Nestlé Internationaal maakt sterke groei door in 2021


Succesvolle introducties van KitKat zorgde voor groei in de categorie chocolade

Jaarcijfers - Voedingsconcern Nestlé heeft internationaal een sterk groei doorgemaakt in 2021. Dat blijkt uit de gepresenteerde jaarcijfers. Ook in Nederland presteerde het bedrijf goed. De categorieën koffie en dierenvoeding lieten een sterke groei zien, maar vooral ook in plantaardig eten en drinken deed het bedrijf het goed.

Nestlé liet weten dat het plantaardig eten en drinken populairder is dan ooit. Vooral door de coronapandemie adopteerden veel mensen andere gewoontes. Het betkende niet alleen een positieve impuls voor de koffie, maar ook in Food & Babyvoeding zo laat het bedrijf weten. Ook zag het voedingsbedrijf de ontwikkeling dat steeds meer consumenten voor een deel van hun dieet overschakelen op plantaardige maaltijden en dranken.

Plantaardig

Nestlé meldt voor de Nederlandse markt dat door het groeiende aantal flexitariërs en vegetariërs de vraag naar plantaardige voeding en vegan opties hard gestegen. Dit ziet het bedrijf terug in de sterke groei van de plantaardige producten van Garden Gourmet. MAGGI en Garden Gourmet deden het met 10% groei in 2021 ook duidelijk beter dan de markt, zo laat Nestlé weten. Maar ook de vegan melk is populair. Vorig jaar introduceerde Nestlé WUNDA, een melk gemaakt van erwteneiwit. In 2021 droegen sterke innovaties zoals VUNA (vegan tonijn) en Sensational Gemarineerde Kipstukjes

Chcolade

Minder goed ging het in de categorie chocolade, maar in vergelijk met 2020 zat ook in deze categorie weer groei ten opzichte van 2020. Die groei werd voornamelijk gerealiseerd de introductie van nieuwe producten van KitKat voor thuisconsumptie, zoals KitKat pops en KitKat Vegan. Ook werd met succes ingespeeld op feestdagen als Kerstmis, Pasen, Ramadan en Halloween.

Bron: Nestlé/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Schiphol versterkt samenwerking met Lagardère Travel Retail

Luchthaven - Per 1 mei 2025 versterkt Schiphol haar succesvolle samenwerking met Lagardère Travel Retail voor de exploitatie van meer dan twintig duty-free winkels achter de securitycontrole. Deze samenwerking vindt plaats in een joint venture waarin Lagardère Travel Retail 70% van de aandelen heeft en Schiphol 30%.

Lees bericht


Vernieuwde Shell Haarrijn bakt ambachtelijke pizza’s

Tankstation – Donderdag opende Shell Haarrijn langs de A2 de deuren van het totaal gerenoveerde station. Op de locatie worden als eerste Shell-station van Nederland pizza’s gebakken. Ook is het voor Shell het eerste station dat tijdens de verbouwing is opengebleven.

Lees bericht


Garden Gourmet komt met plantaardige witvis

Introductie - Garden Gourmet introduceert deze week zijn plantaardige alternatief voor witvis op de Nederlandse markt. Het plantaardige merk introduceert ‘Marine-Style Crispy Filet’ en ‘Marine-Style Crispy Nuggets’ en breidt hiermee zijn portfolio van plantaardige producten uit.

Lees bericht


Lancering luxe Amsterdams chocolademerk MARMIR

Introductie - MARMIR Chocolate heet het nieuwe Amsterdamse chocolademerk dat woensdag is geïntroduceerd. officieel. Nederland is hiermee een luxe boutique chocolademerk van eigen bodem rijker. De chocolade is door ervaren patisserie chefs ontwikkeld van ingrediënten van hoge kwaliteit en bestemd voor de zakelijke markt, horecagelegenheden en consumenten.

Lees bericht

Nestlé komt met eerste KitKat met traceerbare cacao

Introductie - Nestlé introduceert de eerste KitKat ‘Breaks for Good’ die gemaakt is met traceerbare cacaomassa. De basis voor de KitKat is afkomstig van bonen die verbouwd zijn door de boerengezinnen die deelnemen aan het Income Accelerator programma van Nestlé.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid