Oma’s Soep en horeca starten actie tegen eenzaamheid


Campagnebeeld van de actie ‘Een tafel voor Twee tegen Eenzaamheid' op 4 juni

Actie - Op 4 juni, Nationale Opa en Oma Dag, zet Oma’s Soep samen met honderd restaurants door heel Nederland ouderen in het zonnetje met ‘Een tafel voor Twee tegen Eenzaamheid’. Iedereen die op die dag met een opa, oma of andere oudere komt eten, betaalt alleen voor zichzelf, het etentje van je oudere tafelgenoot is gratis.

Honderd restaurants door het hele land, van Amsterdam tot Maastricht, hebben de handen inéén geslagen met Oma’s Soep om aandacht te vragen voor de groeiende eenzaamheid onder ouderen. Oma’s Soep strijdt al jaren tegen eenzaamheid onder ouderen. De helft van de winst uit hun verse soepen en maaltijden wordt ingezet voor activiteiten die jong en oud verbinden, zoals de wekelijkse kookdagen, Oma’s Soep festival en Gala waar studenten en ouderen samenkomen.

Martijn Canters, oprichter Oma’s Soep: “We zijn ontzettend blij met alle deelnemende restaurants. Zij openen hun deuren voor ouderen en maken daarmee echt een enorme impact. Willem Dikkers van restaurant Morgan&Mees: ”We zijn trots dat we met zoveel restaurants door heel Nederland deze actie met Oma’s Soep mogelijk maken. Samen kunnen we niet alleen een lekkere maaltijd delen, maar ook verbinding creëren. Dat is precies waar we ons elke dag met hart en ziel voor inzetten.

Bron: Oma’s Soep/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Schiphol en Avolta openen nieuw Frans bakkerijconcept LOAF

Luchthaven –Schiphol en horecapartner Avolta introduceren een nieuw bakkerijconcept met Franse signatuur in Lounge 1, genaamd LOAF. De opening van de bakkerij markeert een volgende stap in de herontwikkeling van de lounge en sluit aan bij Schiphols strategie om de kwaliteit van het retail- en horecaportfolio te verbeteren.

Lees bericht


60 Seconds to Napoli komt naar Nederland

Formulenieuws - De Italiaanse pizzaketen 60 Seconds to Napoli opent in het vierde kwartaal van 2025 zijn eerste Nederlandse vestiging. De locatie komt in The View – Kaapkwartier in Rotterdam, op de begane grond van het nieuwe vijfsterren Eurostars Rijnhaven Hotel.

Lees bericht

Horecasector heeft het zwaar, maar toont veerkracht

Analyse - Sinds 2022 zijn in Nederland meer dan 1.100 horecazaken verdwenen. De naweeën van de coronacrisis, gecombineerd met stijgende kosten en personeelstekorten, zorgen voor druk op de sector. Toch laten veel horecaondernemers zien dat ze veerkrachtig zijn. Er wordt geïnvesteerd, opgeschaald en geïnnoveerd – juist in uitdagende tijden

Lees bericht

Sligro Food Group neemt GEPU in Utrecht over

Groothandel – Sligro Food Group heeft overeenstemming bereikt over de overname van alle aandelen in GEPU Beheer B.V. door dochteronderneming Sligro Food Group Nederland B.V. Met deze transactie wordt GEPU – een gevestigde groothandel in Utrecht met een sterke positie in horeca en grootverbruik – geïntegreerd in het landelijke netwerk van Sligro.

Lees bericht


Rapper Ice-T in ludieke commercial Lipton Ice Tea

Commercial – Wie het originele product bestelt en verwacht krijgt dat niet altijd. Sterker nog: uit onderzoek van YouGov blijkt dat 44% van de horecabezoekers regelmatig een ander drankje geserveerd krijgt dan verwacht. Lipton Ice tea haakt daarop in en komt met een ludieke campagne met de ‘Ice Tea Insurance’ met acteur en rapper Ice-T.

Lees bericht




© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid