Nieuwe app en website voor horecabezorgdienst Mr. Butler

Bezorgdienst - Horecabezorgdienst Mr. Butler maakt het gasten van restaurants nog makkelijker om hun bestellingen te doen. De bestelservice voor consumenten, die door horecaondernemers zelf is opgezet, heeft een nieuwe app en website gekregen.
Mr. Butler verdient niet aan restaurants; ze verdienen samen met restaurants. De tarieven zijn laag en winsten worden afgetopt en lokaal terug geïnvesteerd. Hierdoor maakt Mr. Butler de bezorging voor de horeca haalbaar en dat is een groot goed in een door corona geteisterde bedrijfstak, zo laat het bedrijf weten. Mr. Butler is als servicedienst daarom ook door groothandel Sligro geadopteerd in het solutions-programma en via de groothandel voor de klanten van Sligro beschikbaar in de gemeenten waar de bezorgdienst actief is. Dit betreft de vier steden Den Bosch, Venlo, Nijmegen en Helmond. Mr. Butler groeit snel en om die groei te ondersteunen werd onlangs een nieuwe app en website gelanceerd.
Passend
De oprichters van Mr. Butler komen uit de horeca en kennen de branche. Ze zijn ervan overtuigd dat maaltijdbezorging anders kan én moet. Samen met partner Sligro ontzorgen, ondersteunen en adviseren ze restaurants over maaltijdbezorging. De horecabezorgdienst verschilt niet alleen in de manier waarop wordt samengewerkt met de horecaondernemers, de bezorging gebeurt ook op een wijze die past bij de gastvrijheid en de manier waarop de restaurants die willen uitstralen, zodat uit eten thuis voelt als uit eten gaan. Bovendien staan de bezorgers op de loonlijst en worden er gerechten geserveerd die aansluiten bij de kwaliteit die je van een restaurant mag verwachten.
Voordelen
Sinds corona heeft bezorging een enorme vlucht genomen, maar veel bestellingen zitten in de hoek van de snacks. Mr. Butler wil laten zien dat het ook met restauratief eten goed kan, tegen een billijke prijs voor de ondernemer en op een passende wijze geserveerd. Max Adriaanse van The Food Station Helmond: “Mr Butler geeft ons de mogelijkheid om onze gerechten bij buurtbewoners thuis te laten bezorgen. Als wij dit zelf zouden moeten doen, hadden we bezorgfietsen nodig of extra personeel, of waren we veel geld kwijt aan te hoge commissies. Mr. Butler neemt dit allemaal uit handen.” En Kristel Schulte van Poké Perfect Den Bosch: “We dragen minder commissie af dan bij andere services. Dat is een groot voordeel. Daarnaast heeft Mr. Butler nog meer voordelen. Via de orders spaar je als ondernemer voor kortingsbonnen van Sligro. Voor ons is dat ideaal, want wij doen regelmatig inkopen bij Sligro.”
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
De Haan kiest eigen weg in food en tabak
Tankstation - De Haan Minerale Oliën (DHMO) verruilt als groothandel Lekkerland in Son voor Sligro. Ondanks de succesvolle langdurige samenwerking met Lekkerland, laat De Haan weten ervoor gekozen te hebben om per 1 februari 2025 de samenwerking aan te gaan met groothandel Sligro in Veghel. De Haan ziet Sligro de komende jaren als strategische partner die zal ondersteunen bij het doorontwikkelen...
Lees berichtFoodservice groeide in 2024 met 4,1% door prijsverhogingen
Analyse - De foodservicemarkt had in 2024 last van een regenachtig voorjaar en een consument die de hand op de knip hield. De omzet van de totale markt voor Foodservice (Klassieke Horeca, Gemak, Catering) kwam daardoor vorig jaar uit op €22.177 miljoen. Feitelijk betkende dat een bescheiden groei van 4,1% ten opzichte van de 12,1% groei in 2023. De omzetgroei was uitsluitend het gevolg van...
Lees berichtMcCrispy Old Amsterdam en Chicken Sensation keren terug bij McDonald’s
Formulenieuws – McDonald's en Old Amsterdam laten weten terug te komen met de McCrispy Old. De kipburger zal verkrijgbaar zijn in alle McDonald's restaurants. Eerder was de introductie van de kipburger een groot succes. Ook de Chicken Sensation keert terug bij de restaurantformule.
Lees berichtING iets positiever over horeca 2025 dan ABN AMRO
Analyse – ING Research en ABN AMRO presenteerden vandaag hun toekomstverwachtingen voor de horeca in 2025. Opvallend is dat ING iets positiever is dan ABN AMRO. Daar waar ING een lichte volumegroei ziet, voorziet ABN AMRO vooral een toenemende druk in de horeca door oplopende kosten en toenemende concurrentie. Beide banken verwachten wel een toename in het aantal faillissementen in 2025.
Lees berichtOmzet Sligro neemt licht toe in 2024, ook zonder tabak
Groothandel - De omzet van Sligro Food Group over 2024 bedroeg € 2.890 miljoen, een toename van 1,1% ten opzichte van de omzet ad € 2.859 miljoen in 2023. De omzettoename was volledig autonoom, schrijft de groothandel uit Veghel.
Lees berichtSligro en Flink samen in betaalbare en duurzame energie voor horeca
Samenwerking - Groothandel Sligro Food Group en FLINK Nederland, een full-service energiepartner voor de zakelijke markt, gaan voortaan samenwerken. Deze samenwerking is er op gericht ondernemers te helpen bij het besparen op energiekosten en het verduurzamen van hun bedrijf.
Lees bericht