Nikkei cuisineconcept BlueBlood opent in Den Haag


Cocktailbareiland van BlueBlood in Den Haag

Restaurant - Dit voorjaar opent BlueBlood haar deuren in het centrum van Den Haag. Met de komst van BlueBlood aan de Zeestraat wordt het Nikkei cuisineconcept, dat momenteel steeds populairder wordt in internationale steden als Dubai, Barcelona en Londen, naar de hofstad gehaald. Hierbij staan de smaakpaletten van de Japanse en Peruaanse keuken centraal.

Bij Nikkei draait alles om kwaliteit, ingrediënten en smaken waarbij twee gewaagde eetculturen worden samengevoegd, waar spannende food-drink combinaties centraal staan. Op de menukaart kreeft, maar ook de Tomahawk steak, verse sushi en veggies. Alle gerechten worden op traditionele wijze en met lokale en seizoensgebonden ingrediënten bereid. Het restaurant wordt een plek om elkaar te ontmoeten en samen te komen, waarbij het bruisende hart van BlueBlood een groot (cocktail)bareiland is die het restaurant en de ruimte voor evenementen met elkaar verbindt. Het creatieve brein achter het BlueBlood horecaconcept is Studio Rehab van Jaco de Kempenaer en John de Jong, beiden zeer ervaren in het opzetten van horecaformules. Zij hebben zich laten inspireren door het blauwe bloed van de kreeft en het Koninklijk Huis om zo BlueBlood te verwezenlijken. Samen met general manager Lewis McKenzie en Executive Chef Frank Uphoff en veelal Haagse partners en leveranciers zal BlueBlood dit voorjaar geopend worden.

Bron: Blueblood/@FoodClicks

Artist Impression van BlueBlood

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



ABN AMRO: ‘Consumentenbestedingen gaan in 2023 afvlakken’

Analyse - Voedsel is in juni 11,2 procent duurder dan een jaar geleden. Deze ongekende prijsstijging is het gevolg van hogere energie- en grondstofkosten voor ondernemers in de voedingsmiddelenindustrie. ABN AMRO verwacht in een analyse dat de prijstoename nog niet ten einde is, maar dat in 2023 dalende consumentenbestedingen de stijging zullen afvlakken.

Lees bericht

ABN AMRO: ‘Druk op leisure en food gaat toenemen’

Analyse - Hoewel de economie er nog relatief goed voor staat, verwacht ABN AMRO in een analyse dat de druk op de industrie, leisure, retail, food en bouw in de tweede helft van 2022 gaat toenemen. Rentestijgingen en oplopende prijzen voor grondstoffen liggen aan die druk ten grondslag, net als de dure energieprijs.

Lees bericht

Grote inhaalslag horeca in 2022 met ruim 30% volumegroei

Analyse - Gedurende dit jaar vindt er in de horeca een grote inhaalslag plaats met een verwachte volumegroei van 30% tot 35%. Ondanks de forse groei zal de horecasector naar verwachting pas in 2023 volledig zijn hersteld van de coronapandemie. Dit blijkt uit het nieuwe vooruitzicht horeca van ING Research.

Lees bericht






© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid