Nederlandse Brouwers versterkt met vier nieuwe leden


Het logo van de Vereniging Nederlandse Brouwers

Bierbrouwers - Brouwerij Duvel Moortgat NL, Two Chefs Brewing, Kompaan en Noordt hebben zich per februari 2020 aangesloten bij Nederlandse Brouwers. De vereniging Nederlandse Brouwers telt hiermee voortaan veertien leden, die samen ruim 95 procent van de bierproductie in Nederland vertegenwoordigen.

Lucie Wigboldus, directeur Nederlandse Brouwers: “De toetreding van deze vier prachtige brouwerijen is voor de vereniging Nederlandse Brouwers een waardevolle aanvulling. Als vereniging kunnen we met de extra kennis en de input van de nieuwe leden nog beter de belangen van de gehele Nederlandse biersector vertegenwoordigen.”

De nieuwe leden

Brouwerij Duvel Moortgat is een familiale bierbrouwerij uit 1871 waar de vierde generatie Moortgat inmiddels al enige tijd aan het roer staat. Tot de familie behoren naast Duvel en Vedett onder andere Brouwerij Chouffe, Brouwerij Liefmans en Brouwerij De Koninck. Two Chefs Brewing is een bierbrouwerij in Amsterdam opgericht door de van origine chefkoks Martijn Disseldorp en Sanne Slijper. Brouwerij Kompaan uit Den Haag is opgericht in 2012 door twee vrienden die hun passie voor bier met Nederland wilden delen. En de in 2014 opgerichte brouwerij Noordt te Rotterdam zet zich naast het brouwen van bier ook in voor het verbeteren van het brouwers vak.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Two Chefs Brewing zet ludieke pils-actie in voor ADE

Actie – Rondom het Amsterdam Dance Event (ADE) zijn er altijd verschillende acties. Maar er is één campagne die bijzonder opvalt: De posters met de tekst ‘Looking for quality pils?’, die overal in Amsterdam zijn te vinden. De afzender achter de ludieke campagne? De Amsterdamse brouwerij Two Chefs Brewing, die hun nieuwste bier genaamd ‘Pils’ op een opvallende manier wil promoten.

Lees bericht


Bierconsumptie horeca daalt eerste zes maanden met 1,9%

Analyse – Over de eerste zes maanden van dit jaar is de bierverkoop in ons land met iets meer dan 5 procent gedaald. Een daling van 1,9% deed zich voor bij de horeca. Bij de supermarkten was de daling met 6,6% nog groter. Opvallend was ook de forse daling in alcoholvrije bieren.

Lees bericht

Bier met minder alcohol steeds populairder

Biermarkt – De Nederlandse bierdrinker drinkt steeds minder bier en wanneer die bier drinkt kiest hij steeds vaker voor een biertje met een lager alcoholpercentage. Dat blijkt uit de jaarcijfers van de Nederlandse Brouwers. De bierverkopen zijn door de slechte zomer en hoge inflatie volgens de brouwers in 2023 zowel voor thuis als in de horeca licht teruggelopen.

Lees bericht

Goede maand juni maakt bierverkoop 2e kwartaal niet goed

Bierverkopen - Door het slechte weer in april van dit jaar is de bierverkoop in het tweede kwartaal met 4,4% gedaald. In juni veerde de verkoop weliswaar op door mooi weer, maar onvoldoende om het verlies in april goed te maken. De consumptie van alcoholvrij bier steeg wel in het tweede kwartaal. Dat blijkt uit cijfers van de Nederlandse brouwers.

Lees bericht



Biermarkt bijna terug op niveau voor de COVID

Analyse - De Nederlandse biermarkt is bijna terug op het niveau van voor de COVID-19-pandemie. De biermarkt is alleen wel veranderd. Zo is het aandeel alcoholvrij bier en speciaalbier de afgelopen jaren gegroeid en dat van pils iets gedaald.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid