Opnieuw forse omzetgroei supermarkten


Wie snel iets wil halen voor ontbijt of lunch onderweg kan terecht in de bakkerij

Supermarkt – Nederlandse supermarkten weten recordomzetten te realiseren als gevolg van de crisis. De omzet bedroeg in week 12 van dit jaar 933 miljoen euro, een stijging van 22% ten opzichte van dezelfde week vorig jaar, aldus databureau Nielsen.

Hoewel de groei in week 12 lager was dan de stijging in week 11 (31%), is de impact van COVID-19 op de omzet van de supermarkten nog steeds groot, aldus Nielsen. Het bureau schat de impact van COVID-19 tot nu toe op 409 miljoen euro.

Johan Vrancken, Managing Director van Nielsen Connect Benelux ziet wel een verschil met het buitenland. “A ls we kijken naar de ontwikkeling in andere landen, dan lijkt onze bevolking rationeler dan in andere markten.” Hij geeft daarbij aan dat het ook van belang is dat dat zo blijft. “Het is van belang dat de Nederlandse consument zoveel mogelijk probeert vast te houden aan het normale aankooppatroon, zodat retailers de supply chain kunnen reguleren,” zo laat hij weten.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Opnieuw sterke stijging weekomzet supermarkten met +14,2%

Supermarkt – De combinatie van mooi weer en een feestdag droeg vorige week bij aan een sterke stijging in de verkoop van de supermarkten. Voor de week die eindigde op 24 mei (week 21) steeg de omzet van de Nederlandse supermarkten met 14,2% ten opzichte van het jaar ervoor, aldus analysebureau Nielsen.

Lees bericht

Groothandels per 1 juni weer gesloten voor particulieren

Groothandels - De Nederlandse foodservicegroothandels zijn per 1 juni weer alléén open voor pashouders. Dat heeft het Centraal Bureau Levensmiddelen (CBL) dinsdagmorgen bekend gemaakt. Sinds 19 maart konden ook particulieren voor hun dagelijkse boodschappen bij de zelfbedieningsgroothandels terecht als gevolg van de grote drukte bij supermarkten en de grote versvoorraden in de foodservicebranche.

Lees bericht

Supermarkten stoppen met desinfecteren van elk winkelwagentje

Coronamaatregelen – Supermarktketen Albert Heijn is gestopt met het desinfecteren van de winkelwagentjes na elk gebruik. Bij sommige locaties moeten klanten het voortaan zelf doen en bij andere locaties wordt gemeld dat dit nog maar vier keer per dag gebeurt. De nieuwe hygiënerichtlijn vanuit het hoofdkantoor zou al sinds gisteren zijn ingegaan. Ook andere supermarktketen versoepelen de hygiëne richtlijnen...

Lees bericht

1 op de 12 avondmaaltijden wordt nu afgehaald of bezorgd

Analyse – Het bezorgen en afhalen neemt een gigantische vlucht. In de afgelopen weken van de lockdown werden er maar liefst drie keer zoveel maaltijden thuisbezorgd, terwijl het afhalen van maaltijden lijkt af te vlakken. Afhalen en bezorgen van maaltijden is daarmee een fenomeen dat ook na heropening van de horeca een definitieve plek gaat veroveren in het consumentengedrag.

Lees bericht


Omzet supers groeit in 2020 met 5,7% volgens Nielsen

Analyse - De omzet van de supermarkten in Nederland zal in 2020 met 5,7% groeien.  Voor de uitbraak van COVID-19 bedroeg de omzet van de supermarkten gemiddeld ongeveer 2,7%. Dat meldt Nielsen,  een wereldwijd opererend meet- en data-analysebedrijf, donderdag 30 april.

Lees bericht

PepsiCo steunt Voedselbanken en Rode Kruis

Actie - PepsiCo steunt de COVID-19 hulpverlening in de Benelux een bijdrage van $700,000 van de PepsiCo Foundation. Het bedrag maakt onderdeel uit van een wereldwijde donatie van $45 miljoen.De donaties worden ingezet voor het verstrekken van voedzame maaltijden aan risicogroepen als onderdeel van het ‘Give Meals Give Hope’ initiatief, en voor het leveren van medische benodigdheden en het ondersteunen van...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid