Nestlé benoemt Erik Rikken als nieuwe commercieel directeur Nederland


Erik Rikken nieuwe commercieel directeur Nestlé Nederland

Benoeming  – Erik Rikken wordt per 1 augustus de nieuwe commercieel directeur van Nestlé Nederland.  Hij volgt Marjolijn Niggebrugge op na haar benoeming tot Business Manager Plant-Based Meal Solutions voor Europa, Noord Afrika en het Midden Oosten.

Rikken trad in 2007 in dienst bij Nestlé Nederland als trainee en vervulde vervolgens verschillende commerciële posities in category, product & key accountmanagement in retail en out-of-home. In zijn laatste rol was Rikken als customer development lead verantwoordelijk voor de samenwerking met een aantal strategische klanten. In deze rol heeft hij de omnichannel samenwerking met deze klanten verdiept en verbreed. Daarnaast heeft Rikken de uitvoering van diverse strategische lanceringen begeleid in verschillende categorieën voor merken als Starbucks, Garden Gourmet, MezEast en recentelijk Wunda.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Starbucks lanceert nieuw koffie-concept met warme en koude dranken

Introductie – Starbucks komt met een nieuw ‘Self-Serve’- koffieconcept. Deze zelfbedieningsautomaat is de eerste van Starbucks die zowel warme als ijskoude dranken serveert, samen met zuivelvrije melkalternatieven. De nieuwe automaat, maakt onderdeel uit van het We Proudly Serve Starbucks Coffee Program, dat samen met Nestlé Professional is opgezet. Eerste kennismaking in Nederland voor consumenten zal zijn bij enkele Shell-tankstations.

Lees bericht


Garden Gourmet en Health Food Wall samen in zorgmaaltijden

Samenwerken – Het plantaardige merk Garden Gourmet van Nestlé en Health Food Wall gaan samen een veganistisch menu van maaltijden en snacks voor de zorg ontwikkelen. De recepten zijn speciaal gemaakt om de zorg te ondersteunen in de behoefte aan smakelijke en volwaardige veganistische maaltijden.

Lees bericht

Nestlé en Rode Kruis zorgen voor goede start schooljaar

Actie - Geef elk kind een goede start van het schooljaar, zo luidt de boodschap van het Rode Kruis en Nestlé dit jaar. Tijdens de actie ‘Back to School’, die loopt van 30 augustus tot en met 19 september, doneert Nestlé bij elke aankoop van een Nestlé product bij Albert Heijn 10 cent aan het Rode Kruis.

Lees bericht

Yoghurt Barn laat toeslag op plantaardige melk vallen

Formulenieuws – Ontbijt- en lunchketen Yoghurt Barn legt geen toeslag meer op de plantaardige opties en maakt het daarmee voor de klanten gemakkelijker om hun keuze te maken. Oprichter Wouter Staal verwacht dat de keten met deze prijswijziging binnen een jaar een verdubbeling van het aandeel plantaardige melk kunnen bereiken.

Lees bericht



Helft Nederlanders vindt dagelijks vlees eten niet meer van deze tijd

Onderzoek – Bijna de helft (48%) van de Nederlanders vindt dagelijks vlees eten niet meer van deze tijd. En van de mensen die een keer per maand vleesvervangers nuttigen, geeft zelfs 70% aan dat het dagelijks eten van vlees niet meer van deze tijd is. Dat blijkt uit onderzoek van bureau Markteffect, dat tijdens de Nationale Week Zonder Vlees, gekeken heeft naar het...

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid