Ook IGLO kiest voor Nutri-Score
Voedselkeuzelogo – Na HAK kiest ook IGLO voor invoering van het Nutri-Scoresyteem. De diepvriesleverancier gaat het systeem in het najaar invoeren. Niels Bontje, General Manager Iglo Nederland: “Als het aan ons ligt moeten we in Nederland, in navolging van omringende landen als België en Frankrijk, snel beslissen om voedselkeuzelogo Nutri-Score in te voeren als centraal keuzelogo voor Nederlandse voedingsmiddelen”. Ook IGLO denkt dat het voor consumenten met het nieuwe systeem gemakkelijker wordt om voedzame maaltijdkeuzes te maken. Nutri-Score is ook volgens de Consumentenbond en andere deskundigen het meest gebalanceerde en transparante voedselkeuzelogo. Bron: @FoodClicks Voedselkeuzelogo – Na HAK kiest ook IGLO voor invoering van het Nutri-Scoresyteem. De diepvriesleverancier gaat het systeem in het najaar invoeren. Niels Bontje, General Manager Iglo Nederland: “Als het aan ons ligt moeten we in Nederland, in navolging van omringende landen als België en Frankrijk, snel beslissen om voedselkeuzelogo Nutri-Score in te voeren als centraal keuzelogo voor Nederlandse voedingsmiddelen”. Ook IGLO denkt dat het voor consumenten met het nieuwe systeem gemakkelijker wordt om voedzame maaltijdkeuzes te maken. Nutri-Score is ook volgens de Consumentenbond en andere deskundigen het meest gebalanceerde en transparante voedselkeuzelogo. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Vriesversprijzen voor Dirk, FastFruit, Jumbo, Magnum en Mora
Verkiezing - Mora is VriesVers A-merk van het Jaar 2024 en Dirk (met 1 De Beste) is VriesVers Huismerk van het Jaar 2024. De jaarlijkse vriesversprijzen werden van de week tijdens het winaarsevent - de ‘Colden Globes’ - van het VriesVers Platform (VVP) uitgereikt. De VriesVers Innovatieprijs ging naar FastFruit. De beste VriesVers Introductie was Magnum Double Sunlover en aan de huismerkkant de...
Lees berichtNutri-Score vanaf 2024 ook op huismerken supermarkten
Supermarkten - Nutri-Score is vanaf 1 januari 2024 het officiële voedselkeuzelogo in Nederland. Het logo, dat eigendom is van de overheid, helpt consumenten keuzes te maken voor producten met een betere samenstelling. Nutri-Score laat zien of een product een betere keuze is in vergelijking met dezelfde soort producten.
Lees berichtVoedselproducenten gaan donaties aan Voedselbank verhogen
Voedselbanken – Voedselbank verwacht stijging van minimaal 40% nieuwe klanten. Om die groei aan te kunnen hebben de voedselproducenten Unox, Iglo, Hak en Bolletje het initiatief genomen om meer producten te doneren. Als ‘Wintercollectief’ schieten zij de Voedselbank te hulp om gezinnen te helpen die dat nodig hebben.
Lees berichtInzet diepvries is alternatief voor horeca bij voedselverspilling
Onderzoek – Horeca kan meer gebruik maken van diepvriesproducten in de keuken als duidelijk is dat voedselverspilling daarmee voorkomen kan worden. Met name jongeren hebben minder moeite met het feit dat horecabedrijven meer gebruik maken van diepvriesproducten als zij weten dat daarmee verspilling van voedsel wordt tegengegaan. Dit blijkt uit onderzoek van diepvriesfabrikant Iglo waarvoor @FoodClicks specifieke horecavragen heeft laten meelopen.
Lees berichtAH breidt samenwerking met Deliveroo en Thuisbezorgd uit
Formulenieuws - Albert Heijn breidt de samenwerking met Thuisbezorgd.nl en Deliveroo uit. De twee boodschappendiensten gaan meer dan 1200 artikelen dagelijks thuisbezorgen. AH richt zich in deze bezorging vooral op de verse producten.
Lees berichtTransparante Food&i toont opdrachtgevers de eigen winst
Catering - Het cateringconcept Food&i startte bij het begin van de coronauitbraak als een nieuwe manier van serviceverlening. Niet alleen flexibel, maar vooral ook inzetbaar op een gezondere en duurzame manier van cateren. Daarnaast ook nog eens heel transparant in alles, omdat de opdrachtgever precies weet wat de cateraar verdient. De eigenaren van Facilicom geloofden erin en durfden het...
Lees bericht