Napoleon snoepjes voortaan in waspapieren wikkel


De waspapieren wikkel van de Napoleon snoepjes vergaat ongeveer net zo snel als een blad aan de boom

Zoetwaren - Snoepproducent Confiserie Napoleon stapt vanaf dit najaar over op een waspapieren wikkel in plaats van de traditionele plastic variant. De nieuwe verpakking geldt voor alle 27 smaakvarianten. Met de jaarlijkse verkoop van 360 miljoen snoepjes in Nederland en België bespaart het merk 60.000 kg plastic.

Napoleon wil met de verpakkingswisseling bijdragen aan de wereldwijde plastic reductie en een actieve rol spelen in het terugdringen van zwerfafval. “We weten dat Napoleon ook een ideaal snoepje voor onderweg is, waardoor de kleine wikkels nog wel eens op de straat belanden. Daar moesten we iets mee doen. De waspapieren wikkel vergaat ongeveer net zo snel als een blad aan de boom, dat is dus een groot verschil met de oude plastic wikkels”, aldus Jamila Knoope van Napoleon.

Eigen wikkelkleur

Ondanks de wijziging in look & feel blijven de Napoleon smaken hetzelfde. De 27 verschillende kogelsmaken krijgen allemaal een eigen herkenbare wikkelkleur. De FSC®-papieren wikkel is ter vochtbescherming gecoat met een plantaardige was van mais en koolzaad. Deze was is palmolie- en kokosolievrij.

Bron: Confiserie Napoleon/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Tweejarige sector-cao Zoetwaren afgesloten

Zoetwaren – De zoetwarensector heeft een tweejarige cao afgeslote. Het onderhandelingsresultaat voor de sector-cao Zoetwaren dat op 17 juni 2024 door de vier sociale partners werd bereikt, is door de achterbannen akkoord verklaard.

Lees bericht



Nespresso introduceert feloranje Travel Mug

Introductie - Nespresso viert Koningsdag met de introductie van de multifunctionele Travel Mug in een nieuwe koninklijke kleur. Daarnaast gaat het koffiemerk recepten aanbieden voor een warme koffieboost of een verkoelende koffiecocktail.

Lees bericht



Nederland Schoon ziet broodtrommel graag terugkeren

Onderzoek – Brood is de favoriete lunch van Nederlanders geeft 84% van de Nederlanders aan en de helft (50%) neemt het brood ook mee van huis in een lunchbox. Dat de andere helft van de Nederlanders géén broodtrommel meeneemt komt door gebrek aan de ruimte in de tas, het gemak van geen leeg bakje mee terug hoeven nemen of omdat het simpelweg...

Lees bericht

Bewustmakingscampagne wegwerpplastic van start

Campagne – Nederland moet bewust gemaakt worden van de nieuwe wetgeving wegwerpplastic per 1 juli en daarom gaat de campagne ‘Supporter van Schoon’ van start. De campagne is een gezamenlijk initiatief van Nederland Schoon en producenten en importeurs van verpakkingen. De campagne wordt woensdag 21 juni in De Haag afgetrapt samen met Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat in aanwezigheid van staatssecretaris Vivianne Heijnen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid