Nederlandse Orbisk wint FoodTech Challenge in Abu Dhabi


De prijsuitreiking van de FoodTech Challenge in Abu Dhabi

Verkiezing  - De Nederlandse start-up Orbisk heeft in Abu Dhabi de FoodTech Challenge gewonnen. Het bedrijf dat met slimme technologie voedselverspilling  in professionele keukens aanpakt, werd samen met drie andere bedrijven tot winnaars uitgeroepen uit een groep van 667 deelnemers uit 79 verschillende landen.

De prijsuitreiking vond plaats tijdens de Abu Dhabi Sustainability Week. De prijs is bedoeld als aanmoediging om in het Midden Oosten voet aan de grond te zetten. De Verenigde Arabische Emiraten (VAE) focust zich steeds meer op duurzaamheid en daarmee ook op het terugdringen van voedselverspilling. Voor Orbisk betekent de prijs een belangrijke stap om nu de voedselverspilling wereldwijd aan te pakken met de slimme monitor.

2 miljoen dollar

De Abu Dhabi Sustainability Week is een evenement wat gevestigde bedrijven, start-ups en overheidsorganisaties uit de hele wereld samenbrengt om oplossingen voor wereldwijde duurzaamheidsproblemen te vinden. De FoodTech Challenge, onder anderen georganiseerd door het Ministerie van Klimaatverandering en Milieu in de VAE, is bedoeld om start-ups in de agri-tech business te helpen om in dit deel van de wereld aan de slag te gaan. Orbisk ontvangt samen met de drie andere winnaars Aquagrain, Sustainable Planet en Revoltech een prijs van 2 miljoen dollar plus ondersteuning in het toetreden van de markt. Hiermee krijgen zij de kans om hun innovatieve oplossingen op te schalen binnen deze regio. “We zijn super enthousiast dat we een onderdeel mogen zijn van de FoodTech Challenge,” zegt co-founder van Orbisk, Richard Beks. “Deze prijs gaat ons helpen om wereldwijd nog meer impact te maken.”

70 procent

Orbisk is op een missie om het wereldvoedselsysteem duurzamer te maken door vooruitstrevende en innovatieve technologie te gebruiken om één van de grootste uitdagingen van vandaag aan te pakken: voedselverspilling. Met behulp van een slimme voedselafval monitor helpt Orbisk professionele keukens om hun voedselafval tot wel 70% te verminderen.

Bron: Orbisk/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



SUNT bananenbrood en donuts populair bij Sodexo

Catering – De bedrijfsrestaurants van Sodexo Nederland zijn tegenwoordig voorzien van de single slice bananenbrood en donuts Lemon Poppyseed en Caramel Pecan van SUNT. Volgens de cateraar zijn de producten populair onder de gasten door de smaak. Dat deze producten ook nog de enorme verspilling van bananen tegengaan is extra winst.

Lees bericht

Rotterdams Urban Winery lanceert wijn van geredde druiven

Wijn - Met de lancering van Rotterdam Urban Winery's eerste circulaire wijnen heeft het merk een revolutionaire stap gezet in de wereld van duurzame wijnproductie en het tegengaan van voedselverspilling. Deze wijnen, gemaakt van tafeldruiven die anders in de afvalbak zouden belanden, zetten een nieuwe standaard voor duurzaamheid en innovatie in wijnproductie.

Lees bericht

Instock redt in 10 jaar tijd 3 miljoen kilo voedsel

Voedselverspilling - Instock viert dit jaar het tienjarig bestaan. Sinds de oprichting in 2014 heeft Instock zich niet alleen ontwikkeld van een restaurantconcept tot een duurzame horeca groothandel (InstockMarket), maar heeft ook een indrukwekkende 3 miljoen kilo voedsel gered van verspilling.

Lees bericht


De Nieuwe Keuken Event wil chefs samenbrengen en inspireren

Event - Food Reporter, onderdeel van Bidfood, wil met het De Nieuwe Keuken Event chefs samenbrengen om ideeën te delen voor een duurzamer voedselsysteem. Het event, dat maandag plaats vond, moet chefs inspireren en verbinden en aanzetten na te denken over de toekomst van de professionele keuken.

Lees bericht

60-jarige SIAL Paris komt met speciaal programma

Vakbeurzen – Al meer dan 60 jaar verenigt SIAL Paris professionals van over de hele wereld om de laatste ontwikkelingen in de foodindustrie te bespreken. Als een traditionele ontmoetingsplaats en netwerkevenement, ondersteunt SIAL bedrijven bij het delen van kennis, het opdoen van nieuwe inzichten en het creëren van waardevolle connecties. In 2024 belooft SIAL Paris, die van 19 tot en met 23 oktober wordt...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid