Omzetgroei Sligro dankzij overnames


Groothandel - Sligro heeft de omzet het afgelopen jaar zien stijgen. De stijging was vooral te danken aan de gedane overnames. De resultaten werden vanochtend in een summier bericht bekend gemaakt. Op 23 januari komt het groothandelsbedrijf met de volledige jaarcijfers naar buiten. De omzet in 2019 kam neer op 2,39 miljard euro. Dat is 2,1 procent meer dan een jaar eerder. Maar als de effecten van de overnames in mindering worden gebracht daalde de omzet met 0,9 procent. Foodservice Nederland deed het redelijk met een omzetgroei van 1,9 procent. Maar daarin zat voor de helft van het jaar de overname van De Kweker met 70 miljoen. Deze overname werd eerder dit jaar afgerond. Zonder De Kweker daalde foodservice met 1,4 procent. Belgie In België groeide het foodservicedeel wel autonoom. Volgens de cijfers van Sligro met 3,8 procent. Verwacht wordt dat Sligro bij onze zuiderburen de komende tijd ook wel harder blijft groeien dan de markt. In het laatste kwartaal van 2019 kwam de omzet van Sligro in Nederland uit op 593 miljoen euro en in België op 61 miljoen euro. Over heel 2019 lag de omzet in Nederland op circa 2,2 miljard euro en in België 229 miljoen euro. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws


Groothandels openen hun zb-locaties voor consumenten

Groothandel – De zelfbedieningslocaties van onder andere Makro, Sligro, Hanos gaan tijdelijk de deuren openen voor consumenten. Ook de andere groothandels, zoals GEPU, openen hun zb-locaties. De openstelling maakt deel uit van het noodpakket dat de levensmiddelensector eerder deze week presenteerde aan minister-president Mark Rutte.

Lees bericht

Zb-locaties van Sligro blijven open

Groothandel – Hoewel het uitzonderlijke tijden zijn, blijven de zb-locaties van Sligro open. Ook hanteert de groothandel dezelfde reguliere openingstijden.Dat maakte Kees Kiestra, directeur zelfbedieningsvestigingen en Dries Bögels, directeur Sligro Nederland vandaag bekend.

Lees bericht

Derde Amsterdam Food Pitch deze week van start

Verkiezing  – Amsterdam Food Pitch gaat opnieuw op zoek naar het Lekkerste Product van 2020. De verkiezing start vrijdag 31 januari. De competitie biedt kleine ondernemers en thuiskoks een platform en geeft hen ondersteuning in het productieproces van keuken tot schap. Het initiatief van De Kweker wordt voor de derde keer georganiseerd. De winnaars van de Amsterdam Food Pitch komen ook daadwerkelijk in...

Lees bericht


Winst Sligro daalt een kwart in transitiejaar

Groothandel – De winst van groothandel Sligro is het afgelopen jaar met een kwart gedaald. De groothandel uit Veghel wist over 2019 een winst van 34 miljoen euro te realiseren. Stijgende kosten in de logistiek, lagere bestellingen bij de ‘Heineken-klanten’  en opstartverliezen in België hebben in belangrijke mate voor het drukkend resultaat gezorgd in dit ‘transitiejaar’. Sligro stond vorig jaar voor diverse ingrijpende...

Lees bericht

Sligro en KNVB verlengen de samenwerking

Samenwerking - Sligro en KNVB verlengen hun partnershipcontract tot 31 december 2022. Dat hebben beide partijen bekend gemaakt. Sligro en de KNVB werken al sinds 2015 samen. De twee partners delen de ambitie om binnen amateurvoetbal de leefstijl te verbeteren. Dat gebeurt onder meer door het aanbod in de kantines gezonder te maken. Dit programma ‘Lekker Bezig’ heeft er inmiddels al toe geleid...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid