Nieuw Smaakmakers-label bestemd voor duurzame horecazaken


Duurzaamheid – Energieleverancier Vattenfall en HorecaNederland.TV introduceren een label dat horecazaken moet motiveren energiebewust en duurzaam te gaan ondernemen. “Met het Smaakmakers-label kunnen horecazaken laten zien dat ze hun steentje bijdragen,” zegt Roderick Glerum, commercieel directeur Vattenfall.

In Nederland zijn meer dan 60.000 horecabedrijven, die veel energie gebruiken. Volgens de initiatiefnemers lekt een gedeelte daarvan onnodig weg, wat zorgt voor energieverspilling en onnodig hoge energiekosten. Met Smaakmakers willen beide partijen horecazaken mobiliseren om energiebewust en duurzaam te ondernemen.

Omslag

Beide bedrijven signaleren dat er steeds meer horecabedrijven een omslag willen maken naar een duurzamere oplossingen. De online energiecheck laat horecaondernemers ontdekken wat het energieverbruik is van de eigen onderneming. Is alles op orde dan ontvangen bedrijven het Smaakmakerslabel,” aldus Glerum. “Daarmee kunnen de gasten zien dat de energiezaken goed op orde zijn. Is er nog wat te verbeteren? Geen probleem. Tips van de technische adviseurs helpen d ondernemers op weg. Zo is een ondernemer al goed bezig als die alle gloei- en halogeenlampen vervangt door led.”

Winstgevend

 “Juist omdat de horeca een grootverbruiker is van energie willen wij gezamenlijk een beweging opstarten, waarbij elk horecabedrijf in Nederland - groot of klein – energiebewust onderneemt,” vertelt HorecaNederland.TV-oprichter Gerlof Bos. Bos hamert ook op de winstgevende kant van een duurzamer energiebeleid. “Behalve dat je bespaart op de energierekening vindt een nieuwe generatie gasten een duurzame horeca ook belangrijk.”

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Paardekooper presenteert tweede Duurzaamheidsverslag

Verpakkingen - Als aanjager van duurzaamheid binnen de verpakkingsindustrie zet Koninklijke Paardekooper Group in op een duurzamere toekomst. Het familiebedrijf presenteert daarom de tweede editie van het Duurzaamheidsverslag, waarin de organisatie aangeeft niet alleen de CO2-voetafdruk van de eigen organisatie te verminderen, maar ook die van hun klanten en partners.

Lees bericht


Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht


Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht


CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht

Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid