Online supermarkt Picnic verwelkomt miljoenste klant

Bezorgsupermarkt – Online supermarkt Picnic heeft gisteren zijn één miljoenste klant verwelkomd. Gelukkige was Sjamke Verdonk en haar gezin uit Wervershoof in Noord-Holland. Picnic bezorgt nu met ruim 1500 elektrische bezorgwagentjes dagelijks vanuit 67 hubs de boodschappen in ruim 170 Nederlandse plaatsen op de 999.999 andere adressen.
Picnic ging na een geheime pilot in Amersfoort eind 2015 in die stad officieel van start met één hub, een paar elektrische bezorgwagentjes en enkele runners (bezorgers). Daarna ging het snel, want op 31 december van dat jaar had de nieuwe websuper al 4300 klanten. Uitbreiding naar Utrecht, Almere en Den Haag volgde snel, waarna het aantal hubs in 2016 groeide naar zes, het aantal bezorgwagentjes naar 78 en het aantal klanten naar meer dan 24.000.
Flinke groei
Uit onderzoek van de Erasmus Universiteit Rotterdam blijkt begin 2019 dat Picnic het snelst groeiende bedrijf van Nederland is. Het aantal banen nam in de drie jaar ervoor met maar liefst 162 procent toe. Het klantenbestand groeide mee, want eind 2018 stond de teller op bijna 250.000. Dagelijks gingen inmiddels 649 bezorgwagentjes de weg op. Dat jaar startte Picnic ook in Duitsland, waar het bedrijf op dit moment ruim 600 bezorgwagentjes heeft, die vanuit 37 hubs de boodschappen bij bijna 350.000 klanten afleveren.
In 2021 gaat Picnic van start in Frankrijk. ‘Meilleurs prix, livrés gratuit’ slaat ook hier aan. Vanuit zes hubs bezorgen honderd bezorgwagentjes vandaag de dag de boodschappen bij bijna 40.000 klanten. In Nederland staat de teller eind dat jaar op 59 hubs, 1274 bezorgwagentjes en ruim 825.000 klanten.
Bezorgnetwerk
Ook in Nederland breidt Picnic het bezorgnetwerk verder uitbreiden. Recent ging het bedrijf van start in Middelburg, Leeuwarden, Drachten, Groningen, Assen, Harderwijk en volgende week in Meppel. “Die één miljoen is nog maar het begin”, aldus medeoprichter van Picnic Michiel Muller. “We breiden nog wekelijks uit in Nederland. Online boodschappen doen is een blijvertje, dat is inmiddels wel duidelijk.”
Picnic is een initiatief van ondernemers Joris Beckers, Frederik Nieuwenhuys, Michiel Muller en Daniel Gebler.
Bron: Picnic/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
plnktn en Pieter Pot starten met verpakkingsvrije supplementen
Samenwerking - Door de samenwerking van twee Nederlandse bedrijven kunnen consumenten voor het eerst in Nederland supplementen kopen en gebruiken zonder verpakkingsafval. Verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot biedt de algen supplementen van plnktn online aan in herbruikbare statiepotten.
Lees berichtPicnic-klant kiest vaker eiwitrijke producten in 2024
Analyse – Magere kwark, vanillekwark en kipfilet in blokjes behoorden over 2024 tot de snelste stijgers op de boodschappenlijstjes van Picnic-klanten. Daarmee blijkt dat het eiwitrijke eten steeds populairder wordt. Ook bij de online supermarkt.
Lees berichtPicnic wordt sponsor van wielerploeg Team Picnic PostNL
Sponsoring – Online supermarkt Picnic wordt de eerste titelpartner van wielerploeg Team Picnic PostNL. Met deze verbintenis gaat de websuper voor het eerst in zijn bestaan een sportploeg ondersteunen.
Lees berichtFlink opent nieuwe locaties in Amsterdam
Bezorgdienst - Boodschappenbezorger Flink heeft een nieuwe locatie geopend aan de Weesperstraat 61 in Amsterdam. Het is de eerste locatie van Flink in de Amsterdamse binnenstad. De komende maanden zal Flink meerdere nieuwe locaties in Amsterdam openen.
Lees berichtInternationale inkoopclub Jumbo breidt verder uit
Inkoop - Everest en Epic Partners, de inkooporganisaties waar Jumbo zich vorig jaar bij heeft aangesloten, heeft een nieuw lid: Aura Retail. Onder die vlag kopen de Franse retailers Intermarché, Auchan en Casino in. Daarmee wordt de inkoopmacht van Everest en Epic Partners aanzienlijk versterkt. Dit meldt vakmedium FoodPersonality.
Lees berichtLeonidas uitblinker op waardestrategie ‘beste product’
Onderzoek - Leonidas-klanten geven deze chocolaterie van alle foodretailers de hoogste score op de waardestrategie ‘beste product’. Uw Slager en Ekoplaza volgen op de tweede en derde plaats. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail van specialist in online marktonderzoek Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders.
Lees bericht