Nieuw Smaakmakers-label bestemd voor duurzame horecazaken


Duurzaamheid – Energieleverancier Vattenfall en HorecaNederland.TV introduceren een label dat horecazaken moet motiveren energiebewust en duurzaam te gaan ondernemen. “Met het Smaakmakers-label kunnen horecazaken laten zien dat ze hun steentje bijdragen,” zegt Roderick Glerum, commercieel directeur Vattenfall.

In Nederland zijn meer dan 60.000 horecabedrijven, die veel energie gebruiken. Volgens de initiatiefnemers lekt een gedeelte daarvan onnodig weg, wat zorgt voor energieverspilling en onnodig hoge energiekosten. Met Smaakmakers willen beide partijen horecazaken mobiliseren om energiebewust en duurzaam te ondernemen.

Omslag

Beide bedrijven signaleren dat er steeds meer horecabedrijven een omslag willen maken naar een duurzamere oplossingen. De online energiecheck laat horecaondernemers ontdekken wat het energieverbruik is van de eigen onderneming. Is alles op orde dan ontvangen bedrijven het Smaakmakerslabel,” aldus Glerum. “Daarmee kunnen de gasten zien dat de energiezaken goed op orde zijn. Is er nog wat te verbeteren? Geen probleem. Tips van de technische adviseurs helpen d ondernemers op weg. Zo is een ondernemer al goed bezig als die alle gloei- en halogeenlampen vervangt door led.”

Winstgevend

 “Juist omdat de horeca een grootverbruiker is van energie willen wij gezamenlijk een beweging opstarten, waarbij elk horecabedrijf in Nederland - groot of klein – energiebewust onderneemt,” vertelt HorecaNederland.TV-oprichter Gerlof Bos. Bos hamert ook op de winstgevende kant van een duurzamer energiebeleid. “Behalve dat je bespaart op de energierekening vindt een nieuwe generatie gasten een duurzame horeca ook belangrijk.”

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

KHN heeft begrip voor verlenging van de horecasluiting

Horeca – Koninklijke Horeca Nederland (KHN) heeft ‘alle begrip’ voor het besluit van het kabinet om de coronamaatregelen met nog eens drie weken te verlengen. Wel maakt de belangenvereniging zich grote zorgen over de financiële gevolgen. Vooral het feit dat een aantal belangrijke data, zoals het paasweekend, Koningsdag en een deel van de meivakantie in het water vallen.

Lees bericht

Horeca blijft dicht tot minstens 28 april

Coronamaatregelen – De horeca blijft gesloten tot minstens 28 april. Ook de scholen, kinderopvangcentra en sportkantines blijven gesloten. Thuiswerken en een minimale afstand tot elkaar bewaren van 1,5 meter en geen groepen groter dan drie personen, blijven, naast de sluiting, de maatregelen in de strijd tegen het coronavirus. Dat heeft premier Mark Rutte, namens het kabinet dinsdagavond na het crisisoverleg bekendgemaakt.

Lees bericht

‘Duurzaamheid niet bepalend bij keuze eventlocatie’

Onderzoek – Bij de keuze van een evenementlocatie blijkt duurzaamheid onderaan het prioriteitenlijstje te staan. Als de keuze echter eenmaal is gemaakt dan is een duurzaam aanbod wel belangrijk. Dat meldt Theater Amsterdam naar aanleiding van een onderzoek onder B2B eventmanagers naar de rol die duurzaamheid speelt bij het kiezen van een evenementenlocatie.

Lees bericht

Noodloket voor coronagedupeerden is open

Coronaregeling - Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) heeft vandaag de eerder aangekondigde regeling Tegemoetkoming Ondernemers Getroffen Sectoren COVID-19 (TOGS) geopend. Deze kabinetsmaatregel, eerder bekend gemaakt als Noodloket, is voor ondernemers die rechtstreeks getroffen worden door de maatregelen het kabinet in de coronacrisis.

Lees bericht


AB InBev helpt horecarelaties met extra steunpakket

Bierbrouwer – AB InBev  stelt voor alle horecaklanten en pandeigenaren huurbetaling voor de maand april uit. Daarbovenop neemt de brouwer aangebroken fusten en tankbier retour, met kosteloze vervanging door volle fusten of teruggave van liters kelderbier bij heropening van de horeca. De bierbrouwer maakte het steunpakket vandaag bekend.

Lees bericht




© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid