Opnieuw forse omzetgroei supermarkten
_1080_720_90.jpg)
Supermarkt – Nederlandse supermarkten weten recordomzetten te realiseren als gevolg van de crisis. De omzet bedroeg in week 12 van dit jaar 933 miljoen euro, een stijging van 22% ten opzichte van dezelfde week vorig jaar, aldus databureau Nielsen.
Hoewel de groei in week 12 lager was dan de stijging in week 11 (31%), is de impact van COVID-19 op de omzet van de supermarkten nog steeds groot, aldus Nielsen. Het bureau schat de impact van COVID-19 tot nu toe op 409 miljoen euro.
Johan Vrancken, Managing Director van Nielsen Connect Benelux ziet wel een verschil met het buitenland. “A ls we kijken naar de ontwikkeling in andere landen, dan lijkt onze bevolking rationeler dan in andere markten.” Hij geeft daarbij aan dat het ook van belang is dat dat zo blijft. “Het is van belang dat de Nederlandse consument zoveel mogelijk probeert vast te houden aan het normale aankooppatroon, zodat retailers de supply chain kunnen reguleren,” zo laat hij weten.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
SNACKWITHBENEFITS kleurt vriesvak groen bij Sligro
Actie – SNACKWITHBENEFITS kleurt op duurzame dinsdag 5 september het vriesvak van Sligro groen met het eerste compleet duurzame vriesvak. Niet alleen in eigen producten, maar ook andere producten die de wereld beter maken. De groene vriezer staat tot en met 30 september bij de Sligro in Rotterdam Zuid.
Lees berichtNettorama en Boni samen verder als Nettorama
Fusie - Nettorama en Boni gaan fuseren, zo hebben de bedrijven vandaag bekend gemaakt. Boni verdwijnt als supermarktformule en alle winkels worden omgebouwd naar de formule van merkendiscounter Nettorama. Gezamenlijk hebben Nettorama en Boni circa 80 supermarkten en zo’n 6.800 medewerkers.
Lees berichtHalfjaaromzet Jumbo groeit met 8,8%, die van La Place 36%
Analyse – De consumentenomzet van Koninklijke Jumbo Food Groep is in het eerste halfjaar van 2023 gegroeid met 8,8 procent naar €5,96 miljard. Ook de omzet van La Place groeide. Deze nam toe met 36% naar €69 miljoen euro in de eerste zes maanden.
Lees berichtVrumona neemt ‘Butcha Kombucha’ over
Overname - Vrumona is eigenaar geworden van het Kombucha-merk Butcha, nadat het al jaren exclusief distributeur was onder haar innovatie-label ‘Sir Joe’. Het frisdrankenbedrijf neemt het merk over van de grondleggers Siewerd Nicolai, Jiri Brandt & Samuel Levie. Vrumona wil met het merk groeien en introduceert het op korte termijn ook bij supermarkten.
Lees berichtJumbo test nieuwe servicebalie zonder tabaksverkoop
Supermarkten - Jumbo start in een viertal supermarkten een nieuwe servicebalie, die een antwoord moet geven op het verkoopverbod van tabak in supermarkten volgend jaar. De servicebalie is daarvoor ook op een andere plek geplaatst in de winkel en zit nu voor de kassagroep. Feit is wel dat er geen tabak meer wordt verkocht.
Lees berichtWinnaars FoodAwards 2023 bekend gemaakt
Verkiezing - Op kasteel Amerongen zijn woensdagavond de jaarlijkse FoodAwards uitgereikt. 12 introducties uit 2022 werden door de jury beloond met een FoodAward. De uitverkiezing van de FoodAwards is een initiatief van FoodPersonality en vond voor de 25e keer plaats.
Lees bericht