Nieuwe campagne Crisp zet eigen telers en kwekers centraal
Campagne – Crisp, de supermarkt-app voor vers eten, start een nieuwe campagne, waarin de eigen Nederlandse boeren, telers en kwekers van Crisp centraal staan. Het merk wil met de campagne laten zien dat Crisp voor een voedselsysteem staat waarin lokaal eten en drinken belangrijk is.
De nieuwe campagne draait om de vraag “Waar komt ons eten vandaan?” Bij Crisp komt het eten direct van de bron zonder omwegen of plastic zakjes, en zonder dat dit op het supermarktschap ligt te wachten om gekocht te worden. Want wat via de app wordt besteld komt vrijwel rechtstreeks uit de Noordzee, uit de oven van de bakker of is vers geplukt bij de kweker.
In de commercial neemt een meisje de kijker mee op avontuur langs deze vindplaatsen van vers eten uit het seizoen. Met de eigen makers en kwekers in beeld. De campagne is vanaf maandag zichtbaar via een commercial op alle grote zenders op televisie en wordt opgevolgd met een abri campagne, ondersteund met social content. De campagne is ontwikkeld in nauwe samenwerking met dentsuACHTUNG!, sinds de oprichting vier jaar geleden partner van Crisp.
Bron: Crisp/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Lijst 100 voedsel-impactmakers van 2024 bekend
Impactmakers - Food100 presenteert voor de achtste keer de 100 belangrijkste Nederlandse voedselveranderaars van het moment. De lijst bestaat uit impactmakers die zich inzetten voor een toekomstbestendig voedselsysteem met duurzamer, gezonder en socialer eten en drinken voor iedereen.
Lees berichtRedefine Meat zet definitieve stap naar retail
Supermarkt – Redefine Meat, dat bij de lancering in 2022 had aangekondigd een plant-based merk te zijn voor de foodservicesector, gaat toch grotere stappen zetten in de retail. Onlangs werd het product, de ‘flank steak’ en de verpakking gepresenteerd bij Ron’s Gastro-bar in Amsterdam.
Lees berichtCrisp is B Corp en kiest voor regeneratieve boeren
Online supermarkt – Crisp behaalt B Corp certificaat en slaat handen ineen met regeneratieve boeren. Met de certificering is Crisp onderdeel van een groep gecontroleerde internationale bedrijven, die naast een winstoogmerk ook sociale en ecologische impact nastreeft.
Lees berichtHAK stapt met nog eens drie groenten over op biologisch
Introductie - Na de rode bieten stapt HAK bij de volgende oogst volledig over op biologische teelt van sperziebonen, boerenkool en witte kool (zuurkool) van Nederlandse bodem. Hiermee zet de groente- en peulvruchtenfabrikant de volgende stap in het behalen van de biologische ambitie, die het bedrijf vorig jaar aankondigde.
Lees berichtFreasy neemt plantaardige Good Chef over
Overname – Het Rotterdamse bedrijf Freasy, gespecialiseerd in de productie en verkoop van gezonde kant-en-klaar-diepvriesmaaltijden neemt het merk Good Chef over. Good Chef verkoopt sinds 2020 plantaardige vriesversmaaltijden. Met twee merken in vriesversmaaltijden wil Freasy sneller groeien.
Lees berichtMcCain maakt goede start met regeneratieve landbouw
Duurzaam – Het vorig jaar gelanceerde programma voor regeneratieve landbouw van McCain in Nederland is boven verwachting uit de startblokken gekomen. Reden voor McCain om in 2024 de omvang van het programma verdubbelen. Onderdeel van di transitieproject is een samenwerking met de Rabobank voor het verstrekken van een aantrekkelijke rentekorting voor apparatuur die nodig is voor regeneratieve landbouw.
Lees bericht