Nieuwe duurzamere verpakking Healthy People


Verpakking - Healthy People kiest voor een nieuw verpakkingsdesign en zet tegelijkertijd een stap richting verdere verduurzaming. De nieuwe huisstijl ontstond nadat onderzoek uitwees dat de oude verpakkingen gezien werd als saai en medicinaal.

Het nieuwe design sluit beter aan op het feel good-gevoel van het merk. Bovendien worden de de toegevoegde vitaminen duidelijker gecommuniceerd op de verpakking. Verder werd de verpakking verduurzaamd en bestaat deze nu voor 82% uit plant-based materiaal en is daarnaast 100% recyclebaar.

Ook is het merk druk bezig met het verduurzamen van het fruit dat gebruikt wordt voor de sappen. Op dit moment is 50% van het gebruikte fruit al duurzaam. Het streven is om binnen een aantal jaren zelfs volledig duurzaam te kunnen zijn. Jiska van Rhenen, Marketing Manager Healthy People: “Het nieuwe design en materiaalgebruik past perfect bij de herpositionering van het merk en de producten. De nieuwe, duurzame verpakkingen en de verduurzaming van het fruit, zijn mooie stappen richting het behalen van onze duurzaamheidsdoelstellingen.”

OOH

Healthy People heeft ook drie Out-of-Homeproducten, namelijk Smoothie Mango Banaan, Puur Tomatensap en Reloading Blauwe Bosbes Framboos. Ook deze producten hebben een nieuwe verpakking gekregen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Riedel neemt Healthy People over

Overname – Riedel, het bedrijf achter onder meer Appelsientje en CoolBest, neemt voedingsmiddelenbedrijf Healthy People over. De overname is een tweede in rij. Eerder nam Riedel de gekoelde sappen van Hero over. De sappen, zuivelproducten en snacks van Healthy People gaan medio februari over naar Riedel in Ede. Riedel is sinds 2017 eigendom van de Nederlandse investeringsmaatschappij Standard Investment, dat de frisdrankproducent...

Lees bericht




© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid