NS wil in Week zonder Vlees reiziger verleiden tot meer vegan

Actie – NS ziet de Nationale Week zonder Vlees & Zuivel, die van 6 tot en met 12 maart, wordt gehouden, als goede aanleiding om meer reizigers te verleiden tot het consumeren van vega en vegan. Samen met 25 van de 45 AH to Go-winkels op het station gaat de NS met de eigen formules Julia’s, StationsHuiskamer en Kiosk een aantal vegetarisch en vegan producten onder de aandacht brengen.
Veel producten zijn al vegetarisch alleen weten consumenten dat vaak niet. Zo zijn alle sauzen van Julia’s inmiddels vegetarisch. Bij AH to Go kunnen vanaf week zonder vlees gasten voortaan ook kiezen voor plantaardige cappuccino. En bij de StationsHuiskamer en Kiosk introduceert de NS in de actieweek een vegetarisch saucijzenbroodje. Bij Kiosk kunnen reizigers daarnaast vanaf eind februari ook een plantaardige bacon & egg wrap kopen. “Hiermee vergroten we het aanbod voor onze reizigers en wordt het makkelijker een vegetarische of plantaardige keuze te maken,” aldus Lotte van Wezel van NS Retail.
Talk Veggie to me
NS wil het gezonde en plantaardige karakter van het aanbod van Julia’s ook meer benadrukken en heeft daarvoor een nieuwe campagne ontwikkeld. De campagne ‘Talk Veggie to me’, bedacht en gemaakt door Creature Amsterdam, laat zien dat plantaardig eten lekker en sexy is. Vanaf 27 februari is de campagne zichtbaar op de stations, in de Julia’s en op sociale media.
Proeven op het station
Op Utrecht Centraal, Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal gaat NS samen met de Vegetarische Slager een sampling actie doen in de stationshal op 7 maart. Dezelfde actie vindt op 9 maart plaats op Amsterdam Centraal en Nijmegen.
Bron: NS/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Nieuwe Julia’s zet bestelzuilen in en gaat pizza’s serveren
Formulenieuws – Zaterdag 2 december opende NS stations de nieuwe Julia’s op station Den Haag. Een tweede locatie opent donderdag 7 december op Utrecht Centraal. Met de komst van de nieuwe winkelsmet bestelzuilen wil NS nog beter inspelen op de wens en behoefte van de klant. Zo worden er ook pizza’s aan het assortiment toegevoegd.
Lees berichtIsabel Boerdam onderscheiden met Jaap Lagerweij Young Talent Award
Verkiezing - Isabel Boerdam van Green Food Lab (en initiatiefneemster van De Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel) is op het Nationaal Food Congres in het Scheveningse Kurhaus onderscheiden met de Jaap Lagerweij Young Talent Award. De Jaap Lagerweij Young Talent Award is een initiatief van het Nationaal Food Congres.
Lees berichtStationsHuiskamer en Kiosk sluiten aan bij Too Good To Go
Stations - StationsHuiskamer en Kiosk, twee formules van NS, sluiten zich vanaf maandag 11 september aan bij Too Good To Go. Op die manier kunnen de formules overgebleven voedsel dat nog goed te consumeren is, maar niet verkocht is, een tweede kans te geven.
Lees berichtPlastictoeslag helpt NS afvalvrij te maken in 2040
Stations – Per 1 juli betalen consumenten extra voor verpakkingen met plastic. De overheid heeft dat verplicht gesteld. Hoeveel meer bepalen de bedrijven zelf. De NS heeft voor de eigen formules Kiosk, Julia’s en Stationshuiskamer de prijs vastgesteld op 0,10 voor een beker, 0,25 voor een saladebak of pastabox en 0,05 cent voor andere verpakkingen waar plastic in zit. Volgens NS helpt de toeslag...
Lees berichtHerbruikbare beker wordt het nieuwe normaal op het station
Stationshops - Als het aan NS ligt, wordt het drinken uit een herbruikbare beker op het station het nieuwe normaal. Om het gebruik van herbruikbare bekers te stimuleren vraagt NS samen met verschillende ondernemers op het station hier opnieuw aandacht voor met de ‘Bring Your Own’ campagne.
Lees berichtNS Kiosk lanceert eigen sandwichlijn en narrowcasting
Reizigersshop – NS-formule Kiosk is op alle fronten hard bezig stappen te zetten. Lanceerde het bedrijf eerder deze week een eigen lijn sandwiches onder private label, later die week startte de shopformule ook met het plaatsen van digitale schermen in de winkels en in de etalages.
Lees bericht