Nederlandse Hands Off My Chocolate valt in de smaak bij Amerikanen


Zoetwaren - Chocoladeliefhebbers in de Verenigde Staten kunnen sinds kort genieten van de uit Nederland afkomstige Hands Off My Chocolate chocoladerepen. Tijdens de eind juni gehouden Fancy Food Show in New York zijn veel orders geschreven en de Amerikaanse supermarktreus Wholefoods heeft belangstelling voor de Nederlandse chocolade, aldus ondernemers Thomas de Groen en Kitty Smeeten, die in 2013 met het merk zijn gestart. Hands Off My Chocolate biedt verantwoorde chocolade in zeven varianten. Het merk ondersteunt de cacaoboeren in de ‘Cocoa Horizons Foundation’ en draagt 10% van de winst af voor projecten voor boeren in West Afrika. Naast export naar Amerika heeft Hands Off groeiplannen in Nederland. Zo komt er binnenkort een nieuwe smaak op de markt en zijn de ondernemers bezig met de ontwikkeling van andere productgroepen. De repen zijn onder meer te koop bij Marqt, op Schiphol en in diverse supermarkten. Bron: @FoodClicks

Zoetwaren - Chocoladeliefhebbers in de Verenigde Staten kunnen sinds kort genieten van de uit Nederland afkomstige Hands Off My Chocolate chocoladerepen. Tijdens de eind juni gehouden Fancy Food Show in New York zijn veel orders geschreven en de Amerikaanse supermarktreus Wholefoods heeft belangstelling voor de Nederlandse chocolade, aldus ondernemers Thomas de Groen en Kitty Smeeten, die in 2013 met het merk zijn gestart. Hands Off My Chocolate biedt verantwoorde chocolade in zeven varianten. Het merk ondersteunt de cacaoboeren in de ‘Cocoa Horizons Foundation’ en draagt 10% van de winst af voor projecten voor boeren in West Afrika. Naast export naar Amerika heeft Hands Off groeiplannen in Nederland. Zo komt er binnenkort een nieuwe smaak op de markt en zijn de ondernemers bezig met de ontwikkeling van andere productgroepen. De repen zijn onder meer te koop bij Marqt, op Schiphol en in diverse supermarkten. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Eerste eetbare chocolade pop-up in Nederland

Pop-up – Organisatie Fairtrade heeft op station Utrecht CS de eerste eetbare pop-up store van Nederland geopend. De tijdelijke winkel is een aanklacht tegen de uitbuiting van cacaoboeren. De bedoeling is dat de pop-up store in vier dagen tijd, namelijk vanaf vandaag tot vrijdag 21 november, wordt afgebroken en opgegeten om daarmee symbolisch het oneerlijke handelssysteem te doorbreken. Bekende Nederlanders als Tess...

Lees bericht

Eerste Lindt Boutique in Amsterdam

Chocolade – Het Zwitserse premium chocolademerk Lindt opent donderdag 17 oktober de eerste Lindt boutique in Amsterdam. De winkel in de hoofdstad wordt geopend aan de Heiligeweg. Wereldwijd heeft Lindt 460 boutiques. Het Zwitserse concern startte in 1845 en is wereldmarktleider als het gaat om premium chocolade. De Amsterdamse boutique moet die kwaliteit gaan uitstralen en tevens de grootste premium chocoladecollectie van Nederland gaan...

Lees bericht

Mondelēz wil 100% duurzame cacao in 2025

Duurzaamheid – Mondelēz International wil vanaf 2025 alleen nog maar 100% duurzame cocao verkopen. Het bedrijf heeft daarvoor al enige jaren het duurzaamheidsprogramma Cocoa Life lopen. Côte d’Or was het eerste merk dat het Cocoa Life-logo droeg. Maar inmiddels maakt 43 procent van de totale chocoladeproductie van Mondelēz International deel uit van dit duurzaamheidsprogramma. Ook de merken Milka, Oreo en...

Lees bericht


Kenners jureren in Hilton Amsterdam 250 soorten fijne chocolade

Competitie - Ruiken, proeven, beoordelen; experts uit de hele wereld zijn komend weekend in Hilton Amsterdam bijeen om chocola te jureren in het kader van de European Bar Semi Final van de International Chocolate Awards. Bij de Europese Bar Semi Final 2017 gaat het om cacaoproducten, variëteiten en kwaliteit van de productie van origine chocolade. De jury - bestaande uit...

Lees bericht

‘Consument kiest vaker niet-traditionele chocoladesmaken’

Zoetwaren – Chocolade is er tegenwoordig niet alleen in meer variaties, maar ook in meer smaken. Volgens experts in een bericht op nu.nl staat de Nederlandse consument steeds meer open voor niet-traditionele chocoladesmaken. De experts, die aan het woord worden gelaten zijn Pascal van Ham van Tony’s Chocolonely, marketingdirecteur Peter van der Meulen van de Baronie Groep en Kees...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid