Nederland Vleesland laat tegengeluid horen in Haarlem


De abri-campagne die Nederland Vleesland in Haarlem inzet als tegengeluid

Actie – Nederland Vleesland, het nieuwe initiatief van een aantal partijen in de vleessector, gaat in Haarlem, waar vleesreclames straks zijn verboden in de publieke ruimte, een tegengeluid laten horen. De belangenclub, die bij de oprichting aangaf het eerlijke verhaal over vlees te willen vertellen, start  een abri-campagne waar het duidelijk wil maken dat vlees een gezond en goed product is, dat niet voor niets in de Schijf van Vijf zit.

Volgens Nederland Vleesland duwt Haarlem vlees ten onrechte in een hoek waar het niet thuis hoort. Nederlands vlees is niet alleen zeer voedzaam, maar het wordt volgens de groep samenwerkende partijen ook nog eens duurzaam geproduceerd met hoge standaarden voor dier en milieu. Bovendien, zo stelt Nederland Vleesland, eet vrijwel heel Nederland vlees. Eerder onderzoek van Nederland Vleesland heeft namelijk uitgewezen dat 94% van de Nederlanders wel eens vlees eet. En in Noord-Holland is dat 93%. De percentages zijn afkomstig uit het recente onderzoek naar de opinies en percepties van Nederland inzake vlees, vleesvervangers en de varkenssector. Uitgevoerd door Zest Marketing in opdracht van de Producenten Organisatie Varkenshouderij (POV), augustus 2022.

Betaalbaar

Nederland Vleesland laat weten dat als Haarlem écht een maatschappelijk probleem wil oplossen, dat de gemeente dan vooral moet kijken naar de beschikbaarheid en betaalbaarheid van hoogwaardige voedingsmiddelen, zoals vlees. Want, zo geeft de belangengroep aan, op dit moment is toegang tot voldoende en gezond voedsel voor veel mensen in Haarlem niet vanzelfsprekend. Vooral in de lagere inkomensgroepen.’Kortom, waar ligt de prioriteit? Stop het geld en de capaciteit van ambtenaren en BOA's niet in een verbod op vleesreclame, maar in het beschikbaar en betaalbaar maken van gezond en duurzaam voedsel voor mensen in een armoedepositie. Juist nu!,’ aldus Nederland Vleesland in een oproep aan de gemeente.

Bron: Nederland Vleesland/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Nederland Vleesland bij opening Dutch Food Week

Actie - Een lekker stukje vlees wordt zeer gewaardeerd. Dat bleek vrijdag 7 oktober bij de speciale voorproefmarkt in hartje Den Bosch waarmee Dutch Food Week van start ging. Al enkele uren voor het evenement eindigde, waren alle traktaties zoals grillworst, pulled pork en hamburgers tot de laatste kruimel en vezel uitgedeeld, laat Nederland Vleesland weten.

Lees bericht

LikeMeat bedankt Haarlem met plant-based kipburgers

Actie - Op vrijdag 2 september sprak Haarlem zich uit: vanaf 2024 zijn er in die gemeente geen vleesreclames meer te zien in de openbare ruimte. Hiermee heeft de stad een wereldwijde primeur te pakken. Het plant-based merk LikeMeat bedankte Haarlem met gratis Like Chicken Burgers.

Lees bericht



Vleessector presenteert platform ‘Nederland Vleesland’

Platform - De vleessector heeft donderdag de aftrap gegeven voor de maatschappelijke dialoog onder de noemer ‘Nederland Vleesland, waar smaken verschillen’. Bij de presentatie waren de zes partners aanwezig die het initiatief hebben opgepakt om het verhaal over en van vlees genuanceerder naar buiten te brengen

Lees bericht




© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid