Nespresso opent nieuw winkelconcept
Koffie – Nespresso opent morgen in Amstelveen een nieuw winkelconcept waarin winkel en koffiebar zijn geïntegreerd. In de ‘boutique’ kunnen klanten gebruikmaken van rfid-technologie, waar de klanten de koffiecapsules die ze uitkiezen, kunnen scannen en afrekenen. Daarnaast zijn de koffiecups voor thuis verkrijgbaar. Nespresso wil in Nederland sterker doorgroeien. Zeker nu ook DE Masterblenders 1753 weer actiever is in eigen land. De boutique is groter dan de bestaande espresso-winkels en kent een koffiebar waar meerdere barista’s achter kunnen werken. Nespresso’s landenmanager Mark Ruigrok verklaarde eerder tegenover het Financiële Dagblad dat het merk dichter op de Nederlandse consument te staan met innovaties. Volgens Ruigrok was de Nederlandse koffieliefhebber nog onvoldoende doordrongen hoe dichtbij Nespresso is. Bron: FD/FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek