Nestlé introduceert ‘derde generatie’ plantaardige drank Wunda


Introductie - Na soja, haver en amandel introduceert Nestlé nu Wunda, een derde generatie plantaardige drank. Wunda is een plantaardige drank met als sleutelingrediënt erwteneiwit.

Wunda biedt een assortiment van plantaardige drinks en voedingssupplementen en is een nieuw merk van Nestlé. Het bedrijf ziet de voorkeur voor een plantaardige levensstijl toenemen en daarmee ook de markt voor plantaardige drank groeien. De introductie is feitelijk een derde generatie plantaardige drank, na de soja- en vervolgens haver- en amandeldrank.

De erwteneiwit geeft het product een zachte smaak, volgens Nestlé. Die zachtere smaak zorgt er ook voor dat Wunda geschikt is voor in de koffie, maar ook als basis kan dienen voor smoothies of in een ontbijt. Het product is rijk aan proteïne, vezels en calcium, en een bevat veel vitamine D, B12, en is vegan en glutenvrij. Daarnaast is de plantaardige drank laag in suikers en vetten.

Food supplement shots

Het assortiment van Wunda bevat naast plantaardige drank ook food supplement shots. Deze voedingssupplementen op basis van fruit ondersteunen het immuunsysteem, volgens Nestlé. De shots bevatten vitamine B12, D3, ijzer, zink en calcium, en zijn vrij van toegevoegde suikers en concentraten. Het gehele assortiment is veganistisch en CO₂-neutraal.

Bron: Nestlé/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nieuwe WUR-methode haalt Rubisco-eiwit uit tomatenblad

Plantaardig - Wageningse onderzoekers zijn er als eerste ter wereld in geslaagd het hoogwaardige Rubisco-eiwit te winnen uit tomatenblad, een belangrijke reststroom in de glastuinbouw. Bij toepassing op grote schaal komen meer plantaardige eiwitten beschikbaar om de groeiende wereldbevolking duurzaam te voeden.

Lees bericht


Nestlé komt met babyvoeding merk Gerber Plant-tastic

Introductie – Levensmiddelenfabrikant Nestlé ziet niet alleen volwassenen meer plantaardig eten, maar ziet ook dat ouders die eetgewoonten vaker delen met de kinderen. Vandaar dat het bedrijf Gerber Plant-tastic introduceert, een nieuwe, biologische en 100% plantaardige productlijn voor baby’s vanaf 8 maanden.

Lees bericht


YB wordt een coöperatie en zoekt mede-eigenaren

Investering - YB zet in op internationale expansie in zowel master franchise als met haar producten voor retail en foodservice. Tevens wordt het merk geheel plantaardig en zal het zich daarop sterk gaan profileren. Om deze groei te faciliteren wordt het bedrijf een coöperatie en zoekt het ambassadeurs om mede-eigenaar te worden van YB en haar missie.

Lees bericht






© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid