Nestlé introduceert plantaardige WUNDA Barista
Introductie – Nestlé introduceert WUNDA Barist, een plantaardige alternatief voor melk, op basis van gele spliterwten. De opschuimmelk is naast plantaardig ook eiwitrijk (3,4 gram), laag in suikers en laag in vet.
WUNDA Barista is rijk aan eiwit, calcium en is lactose- en glutenvrij. Bovendien is de drank goed op te schuimen en geeft het product een stabiel, consistent schuim met een creamy textuur, aldus Nestlé. WUNDA Barista is bovendien CO2-neutraal gecertificeerd door Carbon Trust.
Nederland maakte iets meer dan een jaar geleden kennis met WUNDA. Sindsdien ligt het nieuwe plantaardige alternatief voor melk van Nestlé in de schappen. WUNDA komt voort uit een Accelerator Innovation-project van Nestlé. In slechts zes maanden werd er door de entrepreneurs binnen Nestlé deze drank op basis van erwten gecreëerd. “Met WUNDA hebben we een plantaardige drank ontwikkeld waarbij geen concessies worden gedaan aan de smaak en nutritionele waarden die de consument van ons verwacht”, aldus Nicky de Lange, Brandmanager WUNDA. “We wilden een plantaardige drank introduceren die je overal in kan gebruiken, net als koemelk. Omdat Nederland een echt koffieland is, bieden we met WUNDA Barista nu óók een plantaardig alternatief voor melk speciaal voor in de koffie”.
Bron: Nestlé/@FoodClicksPlantaardig
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Nieuw platform maakt voortgang eiwittransitie inzichtelijk
Platform - ProVeg Nederland lanceert het nieuwe platform Eiwitstand.nl, dat laat zien welke doelen Nederlandse organisaties hebben gesteld voor de overstap naar een meer plantaardig voedingspatroon en hoe ver zij daarin zijn. Het is voor het eerst dat de eiwittransitie zo uitgebreid en transparant in kaart is gebracht.
Lees berichtHands Off introduceert vier nieuwe plantaardige chocoladerepen
Introductie - Chocolademerk Hands Off breidt zijn assortiment uit met vier nieuwe plantaardige chocoladerepen met zachte vulling. Het merk speelt daarmee in op de groeiende vraag naar duurzame en plantaardige alternatieven.
Lees berichtAnuga breekt records in exposanten en bezoek
Vakbeurzen - De 2025-editie van Anuga heeft geschiedenis geschreven. Met meer dan 8.000 exposanten uit 110 landen en ruim 145.000 bezoekers uit 190 landen vestigde de vakbeurs voor de wereldwijde voedingsmiddelenindustrie nieuwe records. Daarmee groeide het bezoekersaantal met 3,6 procent ten opzichte van de vorige editie.
Lees berichtIKEA viert 40 jaar Zweedse balletjes met introductie falafelballetje
Formulenieuws -IKEA viert de 40ste verjaardag van haar iconische Zweedse balletje met een nieuwe variant: het falafelballetje. De snack, gemaakt van kikkererwten, courgette, ui en kruiden, wordt vanaf deze maand in de restaurants geserveerd met couscous, aioli en citroen.
Lees berichtCas & Kas, GRO en Snackwize bundelen krachten in Snackwise Collective
Samenwerking – Met de opening van een nieuwe snackfabriek in Nieuw-Vennep zetten drie vernieuwende spelers uit de voedingsmiddelenindustrie een opvallende stap richting de toekomst van snackproductie. Cas & Kas, GRO en Snackwize slaan de handen ineen en beginnen onder de naam Snackwise Collective, een samenwerkingsverband dat inzet op smaakvolle én duurzame snacks.
Lees berichtInkoop plantaardig Rewe Group moet naar 60 procent
Buitenland - Rewe Group, het moederbedrijf achter (onder andere) Rewe en Penny – en eigenaar van Lekkerland -, publiceerde onlangs haar eiwitstrategie. Het maakte daarbij ook haar eigen eiwitdoelstelling bekend: het wil in 2035 de inkoop – dus niet de verkoop – van plantaardige producten bij Rewe en Penny Duitsland verhoogd hebben tot 60 procent. Dat meldt het foodvakblad FoodPersonality.
Lees bericht