Nederlands Frituurcentrum zoekt mystery guests


Frituurzaken hebben wel torenhoge energiekosten, maar komen niet in alle gevallen aan de 12,5% norm / Foto bij: Frituurcentrum

Cafetaria - Voor de Nationale Smulgids en de keurmerken voor professionele frituurders is het Nederlands Frituurcentrum op zoek naar extra mystery guests. Wie werkzaam is in of bekend is met de frituurbranche – en dol is op gefrituurde lekkernijen en specialiteiten – wordt aangemoedigd zich te melden.

Het huidige korps van mystery guests wordt uitgebreid vanwege de verschillende activiteiten die het Nederlands Frituurcentrum en de Vereniging Professionele Frituurders (ProFri) in 2022 ontplooien. De mystery guest is onderdeel van het keurmerk Goed Gefrituurd, waarmee bedrijven aantonen dat ze uitblinken in Vakmanschap, Veiligheid & hygiëne en Verantwoordelijkheid. Bij ProFri wordt het keurmerk Goed Gefrituurd vanaf 2024 de basis van het lidmaatschap.

Nationale Smulgids

Het Nederlands Frituurcentrum zet mystery guests ook in voor de Nationale Smulgids. Dit is een consumentengids met frituurspeciaalzaken die een omweg waard zijn. In 2022 krijgen niet alleen de bedrijven met het keurmerk Goed Gefrituurd een vermelding in de Smulgids, maar kunnen cafetaria's, snackbars en andere frituurbedrijven zich ook aanmelden via open inschrijving. Hoe deze open inschrijving in z'n werk gaat, wordt binnenkort bekendgemaakt. De Nationale Smulgids wordt gepresenteerd tijdens het Frituurwereld Event op maandag 26 september.

Verder stuurt het Nederlands Frituurcentrum mystery guests op pad voor het keurmerk 'Met Goud Bekroond' voor huisgemaakte specialiteiten. Ook met dit keurmerk kunnen bedrijven een plekje verwerven in de Nationale Smulgids.    

Profiel mystery guest

Een mystery guest van het Nederlands Frituurcentrum is:

- bekend met of werkzaam in de frituurbranche

- dol op gefrituurde lekkernijen en specialiteiten die voortkomen uit het frituurambacht

- kan regelmatig bezoeken uitvoeren en hierover rapporteren

- minimaal 18 jaar

- in het bezit van eigen vervoer

- goed telefonisch en/of per e-mail bereikbaar

- positief kritisch

- in staat waarnemingen goed onder woorden te brengen

- betrouwbaar en nauwkeurig

- goed in de Nederlandse taal in woord en geschrift

Vergoeding

Mystery guests bezoeken in opdracht van het Nederlands Frituurcentrum een cafetaria, snackbar of ander frituurbedrijf krijgen voor hun werkzaamheden een vergoeding. Aanmelden en meer informatie bij het Frituurcentrum.

Bron: Nederlands Frituurcentrum

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Keurmerk Goed Gefrituurd voor Lekkerrr en De Daltons

Erkenning - Het vakmanschap en bakmanschap van Jan-Willem Voet is bekroond met het keurmerk Goed Gefrituurd van brancheorganisatie ProFri, de vakvereniging voor professionele frituurders. Voets bedrijf Lekkerrr Hoogzandveld in het gelijknamige winkelcentrum in Nieuwegein mag het bijbehorende keurmerkschildje nu uitdragen. Net als Robbert Jan de Veen van de Daltons in Voorthuizen.

Lees bericht


ProFri biedt samen met NHN vaste energieprijzen aan

Energiecontract - Vakvereniging ProFri bood samen met haar energiepartner COMCAM al eerder dit jaar leden energiebundels aan tegen lage tarieven. Met Nieuwe Horeca Nederland (NHN) zet ProFri nu een tandje bij. Naast frituurzaken kunnen ook andere bedrijven aanhaken bij de najaarsbundel. De prijzen voor 2023 en 2024 leveren ondernemers veelal blije gezichten op, volgens ProFri.

Lees bericht

Sligro-formule Plaza na rebranding klaar voor verdere groei

Formulenieuws - Plaza , een soft-franchise formule van Sligro, heeft een flinke metamorfose ondergaan. Na een volledige rebranding gaan tientallen ondernemers, verspreid door het hele land, fris en eigentijds de toekomst tegemoet. De formule heeft ook een nieuwe slogan: ’Lekker bij ons. Plaza’.

Lees bericht



ProFri gaat energiecrisis bij snackbars in kaart brengen

Cafetaria’s - Vakvereniging ProFri start een energie-enquête onder cafetaria’s, snackbars en frituren. De belangenvereniging wil inventariseren hoe groot de problemen zijn bij deze ondernemers als gevolg van de hoge energieprijzen. Volgens ProFri zijn er al tientallen cafetaria’s vanwege de oplopende kosten gestopt en overwegen honderden ondernemers te stoppen.

Lees bericht

NHN is nieuwe belangenbehartiger in de horeca

Cafetaria – ‘Een nieuwe stem in de horeca.’ Zo presenteert Nieuwe Horeca Nederland ‘(NHN) zich sinds dinsdag online. De nieuwe branchestichting in oprichting wil in eerste instantie de horecabedrijven in ons land perspectief bieden met hun ‘torenhoge energierekening. Maar NHN wil ook een eigentijds alternatief als belangenbehartiger in transitietijd.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid