Nederlanders geïnteresseerd in abonnement op drank en voeding


Onderzoek – Nederlanders zijn het meest geïnteresseerd in een abonnement op dranken en voeding. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een onderzoek van Multiscope onder bijna 3.500 Nederlanders. Mede door de belangstelling voor abonnementen op dranken en voeding, groeit de totale markt voor productabonnementen het komende jaar naar verwachting van €1,4 miljard naar €2,4 miljard.

Naar verwachting komen er in het komende jaar 1,9 miljoen product abonnementen bij. Volgens het onderzoek sluiten Nederlanders 2,4 miljoen nieuwe productabonnementen af, maar zeggen er ook bijna een half miljoen op. Door de groei in het aantal abonnementen stijgt de abonnementenmarkt met circa €1 miljard. Daarmee komt de totale waarde van deze markt op €2,4 miljard.

Dranken en voeding

De meeste interesse bij potentiële nieuwe abonnees gaat uit naar dranken en voedingswaren. Nederlanders zijn het meest geïnteresseerd in een abonnement op dranken zoals bier, wijn, gedistilleerd, melk of frisdrank (7%). Daarnaast is er interesse in maaltijdboxen (6%) of een periodieke levering van koffie (6%). In het onderzoek zijn 3.496 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd.

Kansen voor lokale aanbieders

Er is ook veel interesse in productabonnementen van partijen die deze momenteel nog niet aanbieden, zo blijkt uit het onderzoek van Multiscope. Zo zou 34% willen kiezen voor lokale aanbieders zoals de plaatselijke bakker, groenteboer, slager, visboer of bloemist. Daarnaast kiest 3% graag voor een abonnement van een boer in de omgeving. Ook is er interesse in periodieke levering van landelijke retailers zoals supermarktketens (37%) of drogisterijen (15%). Ook een abonnement bij  bol.com  wordt door 11% van de ondervraagden genoemd.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Ledenraden COOP en PLUS stemmen in met fusie

Supermarkten – De ledenraden Coop Nederland U.A (COOP) en PLUS hebben tijdens algemene ledenvergaderingen laten weten in te stemmen met de fusie tussen beide partijen. De instemming betekent een belangrijke stap richting de afronding van de fusie.

Lees bericht


Startup Local Heroes na proef officieel van start

Platform - Op de dag van de ondernemer vorig week is de startup Local Heroes officieel geopend. Het e-commerce platform, waarmee het mogelijk is om boodschappen te bestellen bij de lokale ondernemer, is voortaan beschikbaar op vier plekken in Amsterdam en via 23 click & collect locaties bij bakkers door heel Nederland.

Lees bericht

CBL wil nieuw inzamelsysteem flesjes en blikjes

Inzameling – Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), de brancheorganisatie van de supermarkten in Nederland, pleit voor het opzetten van een nieuw landelijk inzamelsysteem waarmee blikjes en andere verpakkingssoorten en producten in de toekomst kunnen worden ingezameld.

Lees bericht

Rechtbank wijst alle vorderingen van Jumbo en Coop op Sligro af

Rechtbank -  De rechtbank in Amsterdam heeft alle vorderingen van Jumbo en Coop op groothandel Sligro, voortvloeiend uit de transactie rond de verkoop van EMTÉ in 2018, afgewezen. Beide partijen maken geen aanspraak op de gevorderde 83 miljoen euro. Bovendien zijn Jumbo en Coop veroordeeld tot het betalen van de proceskosten. De uitspraak is in lijn met de verwachtingen die Sligro meermaals...

Lees bericht


Raad voor Volksgezondheid: “Niet alleen snackbars benoemen”

Actie - In het maatschappelijke debat over de gezondheidsachterstand in Nederland, mogen snackbars en fastfoodwinkels niet als enige bedrijfstak worden genoemd als veroorzaker van het probleem. Dat zegt Stannie Driessen, directeur van de Raad voor Volksgezondheid & Samenleving, bij de overhandiging van het manifest door ProFri.

Lees bericht

60 miljoen boterhammen redden tijdens Verspillingsvrije Week

Actie – Wat zorgvuldiger omgaan met brood en broodproducten, kan in een week tijd 60 miljoen boterhammen besparen. Dat is ook de inzet van bakkers en supermarkten die meedoen aan de campagne van de stichting Samen Tegen Voedselverspilling om broodverspilling onder consumenten te voorkomen, tijdens de nationale Verspillingsvrije Week van 7 tot en met 13 september.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid