Ook Febo gaat starten met thuisbezorging
Formulenieuws – De snackbarketen Febo gaat in Amsterdam en omgeving starten met thuisbezorging. Na een proef heeft de keten gekozen voor de bezorgdiensten van Deliveroo. Uiteindelijk wil de cafetariaketen met twee bezorgpartijen samenwerken. Febo is al sinds 2015 bezig met het voorbereiden van thuisbezorging. Het heeft daarin ook samengewerkt met Thuisbezorgd.nl. De ervaringen met thuisbezorging bij Febo zijn inmiddels zodanig dat niet alleen de kwaliteit van de producten is gewaarborgd, maar er ook sprake is van een duidelijke omzetplus. Hoeveel de omzetgroei is door het inzetten van bezorging, meldt de keten niet. Meerdere locaties Voor de thuisbezorging in Amsterdam en omgeving is gekozen voor samenwerking met de bezorgservice van Deliveroo, maar uiteindelijk wil de cafetariaketen met twee partijen samenwerken. Na verloop van tijd wil de keten de bezorging ook opschalen naar meerdere locaties in het land. Golden Gifts Weeks De start van de samenwerking tussen Febo en Deliveroo valt samen met de Golden Gifts Weeks. Dat betekent dat bij elke bestelde grillburger of kroket de tweede gratis is. Het bestellen gaat via de app, waar ook afgerekend kan worden via iDeal of PayPal. Deliveroo biedt de bestelling vervolgens aan bij een bezorger en deze neemt de producten vers bereid mee. Wat begon als Amsterdamse banketbakkerij in de Ferdinand Bolstraat (vandaar de naam FEBO, red.) is het bedrijf nu gegroeid naar een keten van zo’n 75 cafetariabedrijven. Bezorgen binnen de cafetariawereld wordt steeds belangrijker. Ook ketens als McDonald’s en Subway zijn met bezorging gestart en boeken forse omzetgroei met deze service. Bron: @FoodClicks Formulenieuws – De snackbarketen Febo gaat in Amsterdam en omgeving starten met thuisbezorging. Na een proef heeft de keten gekozen voor de bezorgdiensten van Deliveroo. Uiteindelijk wil de cafetariaketen met twee bezorgpartijen samenwerken. Febo is al sinds 2015 bezig met het voorbereiden van thuisbezorging. Het heeft daarin ook samengewerkt met Thuisbezorgd.nl. De ervaringen met thuisbezorging bij Febo zijn inmiddels zodanig dat niet alleen de kwaliteit van de producten is gewaarborgd, maar er ook sprake is van een duidelijke omzetplus. Hoeveel de omzetgroei is door het inzetten van bezorging, meldt de keten niet. Meerdere locaties Voor de thuisbezorging in Amsterdam en omgeving is gekozen voor samenwerking met de bezorgservice van Deliveroo, maar uiteindelijk wil de cafetariaketen met twee partijen samenwerken. Na verloop van tijd wil de keten de bezorging ook opschalen naar meerdere locaties in het land. Golden Gifts Weeks De start van de samenwerking tussen Febo en Deliveroo valt samen met de Golden Gifts Weeks. Dat betekent dat bij elke bestelde grillburger of kroket de tweede gratis is. Het bestellen gaat via de app, waar ook afgerekend kan worden via iDeal of PayPal. Deliveroo biedt de bestelling vervolgens aan bij een bezorger en deze neemt de producten vers bereid mee. Wat begon als Amsterdamse banketbakkerij in de Ferdinand Bolstraat (vandaar de naam FEBO, red.) is het bedrijf nu gegroeid naar een keten van zo’n 75 cafetariabedrijven. Bezorgen binnen de cafetariawereld wordt steeds belangrijker. Ook ketens als McDonald’s en Subway zijn met bezorging gestart en boeken forse omzetgroei met deze service. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Ook FEBO gaat voedselverspilling te lijf met Too Good To Go
Formulenieuws – De 23 vestigingen van cafetariaformule FEBO gaan de strijd aan tegen voedselverspilling. Via de Too Good To Go-app kunnen snackliefhebbers Snackboxen bestellen met daarin de dagverse producten van FEBO die de houdbaarheidsdatum naderen, maar nog te lekker zijn om weggegooid te worden.
Lees berichtDeliveroo stopt activiteiten op de Nederlandse markt
Bezorgdienst - Deliveroo heeft woensdag bekend gemaakt dat het de activiteiten in Nederland gaat beëindigen. De aankondiging om met de Nederlandse activiteiten te stoppen werd al op 10 augustus gemeld, alleen wilde het bezorgbedrijf toen nog alle opties bekijken. Dat proces heeft nu geleid om alle operationele Nederlandse activiteiten op 30 november 2022 te beëindigen.
Lees berichtDeliveroo gaat wellicht vertrekken uit Nederland
Bezorgdienst - Deliveroo heeft woensdag bekend gemaakt dat het voorbereidingen treft om Nederland te verlaten. Het bezorgbedrijf wil zich concentreren op de markten waar het een sterkere marktpositie heeft.
Lees berichtConnected Molecules wordt SmartNow
Software - Connected Molecules, het Nederlandse bedrijf achter het internationale softwareplatform voor selfservice machines, krijgt een nieuwe naam: SmartNow.
Lees berichtGroei bezorgformules dé ontwikkeling in food van 2021
Foodservice – De explosieve groei van bezorgformules voor boodschappen en maaltijden is dé ontwikkeling van 2021 in de Nederlandse foodmarkt. Dat laat de FSIN Food500 2022 zien. Het Food Service Instituut Nederland (FSIN) publiceert dit overzicht van de vijfhonderd foodbedrijven met de hoogste omzetten dit jaar voor het eerst sinds de coronapandemie.
Lees berichtFEBO ontwikkelt samen met artiest Donnie ’t Fenomeentje
Formulenieuws – Cafetariaketen FEBO en artiest Donnie zijn samen de keuken in gedoken hebben een nieuwe snack ontwikkeld: ’t Fenomeentje. Een ambachtelijke, vegetarische, krokante en licht pittige Nasisnack.
Lees bericht