Ontbijt en bezorging zorgen voor mooie cijfers bij McDonald’s


Fastservice –McDonald’s had vorig jaar een omzet van €896 miljoen, een groei van 10,3 procent in vergelijking met het jaar ervoor. Sterke stijgers zijn vooral ontbijt en bezorging. Ontbijt steeg met 17,6 procent en bezorging wordt inmiddels vanuit 28 restaurants gedaan. Ook het aantal gasten bij McDonald's steeg en wel met 4,6 procent. Dat waren niet alleen nieuwe gasten, maar bestaande klanten kwamen ook vaker langs bij een van de bijna 250 restaurants. En wie geen zin had om zelf langs te gaan kon ook laten bezorgen door McDelivery. Deze thuisbezorgservice wordt langzaamaan vanuit steeds meer restaurants mogelijk. De eind 2017 met UberEats gestarte bezorgservice is inmiddels mogelijk vanuit de restaurants in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Haag, Haarlem en Groningen en daar komen binnenkort Leiden en Delft bij. Studentensteden en plaatsen waar veel mensen dicht op elkaar wonen zijn sowieso gewilde plaatsen om met de bezorging te starten. De Big Mac was met 72.000 McDelivery bestellingen verreweg het populairste product in 2018, zo laat de fastserviceketen weten. Strategie werkt Algemeen directeur Erwin Dito verklaart de positieve cijfers van McDonald's Nederland vooral door de nieuwe strategie die het bedrijf heeft uitgezet. De fastserviceketen heeft de afgelopen jaren vooral ingezet op uitbreiding van service en kwaliteit. Zo zijn er in 2018 zeventien nieuwe producten geïntroduceerd, waaronder negen Premium Burgers, maar ook producten als zoeteaardappelfrieten en burgers met guacamole. Daarnaast is het concept McCafé afgelopen jaar bij veertig restaurants geïntroduceerd en zijn er inmiddels negentig McCafé’s waar McDonald’s koffiespecialiteiten serveert. Nieuwe vestigingen McDonald's heeft in Nederland momenteel 247 restaurants en wil de komende jaren nog vijf extra vestigingen openen. Daarnaast blijven uitbreiding in aantal bezorglocaties en aandacht voor het ontbijt en uitbreiding in services ook de komende jaren speerpunt. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

HAVI rijdt dankzij Neste voortaan op de frituurolie van McDonald’s

Circulair – Fastfoodrestaurant McDonald’s en logistieke partner HAVI gaan samenwerken met Neste. Het Finse bedrijf is 's werelds grootste leverancier van hernieuwbare diesel geraffineerd uit afval en residuen. Voor de McDonald's restaurants gaan zij nu het gebruikte frituurvet recyclen tot Neste MY Renewable Diesel, die vervolgens wordt ingezet als brandstof voor de vrachtauto’s van HAVI, die de restaurants beleveren.

Lees bericht

McDonald’s laat in prototype locatie het ‘nieuwe werken’ zien

Fastservice – McDonald’s heeft een prototype locatie neergezet als oplossing voor het nieuwe werken. Twee nieuwe elementen zijn aangebracht: Take Out en Dine In. De komende tijd wil de hamburgerketen samen met de franchisers kijken of er verbeteringen zijn aan te brengen. Ook medewerkers kunnen in een videclip alvast bekijken hoe er straks rekening kan worden gehouden met elkaar en...

Lees bericht

Horeca probeert oplossingen te vinden in coronacrisis

Horeca - De Nederlandse horeca is op tal van manieren bezig het coronavirus het hoofd te bieden. Sommige horecagelegenheden hanteren andere openings- en sluitingstijden, andere locaties beperken het restaurantbezoek tot maximaal 80 personen en weer andere zoeken een oplossing in het afhalen en bezorgen van maaltijden.

Lees bericht



Leisure groeit matig, fastfood met 3,5 procent

Analyse – Volgens berekeningen van ABN AMRO vlakt de omzet in leisure licht af: van 4,1 procent in 2018 naar 1,5 procent in 2019. Fastfood daarentegen liet juist een forse groei zien van 3,5 procent, met name door een groeiende behoefte bij jongeren naar gemak. De groei in leisure heeft de afgelopen jaren hoog gelegen, maar neemt nu af. Vooral bij restaurants (+0,6 procent) en cafés ...

Lees bericht

Burger King onthult ‘geheim’ tijdens jaarwisseling

Formulenieuws – Om te bewijzen dat Burger King de eigen Whopper te groot heeft gemaakt ten opzichte van de rivaliserende Big Mac-burger van McDonald's, heeft de fastfoodketen achter elke eigen advertentie uiting in 2019 een Big Mac geplaatst. De fastfood keten deed deze ‘onthulling’ aan he einde van het jaar, met een campagnefilmpje als bewijs. De Whopper is door Burger King gepositioneerd...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid