Oma’s Soep zoekt groeikapitaal in strijd tegen eenzaamheid


Soep koken met ouderen in strijd tegen eenzaamheid

Sociaal - Oma’s Soep, bekend van de verkoop van haar verse soepen en maaltijden, is op zoek naar groeikapitaal. Dit jaar zal de sociale onderneming al zo’n 1 miljoen soepen en 1 miljoen maaltijden verkopen met een winstgevend business model. Door deze verkoop wordt er inmiddels in 10 steden in Nederland activiteiten voor ouderen georganiseerd.

Van de winst die Stichting Oma’s Soep maakt gaat 50% naar de inzet van activiteiten gericht tegen de eenzaamheid onder ouderen. Het bedrijf is de afgelopen jaren hard gegroeid en inmiddels verkrijgbaar bij o.a. Albert Heijn, Spar, Picnic en flitsbezorgers Gorillas, Flink, Getir en Zapp. De komende jaren wilt Oma’s Soep nog harder groeien. Het groeikapitaal dat hiervoor nodig is wil het bedrijf ophalen via sharefunding. Klanten, partners, leveranciers, collega’s en intrinsiek gemotiveerde investeerders worden op die manier mede-eigenaar van Oma’s Soep. Oprichter Max Kranendijk: “Het unieke aan Oma’s Soep is dat we commercieel onze soepen en maaltijden verkopen, en daardoor tegelijkertijd veel sociale impact maken. De afgelopen jaren zijn wij hard gegroeid, in 2020 en 2021 verdrievoudigde wij onze omzet. In 2021 werd afgesloten met 2,3 miljoen euro omzet en een nettowinst van 180 duizend euro. Dankzij deze resultaten hebben wij dit jaar al meer dan 35.000 ontmoetingen met ouderen kunnen realiseren. Door middel van deze investering kunnen wij harder groeien en nog meer sociale impact maken!”

Groeiend probleem

Eenzaamheid onder ouderen is een groot en groeiend probleem. Bijna de helft van alle ouderen in Nederland (1,4 miljoen mensen) voelt zich regelmatig eenzaam. Oma’s Soep lost dit probleem op door met de opbrengsten van haar producten activiteiten voor eenzame ouderen te organiseren. Medeoprichter Martijn Canters: “Wij willen structureel eenzaamheid tegengaan door plezier te maken met ouderen, dat kunnen wij iedereen aanraden. Ouderen maken we blij door wekelijks Oma’s Soep kookdagen en Oma’s Soep-aan-Huis dagen te organiseren. Tijdens de kookdagen gaan ouderen en jongeren in buurthuizen met elkaar koken. Bij de Oma’s-Soep- aan- Huis dagen worden ouderen wekelijks thuis bezocht door onze vrijwilligers, die de ouderen blij maken met een soepje, een kaartje en een cadeautje. Hoe meer soep en maaltijden Oma’s Soep verkoopt, hoe meer ouderen wij wekelijks blij kunnen maken”.

Meer informatie over Oma’s Soep en haar verdere opschaling: www.omassoep.nl/investeren.

Bron: Oma's Soep

Max Kranendijk en Martijn Canters oprichters van Oma's Soep

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

YB wordt een coöperatie en zoekt mede-eigenaren

Investering - YB zet in op internationale expansie in zowel master franchise als met haar producten voor retail en foodservice. Tevens wordt het merk geheel plantaardig en zal het zich daarop sterk gaan profileren. Om deze groei te faciliteren wordt het bedrijf een coöperatie en zoekt het ambassadeurs om mede-eigenaar te worden van YB en haar missie.

Lees bericht


Kwalitaria en Délifrance starten kaartenactie tegen eenzaamheid

Formulenieuws - Kwalitaria en Délifrance starten gezamenlijk een kaartenactie tegen eenzaamheid. Met deze actie hopen de fastservice- en broodformules wat positiviteit te brengen in deze moeilijke tijd. Bovendien blijken Nederlanders zich volgens de vandaag gepresenteerde CBS-cijfers sowieso al eenzaam te voelen.

Lees bericht

VCN kiest voor nieuwe verwarmingstechniek bij maaltijden

Zorg - Verscentrum Nederland (VCN) schakelt over op een nieuwe techniek om maaltijden te regenereren. De nieuwe methode voor het opwarmen van koelverse maaltijden is ontwikkeld in samenwerking met ISECO en gaat de huidige opwarmmethode van de MealButler vervangen. VCN dat via het concept Zorgboodschap aan thuiswonende ouderen maaltijden levert, zocht naar een alternatief voor het verwarmen van maaltijden via...

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid