Overname Albron en Hutten succesvol afgerond


V.l.n.r.: Mark Hartmans, Bob Hutten en Jan Willem Hilbron

Overname - Albron laat weten succesvol de overname van Hutten, branchegenoot in de catering- en hospitalitysector, te hebben afgerond. Volgens de foodservice-organisatie Albron kan het met deze strategische overname haar positie als marktleider uitbreiden, haar dienstenaanbod verder verbreden en meer maatschappelijke impact maken.

De overname, die vorige maand werd aangekondigd, is nu officieel afgerond na goedkeuring door de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Mark Hartmans, voormalig Commercieel Directeur van Albron, is benoemd tot Directeur van Hutten. Hartmans zal bij aanvang de dagelijkse leiding van Hutten op zich nemen én ervoor zorgen dat de krachten van Albron en Hutten gebundeld worden tot een nieuwe organisatie. Hartmans: “Hutten blinkt uit in culinair ambacht en creativiteit. En maakt, net zoals Albron, impact in de maatschappij.” 

Voordelen

De merken en initiatieven van Hutten en Albron blijven behouden. Dat betekent dat de onderdelen Hutten food & design, House of Inclusion, De Verspillingsfabriek en Sign Language Coffee Bar van Hutten blijven bestaan, net als de Smaakchef en LunchMaatjes van Albron. Ook blijft het Hutten Culinair Centrum in zijn huidige vorm bestaan. “We zetten een stap in kwaliteit, culinaire innovatie en creativiteit en vullen dat aan met de organisatiekracht en stabiliteit van Albron,” aldus Jan Willem Hilbron, Algemeen Directeur van Albron. Door de overname kan Albron haar opdrachtgevers nog beter van dienst zijn met een breder scala aan innovatieve en duurzame cateringoplossingen. “We zijn heel blij om de expertise en het vakmanschap van Hutten te verwelkomen.” 

Duurzame impact

Bob Hutten, voormalig eigenaar van Hutten, kijkt met vertrouwen uit naar de komende tijd: “Kijk eens waar we staan. De overname is rond. Daar ben ik echt trots op. Nu kunnen we van start om samen meer sociale en duurzame impact te gaan maken. Want daar gaat het ons uiteindelijk om.”

Bron: Albron/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




KLM gaat eigen cateringbedrijf onder de loep nemen

Catering - KLM gaat de eigen cateringactiviteiten onder de loep nemen en mogelijk afslanken. De beslissing maakt onderdeel uit van een stevig pakket aan maatregelen om de financiële en operationele prestaties van het luchtvaartbedrijf structureel te verbeteren. KLM behaalde in het derde kwartaal van dit jaar met 396 miljoen euro een lagere winst dan een jaar eerder.

Lees bericht



Winnaars Gezonde Innovatie Awards bekend

Verkiezing - De stemmen van de vakjury en consumenten zijn geteld. Voor de vijfde keer op rij reikten Foodlog, FoodPersonality en Supermarkt.team de Gezonde Innovatie Awards uit aan producten en initiatieven die bijdragen aan een gezonder eetpatroon.

Lees bericht

Albron gaat gastbeleving bij Center Parcs verhogen

Leisure – Center Parcs en Albron hebben vandaag bekendgemaakt dat zij het contract verlengen tot 30 september 2035. Onderdeel van de afspraken is dat de komende jaren, in meer dan 100 outlets, unieke, speciaal voor Center Parcs ontwikkelde horecaconcepten worden uitgerold. Eten en drinken op de vakantieparken moet mensen samenbrengen en laten genieten.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid