Online supermarkt Crisp haalt 30 miljoen euro op


Online supermarkt - De online supermarkt Crisp heeft in een kapitaalronde 30 miljoen euro opgehaald bij een groep internationale investeerders. Onder die investeerder ook Nederlandse topondernemers als Jitse Groen, oprichter van JustEat Takeaway en de oprichters van de betaaldienst Adyen. Dat meldt nu.nl

Crisp werd in 2018 opgericht door Tom Peeters, Michiel Roodenburg en Eric Klaassen. Met de technologie die zij hebben ontwikkeld zijn dagelijks de producten te bestellen van meer dan 650 producenten van levensmiddelen. Dat zijn naast boeren, kwekers en telers, ook producten van dagdagelijkse boodschappen.

Crisp wil met de eigen technologie consumenten verbinden met kleinschalige bedrijven. Dat doen zij door het bestellen lokaler en persoonlijker te maken. Co-Founder en CEO Tom Peeters eerder bij @FoodClicks: “Met onze zelf ontwikkelde supply chain technologie kunnen we vis die ’s avonds wordt besteld diezelfde nacht nog van de bron halen en de volgende dag bij onze klanten bezorgen. Zo krijgen steeds meer gezinnen in heel Nederland het voor elkaar om echt makkelijk hun verse boodschappen te doen.”

Gemiddeld 35 producten per bestelling

Crisp verschilt met andere partijen vooral op het vlak van de boodschappen zelf. Het gaat bij de online supermarkt niet alleen om delicatessen maar ook om betaalbare dagelijkse boodschappen. De gemiddelde bestelling ligt op 35 producten per mandje, dat is ook het resultaat van bestelde producten zoals halfvolle melk, volkorenbrood en belegen kaas. Veel van die producten zijn wel van kleinschalige makers en kwekers.

Buitenland

Peeters wil, volgens het bericht op nu.nl het opgehaalde kapitaal inzetten voor uitbreiding van het elektrische wagenpark, een herijking van het assortiment maken en de toeleveringsketen digitaliseren. Ook uitbreiding naar het buitenland wordt niet uitgesloten.

Bron: nu.nl/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Veel retailers worstelen met onderscheidend vermogen

Onderzoek – Veel retailers hebben moeite met het creëren van onderscheidend vermogen en een sterke en loyale fanbase. Dat blijkt uit onderzoek dat elke twee jaar wordt uitgevoerd door Q&A Retail. Slechts 11% van de retailers wordt door consumenten op alle fronten goed beoordeeld.

Lees bericht


‘Crisp geeft niet wenselijke producten uit kerstpakket tweede kans’

Voedselverspilling – De helft van de producten die mensen aantreffen in hun kerstpakket worden weggegooid of belanden voor eeuwig in de voorraadkasten. Dat blijkt uit een consumentenpeiling van onderzoeksbureau YouGov (voorheen GfK). %). Naar schatting van YouGov gaat het om honderdduizenden producten per jaar. Online supermarkt Crisp vindt dat zonde en gaat de producten verzamelen.

Lees bericht



Pizza, kapsalon en frikandel meest populair bij Thuisbezorgd

Analyse - Meest populair zijn en blijven de guilty pleasures zoals pizza margherita, kapsalon en frikandel speciaal bij bezorgdienst Thuisbezorgd. Maar in toenemende mate zien we ook kipgerechten met een twist, zoals crispy chicken pops en de Koreaanse chicken torikatsu op de bestellijsten verschijnen. Net als de gezonde ontbijtjes én nachtelijke traktaties.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid