Nederlanders geïnteresseerd in abonnement op drank en voeding


Onderzoek – Nederlanders zijn het meest geïnteresseerd in een abonnement op dranken en voeding. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een onderzoek van Multiscope onder bijna 3.500 Nederlanders. Mede door de belangstelling voor abonnementen op dranken en voeding, groeit de totale markt voor productabonnementen het komende jaar naar verwachting van €1,4 miljard naar €2,4 miljard.

Naar verwachting komen er in het komende jaar 1,9 miljoen product abonnementen bij. Volgens het onderzoek sluiten Nederlanders 2,4 miljoen nieuwe productabonnementen af, maar zeggen er ook bijna een half miljoen op. Door de groei in het aantal abonnementen stijgt de abonnementenmarkt met circa €1 miljard. Daarmee komt de totale waarde van deze markt op €2,4 miljard.

Dranken en voeding

De meeste interesse bij potentiële nieuwe abonnees gaat uit naar dranken en voedingswaren. Nederlanders zijn het meest geïnteresseerd in een abonnement op dranken zoals bier, wijn, gedistilleerd, melk of frisdrank (7%). Daarnaast is er interesse in maaltijdboxen (6%) of een periodieke levering van koffie (6%). In het onderzoek zijn 3.496 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd.

Kansen voor lokale aanbieders

Er is ook veel interesse in productabonnementen van partijen die deze momenteel nog niet aanbieden, zo blijkt uit het onderzoek van Multiscope. Zo zou 34% willen kiezen voor lokale aanbieders zoals de plaatselijke bakker, groenteboer, slager, visboer of bloemist. Daarnaast kiest 3% graag voor een abonnement van een boer in de omgeving. Ook is er interesse in periodieke levering van landelijke retailers zoals supermarktketens (37%) of drogisterijen (15%). Ook een abonnement bij  bol.com  wordt door 11% van de ondervraagden genoemd.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘Blikjes met statiegeldlogo stromen nu al binnen’

Statiegeld – Vanaf 1 april zit er statiegeld op blik en moeten deze blikjes kunnen worden ingeleverd. Dat betekent dat de blikjes met het statiegeldlogo nu al binnenstromen stromen bij supermarkten, NS Stations, bioscopen, sportverenigingen en andere verkooppunten. Maandag konden de eerste blikjes met statiegeld worden ingenomen.

Lees bericht




FSIN: ‘Nederland geeft meer geld uit aan eten en drinken’

Analyse - Nederlanders geven steeds meer geld uit aan eten en drinken. In 2023 groeit de foodmarkt naar een omzet €68,9 miljard; dat is een toename van 3,9%. De omzetstijging komt niet alleen door de prijsverhogingen. Consumenten eten en drinken ook vaker buiten de deur en kiezen in de supermarkt steeds meer voor luxe en gemak. Dat blijkt uit de FSIN Beleidsmonitor 2023 die...

Lees bericht


PLUS supermarkten starten met verkoop brood van gisteren

Supermarkt - PLUS zet een volgende stap in de strijd tegen voedselverspilling en start met de verkoop van brood van gisteren. Brood van de versafdeling dat niet op de dag zelf verkocht wordt, kost een dag later 25 cent, 50 cent of 75 cent. Brood van gisteren, is duidelijkherkenbaar door stickers en speciale borden en de volgende dag tot 11.00 uur te koop.

Lees bericht

ProFri pleit bij VWS voor breed gedragen werkgroep overgewicht

Politiek  - ProFri, de vakvereniging voor professionele frituurders, wil samen met andere foodbranches en belangenclubs op het gebied van voeding en gezondheid een werkgroep vormen om overgewicht in ons land in te dammen. Dit voorstel deed ProFri tijdens ambtelijk vooroverleg dat gisteren op het ministerie van volksgezondheid (VWS) is gevoerd.

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid