Nieuw bestelplatform Blinqed voor foodservicemarkt


Platform – Sinds maart dit jaar is er voor ondernemers en leveranciers in de foodservicemarkt een nieuw, gratis bestelplatform. Voor ondernemers betekent het bestelplatform vooral gemak. Bij Blinqed is het één keer inloggen en bij meerdere leveranciers tegelijk een bestelling plaatsen. Grondlegger en bedenker is ondernemer Bart van Dijk. Hij kwam op het idee omdat hijzelf het bestelproces iedere keer een 'heel gedoe' vond, maar daarnaast het hem aan overzicht ontbrak. “Met Blinqed gaan we echt gecentraliseerd bestellen en inkopen mogelijk maken”, zo belooft hij. “Al je orderdata heb je straks op één plek, je kunt de prijsontwikkeling van de producten volgen en je kunt een favorietenlijst samenstellen met producten van meerdere leveranciers. Ondernemers besparen met de tool al snel twee tot zes uur per week en hebben daarnaast meer grip op hun marge.” Duizenden gebruikers Van Dijk heeft naar eigen zeggen jarenlang onderzoek gedaan en het platform sinds maart in de praktijk getest. Het platform, dat efficiëntere in- en verkoop faciliteert, zonder op de verkoopstoel plaats te nemen, wordt inmiddels door enkele duizenden gebruikers ingezet. In mei wordt het platform officieel geïntroduceerd. Hij verwacht aan het einde van het jaar op zo’n 10.000 gebruikers te zitten. Bron: @FoodClicks Platform – Sinds maart dit jaar is er voor ondernemers en leveranciers in de foodservicemarkt een nieuw, gratis bestelplatform. Voor ondernemers betekent het bestelplatform vooral gemak. Bij Blinqed is het één keer inloggen en bij meerdere leveranciers tegelijk een bestelling plaatsen. Grondlegger en bedenker is ondernemer Bart van Dijk. Hij kwam op het idee omdat hijzelf het bestelproces iedere keer een 'heel gedoe' vond, maar daarnaast het hem aan overzicht ontbrak. “Met Blinqed gaan we echt gecentraliseerd bestellen en inkopen mogelijk maken”, zo belooft hij. “Al je orderdata heb je straks op één plek, je kunt de prijsontwikkeling van de producten volgen en je kunt een favorietenlijst samenstellen met producten van meerdere leveranciers. Ondernemers besparen met de tool al snel twee tot zes uur per week en hebben daarnaast meer grip op hun marge.” Duizenden gebruikers Van Dijk heeft naar eigen zeggen jarenlang onderzoek gedaan en het platform sinds maart in de praktijk getest. Het platform, dat efficiëntere in- en verkoop faciliteert, zonder op de verkoopstoel plaats te nemen, wordt inmiddels door enkele duizenden gebruikers ingezet. In mei wordt het platform officieel geïntroduceerd. Hij verwacht aan het einde van het jaar op zo’n 10.000 gebruikers te zitten. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

OOH Shopper Monitor: ‘Zelfstandige uitbaters hoogst gewaardeerd’

Onderzoek - Gasten geven de zelfstandige ondernemers in horeca en catering de beste beoordeling. Dat blijkt uit onderzoek van bureau More2Market, in samenwerking met dit vakblad, @FoodClicks. In het onderzoek Out-of-Home Shopper Monitor opvallende stijgers en dalers in de foodservicemarkt. Gemakssupermarkt AH to go heeft de toekomst en lijkt aan een opmars bezig in de voorkeur van de gast...

Lees bericht


Omzetgroei 2018 in out-of-homesector komt uit op 5,3%

Marktcijfers - Een bescheiden omzetgroei in de laatste twee maanden van de out-of-homesector zorgt er voor dat de totale groei in de sector met 5,3% iets lager uitkomt dan de 5,5% groei zoals het Foodservice Instituut Nederland (FSIN) eerder tijdens het brunchcongres op de Horecava meldde. Dit laat Foodstep weten in de laatste kwartaal update. Het FSIN baseerde het gepresenteerde cijfer op...

Lees bericht

Heineken bezorgt klant rechtstreeks gekoeld bier

Bezorging – Heineken is recent een pilot gestart waarbij klanten met de applicatie Heineken NOW ijskoud bier kunnen laten bezorgen. Met Heineken NOW-applicatie zijn verschillende gekoelde six-packs te bestellen, zoals Heineken 0,0 of een twist-off fles. In Amsterdam worden de bestelde pakketten geleverd door bezorgplatform TringTring. Vooralsnog is Heineken NOW alleen beschikbaar in hoofdstad. Als alles naar tevredenheid werkt kan er later...

Lees bericht

Bestelplatform Happie zoekt eerlijke balans in kosten

Bestelsite – Bestelplatform Happie is klaar om te starten. Het platform dat de kosten eerlijker wil verdelen tussen de ondernemers en de klanten wil starten met 25 ondernemers in Enschede en dan verder uitrollen. Happie moet naast de bekende online bestelpatorms een betaalbaar alternatief worden voor het bestellen van eten en is een initiatief van de ondernemers Nick Stemerdink, Patrick Hermans en...

Lees bericht




© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid