Old Amsterdam en NY Pizza lanceren limited-edition truffelpizza
Formulenieuws - Wat begon als een reeks mysterieuze graffiti-tags op New York Pizza-filialen door heel Nederland, blijkt een slimme marketingstunt. De opvallende leus “It’s The Cheese” op verschillende ramen was geen vandalisme, maar de aankondiging van een samenwerking tussen Old Amsterdam en New York Pizza.
De twee merken introduceren de Old Amsterdam Truffel Pizza, een limited-edition creatie die de karaktervolle smaak van Old Amsterdam-kaas combineert met het deeg van New York Pizza. Een vleugje truffel maakt het geheel af. De samenwerking is het resultaat van een campagne die nieuwsgierigheid moest opwekken. “We wilden iets brutaals,” zegt Koen Brink, Brand Manager Old Amsterdam Nederland. “De vraag blijft natuurlijk: wat maakt deze pizza zo lekker – de kaas of het deeg? Het antwoord is simpel: allebei.”
De Old Amsterdam Truffel Pizza is tot 18 januari 2026 verkrijgbaar bij alle New York Pizza-filialen en via newyorkpizza.nl. De guerrilla-actie werd ontwikkeld door bureau Boomerang.
Bron: New York Pizza@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Shell en Old Amsterdam introduceren drie nieuwe producten
Tankstations - Een pauze langs de snelweg krijgt bij Shell voortaan extra smaak. Shell en Old Amsterdam introduceren namelijk drie nieuwe producten bij alle 105 Shell Café-locaties in Nederland.
Lees berichtEerste vestiging van Nederlandse Eataly geopend op Schiphol
Schiphol - Luchthaven Schiphol is sinds woensdag een culinaire hotspot rijker. In Lounge 1 opende de eerste Nederlandse vestiging van het internationaal gerenommeerde Eataly. Een Italiaanse foodformule die wereldwijd bekend staat om haar hoogwaardige producten en authentieke gastronomie.
Lees berichtburgerme sluit zich aan bij vereniging van maaltijdbezorgers
Formulenieuws - Maaltijdformule burgerme sluit zich aan de Nederlandse Vereniging van Maaltijdbezorgers (NLVVM). Daarmee schaart de franchiseformule zich achter de gezamenlijke ambities van ruim 1.200 bezorglocaties in Nederland op het gebied van professionalisering, veiligheid en duurzaamheid in de sector.
Lees berichtNederlander besteedt €1,9 miljard bij fastfoodketens
Onderzoek - Nederlanders geven jaarlijks €1,9 miljard uit bij de grootste fastfoodketens in Nederland. Per bezoek spenderen ze gemiddeld €23. De uitgaven zijn het hoogst bij sushi-zaken en onder 35- tot en met 49-jarigen.
Lees berichtAnyTyme opgetuigd voor verdere franchise-uitrol
Interview - Een nieuw logo, een eigentijdse uitstraling binnen en buiten, verpakkingen die in lijn zijn met de nieuwe uitstraling. Er is veel veranderd bij cafetariaformule AnyTyme. Maar de belangrijkste wijzigingen zijn misschien onzichtbaar. Aan de achterkant van het bedrijf zijn namelijk de inkoopcondities, de infrastructuur en de afspraken verbeterd en is er een organisatie opgetuigd waarmee de formule geschikt...
Lees berichtPapa John’s wil meer aandacht voor vers en kwaliteit
Formulenieuws - Papa John’s Nederland ondergaat onder een nieuwe eigenaar een strategische rebranding en richt de focus op kwaliteit en versheid. Als onderdeel van deze koerswijziging opent de pizzaketen ook een nieuwe deegfabriek onder de rook van Amsterdam.
Lees bericht