Nieuwe Old Amsterdam Belegen, om iedere dag van te genieten


Introductie - Een kaas voor een bredere doelgroep en voor meerdere eetmomenten op de dag en een die tegelijkertijd de herkenbaarheid heeft van Old Amsterdam. Deze voorwaarden waren gesteld aan de introductie van Old Amsterdam Belegen. De kaas is er nu, omschreven als ‘zilt als het IJ, zoet als muziek en pittig als Pride’.

Old Amsterdam is een klassieker in de wereld van kaas. De oude kaas van Nederlandse bodem veroorzaakte bij de introductie een sensatie in de internationale kaaswereld. Nooit eerder was er een oude kaas met zoveel smaak en die tegelijkertijd zo gemakkelijk snijdbaar was. Overladen met internationale prijzen, werd Old Amsterdam in Nederland en ver daarbuiten dé beroemde en succesvolle oude kaas met de intense smaak. Een smaak die ‘m geliefd maakt voor op brood, op een tosti, om mee te kokkerellen of gewoon zó uit het vuistje. “Old Amsterdam is een iconisch merk en geliefd bij een grote groep consumenten”, bevestigt Diana van der Meulen, senior global marketing manager Old Amsterdam. “De intense smaak maakt de kaas echter iets minder geschikt voor meerdere momenten gedurende de dag en een brede consumentengroep. Door de introductie van Old Amsterdam Belegen kunnen we ook die doelgroep bereiken.”

Echt iets bijzonders

Volgens Van der Meulen bestaan er niet alleen vele soorten belegen kaas, men wilde tegelijkertijd een belegen kaas brengen die geschikt is voor meerdere eetmomenten op een dag. Dat legde de lat hoog om met iets bijzonders te komen. “We wilden alleen een belegen kaas introduceren als we écht iets aan het kaasassortiment konden toevoegen. Dankzij de gelaagdheid in de smaak van Old Amsterdam Belegen, ziltig, lichtzoet en toch pittig, is dit gelukt.”

Ondersteuning

Als gevolg van de coronacrisis ligt de nadruk van de introductie van Old Amsterdam Belegen nu in retail. Van der Meulen: “Zodra er versoepeling komt in de horeca en foodservice, dan komen we met de introductie van Old Amsterdam Belegen en ondersteunen we het met broodplankjes, recepturen en promoties. We hechten veel waarde aan de buitenhuismarkt.” Dat klopt, want de oude variant wordt gebruikt op de tosti’s van Tosti World, in de bitterballen van Kwekkeboom, in de KaasTengels van Topking Fingerfood en er zit zelfs een lekkere plak op de jaarlijks terugkerende tijdelijke Maestro-burger van McDonald’s. Combinaties die ook mogelijk zijn met de belegen-variant zodat hiermee een bredere doelgroep wordt aangesproken. Op duo-branding of joint-promoties wordt volgend jaar in ieder geval vol ingezet.

Goed gastheerschap

Met de promoties rondom Old Amsterdam Belegen wil Van der Meulen ook de aandacht voor goed gastheerschap uitdragen. “Vandaar dat er volgend jaar speciale menukaarten komen met gerechten waarin de kaas is verwerkt. Daarnaast wordt met de groothandels overlegd over een speciaal assortiment. In dit assortiment komt ook een grootverpakking van de Belegen plakken.”

Bron : @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Old Amsterdam opent SinterKAASletter pop-up store in Amsterdam

Convenience - Kaasmerk Old Amsterdam heeft aan de Kinkerstraat in Amsterdam de SinterKAASletter pop-up geopend. Volgens de kaasproducent ‘een sympathiek initiatief om ervoor te zorgen dat tijdens het ‘heerlijk avondje’ niet alleen zoetekauwen aan hun trekken komen, maar ook hartige snoepers’. “Het idee van de SinterKAASletter is ontstaan door een oproep van een Old Amsterdam liefhebber die graag een kaasletter...

Lees bericht




© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid