Online supermarkt Crisp haalt 30 miljoen euro op


Online supermarkt - De online supermarkt Crisp heeft in een kapitaalronde 30 miljoen euro opgehaald bij een groep internationale investeerders. Onder die investeerder ook Nederlandse topondernemers als Jitse Groen, oprichter van JustEat Takeaway en de oprichters van de betaaldienst Adyen. Dat meldt nu.nl

Crisp werd in 2018 opgericht door Tom Peeters, Michiel Roodenburg en Eric Klaassen. Met de technologie die zij hebben ontwikkeld zijn dagelijks de producten te bestellen van meer dan 650 producenten van levensmiddelen. Dat zijn naast boeren, kwekers en telers, ook producten van dagdagelijkse boodschappen.

Crisp wil met de eigen technologie consumenten verbinden met kleinschalige bedrijven. Dat doen zij door het bestellen lokaler en persoonlijker te maken. Co-Founder en CEO Tom Peeters eerder bij @FoodClicks: “Met onze zelf ontwikkelde supply chain technologie kunnen we vis die ’s avonds wordt besteld diezelfde nacht nog van de bron halen en de volgende dag bij onze klanten bezorgen. Zo krijgen steeds meer gezinnen in heel Nederland het voor elkaar om echt makkelijk hun verse boodschappen te doen.”

Gemiddeld 35 producten per bestelling

Crisp verschilt met andere partijen vooral op het vlak van de boodschappen zelf. Het gaat bij de online supermarkt niet alleen om delicatessen maar ook om betaalbare dagelijkse boodschappen. De gemiddelde bestelling ligt op 35 producten per mandje, dat is ook het resultaat van bestelde producten zoals halfvolle melk, volkorenbrood en belegen kaas. Veel van die producten zijn wel van kleinschalige makers en kwekers.

Buitenland

Peeters wil, volgens het bericht op nu.nl het opgehaalde kapitaal inzetten voor uitbreiding van het elektrische wagenpark, een herijking van het assortiment maken en de toeleveringsketen digitaliseren. Ook uitbreiding naar het buitenland wordt niet uitgesloten.

Bron: nu.nl/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Supermarkt-app Crisp slaat vleugels uit naar België

Bezorgservice – Supermarkt-app Crisp steekt de landsgrens over met België. Voortaan voorziet het bedrijf vanuit een hoofdvestiging in Antwerpen en een gloednieuw distributiecentrum van 15.000 m2 in Bornem Vlaanderen van een ruim aanbod aan Belgische streekproducten. Deze internationalisering betekent een uitbreiding van Crisps markt met 40%.

Lees bericht




Ghost kitchen Casper wil minimaal vijf locaties in Nederland

Dark kitchen - Casper, een succesvolle Belgische bezorg- en afhaalketen, zet voet op Nederlandse bodem. Met een groei-injectie van vijf miljoen euro, geleid door Slingshot Ventures, wil het bedrijf tot 2024 vijftig locaties openen in Europa, te starten met alvast vijf vestigingen in Nederland. De eerste locatie opent in juni in Den Haag.

Lees bericht


PLNT introduceert kant & klare Vegan Beef Wellington

Introductie - PLNT heeft speciaal voor het Paas-assortiment de eerste kant-en-klare Vegan Beef Wellington in Nederland ontwikkeld. Volgens producent Future Food Group in Veenendaal zijn er meerdere initiatieven geweest, maar is er nu een Vegan Beef Wellington die net zo sappig en lekker is als het origineel.

Lees bericht

SPAR laat boodschappen via thuisbezorgd bezorgen

Formulenieuws - SPAR Nederland en Thuisbezorgd.nl, onderdeel van Just Eat Takeaway.com, starten pilot om nu ook boodschappen te bezorgen in Nederland via het platform. Het gaat om een assortiment van zo’n 1000 geselecteerde producten, waaronder brood, melk en andere verse ingrediënten tot toiletartikelen en andere last-minute benodigdheden.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid