Nestlé benoemt Erik Rikken als nieuwe commercieel directeur Nederland


Erik Rikken nieuwe commercieel directeur Nestlé Nederland

Benoeming  – Erik Rikken wordt per 1 augustus de nieuwe commercieel directeur van Nestlé Nederland.  Hij volgt Marjolijn Niggebrugge op na haar benoeming tot Business Manager Plant-Based Meal Solutions voor Europa, Noord Afrika en het Midden Oosten.

Rikken trad in 2007 in dienst bij Nestlé Nederland als trainee en vervulde vervolgens verschillende commerciële posities in category, product & key accountmanagement in retail en out-of-home. In zijn laatste rol was Rikken als customer development lead verantwoordelijk voor de samenwerking met een aantal strategische klanten. In deze rol heeft hij de omnichannel samenwerking met deze klanten verdiept en verbreed. Daarnaast heeft Rikken de uitvoering van diverse strategische lanceringen begeleid in verschillende categorieën voor merken als Starbucks, Garden Gourmet, MezEast en recentelijk Wunda.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nederlander besteedt €1,1 miljard bij koffie- en lunchketens

Onderzoek  – Nederlanders hebben het afgelopen jaar €1,1 miljard besteed bij koffie- en lunchketens in Nederland. De gemiddelde besteding per bezoek lag op €15. Het meest wordt uitgegeven bij lunchrooms zoals Anne&Max, namelijk gemiddeld €28, en het minste bij ketens waar bezoekers voornamelijk eten of drinken afhalen.

Lees bericht


Starbucks opent honderdste locatie in Nederland

Formulenieuws – Woensdag 20 december opent Starbucks een nieuwe locatie in Capelle aan den IJssel. Deze locatie wordt de honderdste locatie van Starbucks in Nederland. De nieuwe vestiging is gelegen in winkelcentrum Koperwiek, een winkelcentrum met meer dan 80 winkels en horecagelegenheden.

Lees bericht

Shell opent tweede Shell Mobility Hub in Rotterdam

Tankstation – Shell opende recent de eerste Shell Mobility Hub in Den Haag, samen met Q-Park Nederland. Deze week werd een tweede geopend aan het Hofplein in Rotterdam. Deze locatie kent geen Shell Café zoals Den Haag, maar heeft wel een Shell Select en een Starbucks. Vooralsnog staan er in totaal 4 hubs gepland, er komen er dus nog twee bij.

Lees bericht



Gemiddelde NPS Nederlandse koffie- en lunchketens is +57

Onderzoek – De grootste koffie- en lunchketens van Nederland scoren gemiddeld een Net Promoter Score (NPS) van +57. Coffeelovers krijgt de hoogste score (+88). Bezoekers van koffie- en lunchketens met een hoge NPS nuttigen hun bestelling vaker ter plaatse dan dat ze deze afhalen.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid