Nespresso gaat samenwerking aan met Picnic


Koffiebezorging - Nespresso en Picnic gaan exclusief samenwerken in Nederland. Picnic zet het distributienetwerk in voor de bezorging van de koffiecapsules. De stap moet gezien worden als een uitbreiding van het bestaande distributie- en recyclenetwerk voor de klanten van Nespresso. Door de sterke uitbreiding van het bezorgnetwerk van bezorgdienst Picnic is het ook voor veel klanten van Nespresso interessant de capsules via de online supermarkt thuis te laten bezorgen. De samenwerking betekent voor het koffiemerk een nieuwe manier van bezorging van haar koffievariaties en tevens een extra kanaal voor het inleveren van gebruikte capsules voor recycling-doeleinden. Omnichannel Al vanaf de introductie in Nederland in 1992 levert Nespresso de cups rechtstreeks aan de Nederlandse consument. Het merk werkt hierbij met een eigen omnichannel netwerk, dat bestaat uit e-commerce (web, mobiel en app), de klantenservice (telefoon, e-mail, live chat) en de 18 Nespresso boutiques. e-fulfilment Picnic doet alleen de e-fulfilment (de logistieke verwerking) van de koffie en neemt de gebruikte capsules in. De feitelijke verkoop en de verkooptransacties gebeuren door Picnic namens Nespresso. Het koffiemerk start met de zes meest gedronken koffievariaties. Dat zijn de Espresso-varianten: Ristretto, Volluto, Arpeggio en de Lungo-varianten: Linizio, Fortissio, Vivalto. Na de introductieperiode wordt bekeken of het aantal koffievariaties wordt uitgebreid. Bron: @FoodClicks Koffiebezorging - Nespresso en Picnic gaan exclusief samenwerken in Nederland. Picnic zet het distributienetwerk in voor de bezorging van de koffiecapsules. De stap moet gezien worden als een uitbreiding van het bestaande distributie- en recyclenetwerk voor de klanten van Nespresso. Door de sterke uitbreiding van het bezorgnetwerk van bezorgdienst Picnic is het ook voor veel klanten van Nespresso interessant de capsules via de online supermarkt thuis te laten bezorgen. De samenwerking betekent voor het koffiemerk een nieuwe manier van bezorging van haar koffievariaties en tevens een extra kanaal voor het inleveren van gebruikte capsules voor recycling-doeleinden. Omnichannel Al vanaf de introductie in Nederland in 1992 levert Nespresso de cups rechtstreeks aan de Nederlandse consument. Het merk werkt hierbij met een eigen omnichannel netwerk, dat bestaat uit e-commerce (web, mobiel en app), de klantenservice (telefoon, e-mail, live chat) en de 18 Nespresso boutiques. e-fulfilment Picnic doet alleen de e-fulfilment (de logistieke verwerking) van de koffie en neemt de gebruikte capsules in. De feitelijke verkoop en de verkooptransacties gebeuren door Picnic namens Nespresso. Het koffiemerk start met de zes meest gedronken koffievariaties. Dat zijn de Espresso-varianten: Ristretto, Volluto, Arpeggio en de Lungo-varianten: Linizio, Fortissio, Vivalto. Na de introductieperiode wordt bekeken of het aantal koffievariaties wordt uitgebreid. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’

Analyse  – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.

Lees bericht


Verlies Picnic bijna verdubbeld door investeringen

Bezorging – Onlinesupermarkt Picnic heeft vorig jaar zijn verlies bijna verdubbeld. Het verlies van is vorig jaar gestegen van €114,7 mln naar €208,7 mln. Dat is vooral het gevolg van investeringen in de toekomstige groei van het bedrijf, zegt directeur Michiel Muller.

Lees bericht



Assortiment Foodello inmiddels op 1000 producten

Online supermarkt - Een nieuwe mijlpaal voor online supermarkt Foodello. Hun assortiment omvat inmiddels 1000 restproducten die nog prima in orde zijn op het gebied van kwaliteit en veiligheid, om te verkopen aan consumenten. Foodello heeft als missie het verminderen van voedselverspilling.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid