Nederlanders geïnteresseerd in abonnement op drank en voeding

Onderzoek – Nederlanders zijn het meest geïnteresseerd in een abonnement op dranken en voeding. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een onderzoek van Multiscope onder bijna 3.500 Nederlanders. Mede door de belangstelling voor abonnementen op dranken en voeding, groeit de totale markt voor productabonnementen het komende jaar naar verwachting van €1,4 miljard naar €2,4 miljard.
Naar verwachting komen er in het komende jaar 1,9 miljoen product abonnementen bij. Volgens het onderzoek sluiten Nederlanders 2,4 miljoen nieuwe productabonnementen af, maar zeggen er ook bijna een half miljoen op. Door de groei in het aantal abonnementen stijgt de abonnementenmarkt met circa €1 miljard. Daarmee komt de totale waarde van deze markt op €2,4 miljard.
Dranken en voeding
De meeste interesse bij potentiële nieuwe abonnees gaat uit naar dranken en voedingswaren. Nederlanders zijn het meest geïnteresseerd in een abonnement op dranken zoals bier, wijn, gedistilleerd, melk of frisdrank (7%). Daarnaast is er interesse in maaltijdboxen (6%) of een periodieke levering van koffie (6%). In het onderzoek zijn 3.496 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd.
Kansen voor lokale aanbieders
Er is ook veel interesse in productabonnementen van partijen die deze momenteel nog niet aanbieden, zo blijkt uit het onderzoek van Multiscope. Zo zou 34% willen kiezen voor lokale aanbieders zoals de plaatselijke bakker, groenteboer, slager, visboer of bloemist. Daarnaast kiest 3% graag voor een abonnement van een boer in de omgeving. Ook is er interesse in periodieke levering van landelijke retailers zoals supermarktketens (37%) of drogisterijen (15%). Ook een abonnement bij bol.com wordt door 11% van de ondervraagden genoemd.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘Blikjes met statiegeldlogo stromen nu al binnen’
Statiegeld – Vanaf 1 april zit er statiegeld op blik en moeten deze blikjes kunnen worden ingeleverd. Dat betekent dat de blikjes met het statiegeldlogo nu al binnenstromen stromen bij supermarkten, NS Stations, bioscopen, sportverenigingen en andere verkooppunten. Maandag konden de eerste blikjes met statiegeld worden ingenomen.
Lees berichtGastrovino wil over drie jaar 50 locaties hebben
Formulenieuws – Dertig locaties heeft Gastrovino momenteel, maar als het aan directeur Arjan Rosendaal ligt, groeit de formule van de wijn -en delicatessenzaken binnen drie jaar uit naar 50 vestigingen.
Lees berichtvly is nieuw melkalternatief van gele spliterwten
Introductie - vly is geen haver, geen soja maar gemaakt van gele spliterwten. Het nieuwe alternatief voor melk ligt in Duitsland al in meer dan 8000 supermarkten, nu is Nederland aan de beurt.
Lees berichtFSIN: ‘Nederland geeft meer geld uit aan eten en drinken’
Analyse - Nederlanders geven steeds meer geld uit aan eten en drinken. In 2023 groeit de foodmarkt naar een omzet €68,9 miljard; dat is een toename van 3,9%. De omzetstijging komt niet alleen door de prijsverhogingen. Consumenten eten en drinken ook vaker buiten de deur en kiezen in de supermarkt steeds meer voor luxe en gemak. Dat blijkt uit de FSIN Beleidsmonitor 2023 die...
Lees berichtPLUS supermarkten starten met verkoop brood van gisteren
Supermarkt - PLUS zet een volgende stap in de strijd tegen voedselverspilling en start met de verkoop van brood van gisteren. Brood van de versafdeling dat niet op de dag zelf verkocht wordt, kost een dag later 25 cent, 50 cent of 75 cent. Brood van gisteren, is duidelijkherkenbaar door stickers en speciale borden en de volgende dag tot 11.00 uur te koop.
Lees berichtProFri pleit bij VWS voor breed gedragen werkgroep overgewicht
Politiek - ProFri, de vakvereniging voor professionele frituurders, wil samen met andere foodbranches en belangenclubs op het gebied van voeding en gezondheid een werkgroep vormen om overgewicht in ons land in te dammen. Dit voorstel deed ProFri tijdens ambtelijk vooroverleg dat gisteren op het ministerie van volksgezondheid (VWS) is gevoerd.
Lees bericht