Nespresso gaat samenwerking aan met Picnic


Koffiebezorging - Nespresso en Picnic gaan exclusief samenwerken in Nederland. Picnic zet het distributienetwerk in voor de bezorging van de koffiecapsules. De stap moet gezien worden als een uitbreiding van het bestaande distributie- en recyclenetwerk voor de klanten van Nespresso. Door de sterke uitbreiding van het bezorgnetwerk van bezorgdienst Picnic is het ook voor veel klanten van Nespresso interessant de capsules via de online supermarkt thuis te laten bezorgen. De samenwerking betekent voor het koffiemerk een nieuwe manier van bezorging van haar koffievariaties en tevens een extra kanaal voor het inleveren van gebruikte capsules voor recycling-doeleinden. Omnichannel Al vanaf de introductie in Nederland in 1992 levert Nespresso de cups rechtstreeks aan de Nederlandse consument. Het merk werkt hierbij met een eigen omnichannel netwerk, dat bestaat uit e-commerce (web, mobiel en app), de klantenservice (telefoon, e-mail, live chat) en de 18 Nespresso boutiques. e-fulfilment Picnic doet alleen de e-fulfilment (de logistieke verwerking) van de koffie en neemt de gebruikte capsules in. De feitelijke verkoop en de verkooptransacties gebeuren door Picnic namens Nespresso. Het koffiemerk start met de zes meest gedronken koffievariaties. Dat zijn de Espresso-varianten: Ristretto, Volluto, Arpeggio en de Lungo-varianten: Linizio, Fortissio, Vivalto. Na de introductieperiode wordt bekeken of het aantal koffievariaties wordt uitgebreid. Bron: @FoodClicks Koffiebezorging - Nespresso en Picnic gaan exclusief samenwerken in Nederland. Picnic zet het distributienetwerk in voor de bezorging van de koffiecapsules. De stap moet gezien worden als een uitbreiding van het bestaande distributie- en recyclenetwerk voor de klanten van Nespresso. Door de sterke uitbreiding van het bezorgnetwerk van bezorgdienst Picnic is het ook voor veel klanten van Nespresso interessant de capsules via de online supermarkt thuis te laten bezorgen. De samenwerking betekent voor het koffiemerk een nieuwe manier van bezorging van haar koffievariaties en tevens een extra kanaal voor het inleveren van gebruikte capsules voor recycling-doeleinden. Omnichannel Al vanaf de introductie in Nederland in 1992 levert Nespresso de cups rechtstreeks aan de Nederlandse consument. Het merk werkt hierbij met een eigen omnichannel netwerk, dat bestaat uit e-commerce (web, mobiel en app), de klantenservice (telefoon, e-mail, live chat) en de 18 Nespresso boutiques. e-fulfilment Picnic doet alleen de e-fulfilment (de logistieke verwerking) van de koffie en neemt de gebruikte capsules in. De feitelijke verkoop en de verkooptransacties gebeuren door Picnic namens Nespresso. Het koffiemerk start met de zes meest gedronken koffievariaties. Dat zijn de Espresso-varianten: Ristretto, Volluto, Arpeggio en de Lungo-varianten: Linizio, Fortissio, Vivalto. Na de introductieperiode wordt bekeken of het aantal koffievariaties wordt uitgebreid. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws





Flink opent nieuwe locaties in Amsterdam

Bezorgdienst - Boodschappenbezorger Flink heeft een nieuwe locatie geopend aan de Weesperstraat 61 in Amsterdam. Het is de eerste locatie van Flink in de Amsterdamse binnenstad. De komende maanden zal Flink meerdere nieuwe locaties in Amsterdam openen.

Lees bericht


Internationale inkoopclub Jumbo breidt verder uit

Inkoop - Everest en Epic Partners, de inkooporganisaties waar Jumbo zich vorig jaar bij heeft aangesloten, heeft een nieuw lid: Aura Retail. Onder die vlag kopen de Franse retailers Intermarché, Auchan en Casino in. Daarmee wordt de inkoopmacht van Everest en Epic Partners aanzienlijk versterkt. Dit meldt vakmedium FoodPersonality.

Lees bericht

Leonidas uitblinker op waardestrategie ‘beste product’

Onderzoek - Leonidas-klanten geven deze chocolaterie van alle foodretailers de hoogste score op de waardestrategie ‘beste product’. Uw Slager en Ekoplaza volgen op de tweede en derde plaats. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail van specialist in online marktonderzoek Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid