Nieuwe koers Makro is voor kerst duidelijk en geïmplementeerd


Groothandel – De nieuwe koers die Makro gaat varen, moet voor de kerst duidelijk zijn en zijn geïmplementeerd. Dat laat de groothandel weten naar aanleiding van de assortimentsevaluatie zoals die momenteel plaatsvindt. Sinds het aantreden van de CEO Paulo Peereboom afgelopen januari is Makro bezig met het uitzetten van een nieuwe strategische koers. Aan de doelgroepkeuze verandert niets. Makro blijft de aandacht richten op de horeca en de klein zakelijke markt, de SCO klanten (de kleinere ondernemers). Onderdeel van de nieuwe strategie is het evalueren van het assortiment. Per categorie heeft de groothandel het aanbod van enkele concurrerende bedrijven opgekocht om deze samen met leveranciers te evalueren. Makro wil met deze sessies meer duidelijkheid krijgen over de veranderende klantbehoeftes en ontwikkelingen in de markt. ‘Daar hoort vanzelfsprekend een passend assortiment bij en dus evalueren we op dit moment ons foodassortiment,’ laat het bedrijf in een verklaring weten. De afgelopen periode zijn de leveranciers hierover geïnformeerd, een ‘reviewtraject’ dat de groothandel hoopt af te sluiten en te implementeren in de vestigingen voor kerst. Makro gaat in de nieuwe strategie fors investeren. Na de zomer verwacht het bedrijf al meer duidelijkheid te kunnen geven. Als onderdeel van het de nieuwe strategie bij Makro is ook het hoofdkantoor weer terug op de oude stek aan de Flinesstraat. Makro Nederland is onderdeel van de METRO Groep en richt zich met een breed food en non-food-assortiment op kleine zelfstandige ondernemers. Makro heeft in Nederland 17 vestigingen. Dat is te lezen in de nieuwste @FoodClicks die afgelopen zaterdag is verschenen. Nog geen abonnee? Meld je hier aan voor een gratis digitaal abonnement. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Verbruggen Food Group verhuist naar nieuw DC in Cuijk

Groothandel - Verbruggen Food Group betrekt medio april 2021 een nieuw distributiecentrum van 60.000 m2 op Businesspark Laarakker langs de A73 bij Cuijk. Voor Verbruggen Food Group is de verhuizing noodzakelijk wegens de groei die de groothandel momenteel ondergaat.

Lees bericht

Nieuw Smaakmakers-label bestemd voor duurzame horecazaken

Duurzaamheid – Energieleverancier Vattenfall en HorecaNederland.TV introduceren een label dat horecazaken moet motiveren energiebewust en duurzaam te gaan ondernemen. “Met het Smaakmakers-label kunnen horecazaken laten zien dat ze hun steentje bijdragen,” zegt Roderick Glerum, commercieel directeur Vattenfall.

Lees bericht

Duitse Kannelloni to-go concept komt naar Nederland

Horeca – Ze stonden opvallend onopvallend op de vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer in Jaarbeurs Utrecht met een bescheiden, maar smaakvol ingerichte stand: Kannelloni Food Market. Met het nieuwe to-go concept wil het bedrijf, dat onderdeel is van de Duitse Kanne Group, zich onder andere richten op de gezondheidszorgmarkt bijvoorbeeld in ziekenhuizen. Maar het concept heeft ook kracht als stand alone locatie.

Lees bericht

Derde Amsterdam Food Pitch deze week van start

Verkiezing  – Amsterdam Food Pitch gaat opnieuw op zoek naar het Lekkerste Product van 2020. De verkiezing start vrijdag 31 januari. De competitie biedt kleine ondernemers en thuiskoks een platform en geeft hen ondersteuning in het productieproces van keuken tot schap. Het initiatief van De Kweker wordt voor de derde keer georganiseerd. De winnaars van de Amsterdam Food Pitch komen ook daadwerkelijk in...

Lees bericht


Leisure groeit matig, fastfood met 3,5 procent

Analyse – Volgens berekeningen van ABN AMRO vlakt de omzet in leisure licht af: van 4,1 procent in 2018 naar 1,5 procent in 2019. Fastfood daarentegen liet juist een forse groei zien van 3,5 procent, met name door een groeiende behoefte bij jongeren naar gemak. De groei in leisure heeft de afgelopen jaren hoog gelegen, maar neemt nu af. Vooral bij restaurants (+0,6 procent) en cafés ...

Lees bericht

Makro wint Foodservice Marketing Award met Dish

Prijsuitreiking – Groothandel Makro werd woensdag 15 januari met DISH uitgeroepen tot beste marketingconcept. De prijs onderscheidt de meest succesvolle en toonaangevende marketinginitiatieven binnen de foodservicebranche en werd tijdens de Marketing Breakfast Club van Foodservice XS op de Horecava bekend gemaakt en uitgereikt. DISH is een nieuw digitaal platform voor horecaondernemers dat ook zeer geschikt is voor start-ups. Met het initiatief wil...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid