NS wil in Week zonder Vlees reiziger verleiden tot meer vegan


Campagnebeeld van de nieuwe Julia's-campagne

Actie – NS ziet de Nationale Week zonder Vlees & Zuivel, die van 6 tot en met 12 maart, wordt gehouden, als goede aanleiding om meer reizigers te verleiden tot het consumeren van vega en vegan. Samen met 25 van de 45 AH to Go-winkels op het station gaat de NS met de eigen formules Julia’s, StationsHuiskamer en Kiosk een aantal vegetarisch en vegan producten onder de aandacht brengen.

Veel producten zijn al vegetarisch alleen weten consumenten dat vaak niet. Zo zijn alle sauzen van Julia’s inmiddels vegetarisch. Bij AH to Go kunnen vanaf week zonder vlees gasten voortaan ook kiezen voor plantaardige cappuccino.  En bij de  StationsHuiskamer en Kiosk introduceert de NS in de actieweek een vegetarisch saucijzenbroodje. Bij Kiosk kunnen reizigers daarnaast vanaf eind februari ook een plantaardige bacon & egg wrap kopen. “Hiermee vergroten we het aanbod voor onze reizigers en wordt het makkelijker een  vegetarische of plantaardige keuze te maken,”  aldus Lotte van Wezel van NS Retail.

Talk Veggie to me

NS wil het gezonde en plantaardige karakter van het aanbod van Julia’s ook meer benadrukken en heeft daarvoor een nieuwe campagne ontwikkeld. De campagne ‘Talk Veggie to me’, bedacht en gemaakt door Creature Amsterdam,  laat zien dat plantaardig eten lekker en sexy is. Vanaf 27 februari is de campagne zichtbaar op de stations, in de Julia’s en op sociale media.

Proeven op het station

Op Utrecht Centraal, Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal gaat NS samen met de Vegetarische Slager een sampling actie doen in de stationshal op 7 maart. Dezelfde actie vindt op 9 maart plaats op Amsterdam Centraal en Nijmegen. 

Bron: NS/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Herbruikbare beker wordt het nieuwe normaal op het station

Stationshops - Als het aan NS ligt, wordt het drinken uit een herbruikbare beker op het station het nieuwe normaal. Om het gebruik van herbruikbare bekers te stimuleren vraagt NS samen met verschillende ondernemers op het station hier opnieuw aandacht voor met de ‘Bring Your Own’ campagne.

Lees bericht


NS Kiosk lanceert eigen sandwichlijn en narrowcasting

Reizigersshop – NS-formule Kiosk is op alle fronten hard bezig stappen te zetten. Lanceerde het bedrijf eerder deze week een eigen lijn sandwiches onder private label, later die week startte de shopformule ook met het plaatsen van digitale schermen in de winkels en in de etalages.

Lees bericht


Lekker Onderweg App vervangt spaarkaarten NS formules

Reizigersshops - NS komt met een nieuwe app om het sparen van gratis producten bij de winkels van Kiosk, Julia’s, Luca’s by Julia’s en StationsHuiskamer makkelijker, duurzamer en sneller te maken. De formules hebben nu nog elk hun eigen papieren spaarkaart. Deze worden vervangen door de nieuwe Lekker Onderweg App waarmee reizigers met een app bij alle...

Lees bericht



Tango ziet kansen voor het onbemande GO Shop By Tango

Petrol – Tango wil het onbemande GO Shop By Tango grootschalig uitrollen. De eerste vestiging van de selfservice kiosk, die 24/7 toegankelijk is en de consument een assortiment van eet- en drinkwaren biedt, is geopend in Den Haag. Deze week opent een tweede locatie in Schiedam.

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid