NewForrest gaat verkoop en distributie Vivera verzorgen in foodservice
Samenwerking - Per 1 maart 2021 gaat NewForrest de verkoop en distributie van Vivera verzorgen naar de foodservicemarkt in de Benelux.
NewForrest heeft in de afgelopen jaren een sterke positie opgebouwd in de foodservicemarkt. Met een innovatieve aanpak, waarbij co-creatie van nieuwe producten een belangrijke rol speelt, is het bedrijf uitgegroeid tot een belangrijke partner van veel producenten van voedingsmiddelen. Een positie die aansluit bij de groeiambitie van Vivera.
Vivera levert niet alleen aan retail, maar ook een groeiend deel van haar assortiment aan de foodservicemarkt. ‘Een belangrijk deel van de beoogde verdriedubbeling van de groepsomzet binnen 5 jaar zal plaatsvinden in het foodservicekanaal, deels door specifiek voor deze markt te ontwikkelen producten,’ zo laat het bedrijf weten. Een sterke logistieke en creatieve partner in de foodservicemarkt is een belangrijke voorwaarde voor deze plannen.
Pionier
Vivera startte 30 jaar geleden als pionier en groeide sindsdien uit tot marktleider in Nederland en één van de drie grootste producenten van vleesvervangende producten in Europa. Vivera heeft groeiambities in binnen- en buitenland. Het bedrijf gaat de komende jaren €30 miljoen investeren in een verdubbeling van de productiecapaciteit van de fabriek in Holten. Het eerste deel van de nieuwbouw is inmiddels geopend. Daarnaast zal eveneens fors worden geïnvesteerd in een verdere uitbreiding van het productgamma en de continue verbetering van de producten.
Na de verkoop van de voormalige vleesactiviteiten (Enkco) aan Van Loon hebben de plantaardige producten van Vivera nu de volledige focus gekregen binnen het bedrijf. Tot dusver verliepen de leveringen aan de foodservicemarkt via Van Loon.
NewForrest
NewForrest Fingerfood is producent van Fingerfood. Het bedrijf in Wijk bij Duurstede telt 120 medewerkers. In december 2016 is een deel van de merkenportfolio van Royaan (waaronder Van Dobben) verkocht aan Van Geloven. De merken Buitenhuis en Kwekkeboom Oven & Airfryer, samen met de co-manufacturing business bleven onder NewForrest Fingerfood bestaan. Dankzij een management buy-out is NewForrest Fingerfood vanaf 1 augustus 2017 volledig zelfstandig.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Boermarke lanceert ‘Vairy’ en start in foodservice
Introductie - Na een succesvolle start in supermarkten introduceert Boermarke nu het volledige plantaardige assortiment in de foodservicesector, onder de naam ‘Vairy’. Boermarke verkoopt plantaardige kaas, yoghurt en ijs bij supermarkten in 24 Europese landen. Nu komen daar bedrijven uit de foodservicebranche bij.
Lees berichtHorecava toont te weinig antwoorden op de horeca-uitdagingen
Vakbeurzen - Afgelopen week kon horeca minnend Nederland zich op de Horecava weer te goed doen aan allerlei hapjes en drankjes en andere inspiratie voor de foodservicesector. Volgens de organisatie bezochten ruim 64.000 bezoekers deze foodbeurs voor professionals. Veel nieuws kregen die niet te zien. Natuurlijk er waren aanbieders met nieuwe snacks, nieuwe verpakkingen, maar veel verder dan een ander kleurtje,...
Lees berichtVivera lanceert plantaardige zalmfilet in Volendam
Plantaardig – Om zelfs ‘de meest kritische visliefhebber’ te overtuigen introduceerde Vivera haar plantaardige zalm op de vismarkt in Volendam. De filet heeft, volgens de producent, een vettige bite en valt door de flake-structuur als een echte zalm uit elkaar.
Lees berichtVivera introduceert plantaardige kipfilet
Introductie - Na de plantaardige steak, komt Vivera dit keer met een plantaardige kipfilet. Het merk stapt daarmee in een omvangrijke markt, aangezien Nederlanders jaarlijks in totaal maar liefst 200 miljoen kippen consumeren.
Lees berichtNederlanders eten de meeste vleesvervangers van alle Europeanen
Analyse – Nederlanders zijn koploper als het gaat om het eten van vleesvervangers en bovendien geven zij ook nog eens het meeste geld uit aan diverse plantaardige varianten. Want niet alleen wordt gekeken naar vleesvarianten, ook de verkoop van plantaardige kaas is in Nederland in twee jaar tijd gegroeid met 400% .
Lees berichtENKCO lanceert vleesloze lijn: The Blue Butcher
Introductie - Van Loon Group introduceert onder een nieuw label ‘The Blue Butcher’, een uitgebreid assortiment innovatieve vleesvervangers. Met dit label geeft het bedrijf antwoord op de toenemende vraag vanuit de markt naar alternatieven voor vlees. De producten zijn te zien bij op de stand van ENKCO tijdens de Horecava. Volgens de Van Loon Group groeit de Nederlandse vleesvervangende markt...
Lees bericht