Nespresso gaat samenwerking aan met Picnic


Koffiebezorging - Nespresso en Picnic gaan exclusief samenwerken in Nederland. Picnic zet het distributienetwerk in voor de bezorging van de koffiecapsules. De stap moet gezien worden als een uitbreiding van het bestaande distributie- en recyclenetwerk voor de klanten van Nespresso. Door de sterke uitbreiding van het bezorgnetwerk van bezorgdienst Picnic is het ook voor veel klanten van Nespresso interessant de capsules via de online supermarkt thuis te laten bezorgen. De samenwerking betekent voor het koffiemerk een nieuwe manier van bezorging van haar koffievariaties en tevens een extra kanaal voor het inleveren van gebruikte capsules voor recycling-doeleinden. Omnichannel Al vanaf de introductie in Nederland in 1992 levert Nespresso de cups rechtstreeks aan de Nederlandse consument. Het merk werkt hierbij met een eigen omnichannel netwerk, dat bestaat uit e-commerce (web, mobiel en app), de klantenservice (telefoon, e-mail, live chat) en de 18 Nespresso boutiques. e-fulfilment Picnic doet alleen de e-fulfilment (de logistieke verwerking) van de koffie en neemt de gebruikte capsules in. De feitelijke verkoop en de verkooptransacties gebeuren door Picnic namens Nespresso. Het koffiemerk start met de zes meest gedronken koffievariaties. Dat zijn de Espresso-varianten: Ristretto, Volluto, Arpeggio en de Lungo-varianten: Linizio, Fortissio, Vivalto. Na de introductieperiode wordt bekeken of het aantal koffievariaties wordt uitgebreid. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws


Picnic gaat pakketten van DHL ophalen

Bezorgdienst -  De elektrische wagentjes van online super Picnic gaan vanaf 2 april de pakketten van DHL ophalen bij klanten thuis. Door die samenwerking kunnen ze bijvoorbeeld retourzendingen van webwinkels meegeven als de boodschappen worden bezorgd.  De ophaalservice start in Gouda en Zoetermeer en wordt daarna uitgerold naar alle ander plaatsen waar Picnic actief is.

Lees bericht

Deliveroo wil landelijk doorgroeien in 2020

Bezorgdienst - Deliveroo zet dit jaar in op landelijke groei en start met de uitbreiding naar drie nieuwe steden. Vanaf maart is het maaltijdplatform in Maastricht, Apeldoorn en Enschede beschikbaar. Aan het einde van 2020 wil Deliveroo een groei van 20% in het restaurantaanbod realiseren op het platform en 5.8 miljoen Nederlanders de mogelijkheid bieden om eten te bestellen via het platform.

Lees bericht

Kip het meest populair bij Brabanders met carnaval

Bezorgmarkt – Carnaval vieren maakt hongerig en dat ziet bezorgdienst Deliveroo in de cijfers; een stijging van twintig procent in de bestellingen, terwijl dat in de rest van het land slechts vijf procent is. Uit die cijfers blijkt ook dat kip het meest populair is bij de carnavalsvierders in Brabant.

Lees bericht


Picnic bezorgt melk van de boer rechtstreeks thuis

Bezorgsuper – Vandaag start online supermarkt Picnic met het direct van de boerderij aan huis bezorgen van halfvolle en volle melk. De melk van de familie Oostdam uit Bodegraven wordt op de boerderij gepasteuriseerd, verpakt in flessen en via Picnic samen met andere boodschappen gratis aan huis gebracht.

Lees bericht




© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid