Nationaal Actieplan Groenten en Fruit stopt na vijf jaar


De eetbare bushalte was een van de initiatieven van NAGF

Actie - Na vijf jaar komt er op 1 januari 2022 een eind aan het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF).

NAGF werd opgezet op de consumptie van groente en fruit te stimuleren. In die periode bouwde NAGF een netwerk op om samen met partners een gezonder en duurzamer voedselpatroon te stimuleren. Uiteindelijk hadden zich meer dan 200 partners verenigd achter deze doelstelling en is de consumptie van groenten en fruit inderdaad verhoogd

60 projecten

Bij aanvang formuleerde het NAGF drie speerpunten voor activiteiten: jonge gezinnen, out-of-home en gezondheidszorg. Voor deze doelgroepen zijn meer dan 60 projecten uitgevoerd in samenwerking met de groente- en fruitsector, retail, cateraars en maatschappelijke organisaties.

Het NAGF stopt per 1 januari als samenwerkingsverband omdat het niet is gelukt financiering voor de voortzetting te krijgen. De kennis van NAGF blijft beschikbaar via GroentenFruit Huis.

Bron: NAGF/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Wederom meer groente- en fruit gegeten in 2021

Analyse - Gezond eten met groenten en fruit blijft onverminderd in de belangstelling staan. In het tweede coronajaar werd in Nederland 3 procent meer verse groenten en fruit gegeten, zo blijkt uit de analyse van GroentenFruit Huis over 2021.

Lees bericht


‘s Werelds eerste eetbare bushalte open in Breda

Actie – Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) opende in samenwerking met partijen uit de groente- en fruitsector en maatschappelijke organisaties vandaag de eerste eetbare bushalte ter wereld aan de Karnemelkstraat in Breda. De organisaties wilden op die ludieke manier consumenten aanmoedigen vaker groente en fruit te eten.

Lees bericht

Groente en fruit-campagne ‘Geef kleur door’ van start gegaan

Campagne - Vandaag, op Wereldgezondheidsdag, trappen Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) en Food Cabinet in het kader van dit VN-jaar de campagne ‘Geef kleur door’ af. Het doel van de campagne is om de komende 6 maanden door heel Nederland te trekken en onze omgeving letterlijk meer kleur te geven met groente en fruit.

Lees bericht




‘Filefruit’ moet fruitconsumptie stimuleren

Fruit – Nederlanders eten nog altijd onvoldoende fruit. Om dat te stimuleren wordt ‘filefruit’ geïntroduceerd, want juist de auto is een geschikt moment om fruit te eten. De actie 'FileFruit' is een initiatief van het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) om samen met de Nederlandse Fruittelers Organisatie (NFO) de automobilist aan het fruit te krijgen. Nog steeds eet bijna...

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid