Online supermarkt Picnic slaat vleugels uit naar Het Gooi


Online supermarkten stijgen sterk in populariteit, signaleert onderzoekbureau RouteLogic

Bezorgdienst – Picnic, de online supermarkt, gaat boodschappen leveren in Het Gooi. Vanaf eind november kunnen zo’n 100.000 huishoudens van Hilversum, Huizen, Naarden, Bussum, Laren, Blaricum en Eemnes gebruik maken de bezorgdienst.

De uitbreiding naar Hilversum en omstreken is onderdeel van de landelijke uitrol van Picnic. Het aantal klanten van deze bezorgdienst steeg in 2019 naar ruim 400.000 klanten, verdeeld over 100 Nederlandse plaatsen.

Het Gooi is een gebied met veel tweeverdieners en opgroeiende kinderen. Zo bestaat een derde van alle Hilversumse huishoudens uit gezinnen. Voor hen kan Picnic een uitkomst zijn, meent medeoprichter van Picnic Michiel Muller, maar gezinnen zijn niet de enige doelgroep: “Vanzelfsprekend kan Picnic ook een oplossing bieden voor drukke tweeverdieners, ouderen die niet meer met zware boodschappentassen willen sjouwen en voor mensen die thuis in quarantaine zitten.”

Hub

De boodschappen worden bezorgd vanuit een zogeheten hub, die gevestigd is aan de Franse Kampweg in Bussum. Van hieruit gaan bij de start 35 runners (bezorgers) en 15 karretjes de weg op. Dit aantal groeit in 2021 naar 30 wagentjes en 90 runners.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws





Flink opent nieuwe locaties in Amsterdam

Bezorgdienst - Boodschappenbezorger Flink heeft een nieuwe locatie geopend aan de Weesperstraat 61 in Amsterdam. Het is de eerste locatie van Flink in de Amsterdamse binnenstad. De komende maanden zal Flink meerdere nieuwe locaties in Amsterdam openen.

Lees bericht


Internationale inkoopclub Jumbo breidt verder uit

Inkoop - Everest en Epic Partners, de inkooporganisaties waar Jumbo zich vorig jaar bij heeft aangesloten, heeft een nieuw lid: Aura Retail. Onder die vlag kopen de Franse retailers Intermarché, Auchan en Casino in. Daarmee wordt de inkoopmacht van Everest en Epic Partners aanzienlijk versterkt. Dit meldt vakmedium FoodPersonality.

Lees bericht

Leonidas uitblinker op waardestrategie ‘beste product’

Onderzoek - Leonidas-klanten geven deze chocolaterie van alle foodretailers de hoogste score op de waardestrategie ‘beste product’. Uw Slager en Ekoplaza volgen op de tweede en derde plaats. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail van specialist in online marktonderzoek Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid