Nestlé komt met babyvoeding merk Gerber Plant-tastic

Introductie – Levensmiddelenfabrikant Nestlé ziet niet alleen volwassenen meer plantaardig eten, maar ziet ook dat ouders die eetgewoonten vaker delen met de kinderen. Vandaar dat het bedrijf Gerber Plant-tastic introduceert, een nieuwe, biologische en 100% plantaardige productlijn voor baby’s vanaf 8 maanden.
Gerber is het eerste merk babyvoeding in Nederland dat een uitgebreid assortiment maaltijden en -later dit jaar- tussendoortjes met 100% plantaardige eiwitten uit groenten, granen & peulvruchten lanceert. Alessandro Pavone, Directeur van Nestlé Baby Nutrition & Dairy in Nederland: “Steeds meer Nederlanders kiezen ervoor om een paar dagen per week vlees of vis van het menu te schrappen. Ook ouders willen hun kinderen steeds vaker mee laten eten volgens dit voedingspatroon. Met Plant-tastic helpen we hen om een voedzame en lekkere variatie te bieden voor maaltijden met vlees, vis of zuivel”. Gerber Plant-tastic maaltijden zijn verkrijgbaar in zes verschillende smaken.
Gerber babyvoeding is het oudste en grootste babymerk in Amerika en wereldwijd herkenbaar aan het opvallende logo: een tekening van een baby, waarvoor de inmiddels 95-jarige Ann Turner Cook destijds model stond. Deze tekening siert sinds 1928 de producten van Gerber.
Bron: Nestlé/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Garden Gourmet introduceert Crunchy Veggies
Introductie - Garden Gourmet komt met een nieuwe innovatie: Crunchy Veggies. Een mix van voorgesneden, gemarineerde groenten en peulvruchten, waarmee gemakkelijk een groenterijke maaltijd is te maken.
Lees berichtNestlé Internationaal maakt sterke groei door in 2021
Jaarcijfers - Voedingsconcern Nestlé heeft internationaal een sterk groei doorgemaakt in 2021. Dat blijkt uit de gepresenteerde jaarcijfers. Ook in Nederland presteerde het bedrijf goed. De categorieën koffie en dierenvoeding lieten een sterke groei zien, maar vooral ook in plantaardig eten en drinken deed het bedrijf het goed.
Lees berichtNestlé start cacaoplan tegen kinderarbeid, met inkomensgroei boeren
Duurzaamheidsplan - CEO Mark Schneider van Nestlé heeft vandaag een ‘Living Income’ plan aangekondigd om de risico's op kinderarbeid in de cacaoproductie aan te pakken. Doel achter het plan is de inkomensgroei van cacaoboeren versnellen, zodat de levensstandaard van cacaoboeren en hun familie verbetert. Tegelijkertijd wordt in het plan de regeneratieve landbouw en gendergelijkheid bevorderd.
Lees berichtBabyvoeding van sterrenchefs voor Babe Baby Foods
Babyvoeding - Babe, bekend van de gezonde en culinaire babyvoeding, heeft samen met sterrenchefs Jonnie Boer van De Librije en Sidney Schutte een speciale babyvoeding gemaakt. Twee culinaire smaken die toegevoegd worden aan de Babe collectie van 6 smaken.
Lees berichtMaggi introduceert kruidenbouillonblokjes Rustic Bouillon
Introductie – Nestlé introduceert de Maggi Rustic Bouillon. Dit kruidenbouillonblok bestaat voor 100% uit natuurlijke ingrediënten zoals groenten en kruiden, bevat minder vet en zout dan de reguliere bouillonblokjes, en dat zonder palmolie, conserveringsmiddelen of kunstmatige kleur- en smaakstoffen.
Lees berichtThema-attractie World Food Experience opent in 2023
Experience – Eind 2023 gaat de World Food Center Experience open. Bezoekers van dit eerste thema-attractiecentrum kunnen vanaf dat moment met al hun zintuigen voedsel gaan beleven. In de Experience ontdekken bezoekers de complete wereld achter hun eten op een leuke en leerzame manier.
Lees bericht