Nestlé introduceert met Voie Gras plantaardige foie gras
_1080_354.png)
Introductie - Nestlé heeft in zes maanden tijd een plantaardige foie gras ontwikkeld. Het product is vooralsnog alleen verkrijgbaar in Zwitserland en op een select aantal punten in Spanje. Ook is het product met de naam Voie Gras slechts tijdelijk verkrijgbaar zijn.
Voie Gras is vanaf 28 november als wereldpremière verkrijgbaar in 140 Coop-winkels in Zwitserland en in bepaalde verkooppunten in Spanje, in zeer beperkte oplage, zo laat het Zwitserse Nestlé weten. Volgens de multinational zit het geheim van het recept van Voie Gras in een mix van plantaardige ingrediënten versterkt door misopasta, zeezout en truffelolie. Met een Nutri-Score D behoort het product tot de ‘pleasure food’, maar is het voedingsprofiel volgens Nestlé beter dan dat van traditionele foie gras.
Dierenwelzijn
Nestlé speelt met het product in op de groep consumenten die de consumptie van dierlijke eiwitten wil verminderen. Volgens de Zwitserse douane importeert het land zo'n 200 ton per jaar. Maar dit volume neemt af. Volgens een studie uitgevoerd in 2018/2019 2 zegt 70% van de Zwitsers dat ze geen foie gras meer consumeren, vanwege bezorgdheid over dierenwelzijn.
Nestlé streeft ernaar consumenten een steeds groter wordende keuze aan plantaardige producten te bieden die aantrekkelijk zijn op het gebied van smaak, consistentie, voedingswaarde en duurzaamheid.
Bron: Nestlé/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Nhow biedt vegan English Breakfast met Garden Gourmet
Hotel –Nhow Hotel zet op Brew Monday een volledig vegan English Breakfast op het menu. Het hotel doet dit in samenwerking met garen Gourmet. Het gaat bij het ontbijt om een plantaardige versie van de befaamde Engelse klassieker.
Lees berichtNestlé en Vreugdenhil Dairy Foods willen landbouw verduurzamen
Landbouw - Nestlé en Vreugdenhil Dairy Foods starten een omvangrijk project om de broeigassen binnen de melkveehouderij te reduceren op basis van regeneratieve landbouwprincipes in Nederland. Het project is onderdeel van de Nestlé Global ambitie om tegen 2050 netto-nul emissie te bereiken.
Lees berichtCo-branding tussen Restopia Professional en Garden Gourmet
Samenwerking - Nestlé Professional en Innogusto hebben de handen ineengeslagen met een ‘Made with Garden Gourmet’-co-branding voor twee producten van Restopia Professional. De samenwerking houdt in dat voor de twee Restopia-producten een vleesalternatief van Garden Gourmet wordt gebruikt.
Lees berichtNestlé introduceert plantaardige WUNDA Barista
Introductie – Nestlé introduceert WUNDA Barist, een plantaardige alternatief voor melk, op basis van gele spliterwten. De opschuimmelk is naast plantaardig ook eiwitrijk (3,4 gram), laag in suikers en laag in vet.
Lees berichtNestlé wil koffieketen verder verduurzamen met plan 2030
Koffie - Nescafé - het grootste koffiemerk van Nestlé en 's werelds meest gedronken koffie - introduceert een omvangrijk programma met de ambitie de wereldwijde koffieteelt te verduurzamen: Nescafé Plan 2030. Het plan stimuleert de regeneratieve landbouw en moet het CO2-gebruik in de koffieketen verminderen.
Lees berichtNestlé lanceert KitKat Vegan in 15 landen
Zoetwaren - Na diverse pilots in een aantal landen vorig jaar, introduceert Nestlé in 2022 de vegan versie van KitKat in 15 landen. De nieuwe vegan KitKat wordt geproduceerd in de chocoladefabriek in Hamburg en wordt verkocht in onder meer Duitsland, UK, Frankrijk, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Finland, Polen, Letland, Estland, Litouwen, Polen en Nederland.
Lees bericht