Overname Albron en Hutten succesvol afgerond


V.l.n.r.: Mark Hartmans, Bob Hutten en Jan Willem Hilbron

Overname - Albron laat weten succesvol de overname van Hutten, branchegenoot in de catering- en hospitalitysector, te hebben afgerond. Volgens de foodservice-organisatie Albron kan het met deze strategische overname haar positie als marktleider uitbreiden, haar dienstenaanbod verder verbreden en meer maatschappelijke impact maken.

De overname, die vorige maand werd aangekondigd, is nu officieel afgerond na goedkeuring door de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Mark Hartmans, voormalig Commercieel Directeur van Albron, is benoemd tot Directeur van Hutten. Hartmans zal bij aanvang de dagelijkse leiding van Hutten op zich nemen én ervoor zorgen dat de krachten van Albron en Hutten gebundeld worden tot een nieuwe organisatie. Hartmans: “Hutten blinkt uit in culinair ambacht en creativiteit. En maakt, net zoals Albron, impact in de maatschappij.” 

Voordelen

De merken en initiatieven van Hutten en Albron blijven behouden. Dat betekent dat de onderdelen Hutten food & design, House of Inclusion, De Verspillingsfabriek en Sign Language Coffee Bar van Hutten blijven bestaan, net als de Smaakchef en LunchMaatjes van Albron. Ook blijft het Hutten Culinair Centrum in zijn huidige vorm bestaan. “We zetten een stap in kwaliteit, culinaire innovatie en creativiteit en vullen dat aan met de organisatiekracht en stabiliteit van Albron,” aldus Jan Willem Hilbron, Algemeen Directeur van Albron. Door de overname kan Albron haar opdrachtgevers nog beter van dienst zijn met een breder scala aan innovatieve en duurzame cateringoplossingen. “We zijn heel blij om de expertise en het vakmanschap van Hutten te verwelkomen.” 

Duurzame impact

Bob Hutten, voormalig eigenaar van Hutten, kijkt met vertrouwen uit naar de komende tijd: “Kijk eens waar we staan. De overname is rond. Daar ben ik echt trots op. Nu kunnen we van start om samen meer sociale en duurzame impact te gaan maken. Want daar gaat het ons uiteindelijk om.”

Bron: Albron/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Facilitaire dienstverlener ISS lanceert nieuwe campagne

Catering - ISS Facility Services Nederland heeft een nieuwe merkcampagne gelanceerd onder de titel ‘Wat als elke nieuwe werkwereld voelt als…’. Met krachtige beelden, van vuurwerk tot een lange Italiaanse lunchtafel, wil ISS laten zien hoe een inspirerende, gezonde en productieve werkwereld eruit kan zien.

Lees bericht



Lunch Bunch haalt groeigeld op en wil uitbreiden

Catering - Lunch Bunch, de sociale cateraar die werk en duurzaamheid combineert, heeft €565.000 aan groeikapitaal opgehaald en wil uitbreiden in Rotterdame en naar Den Haag. De investering komt van het Social Impact Fonds Rotterdam (SIF) en het Impact Fonds Duurzame Voedselketen (IFDV), die hiermee voor het eerst samen optrekken.

Lees bericht

Center Parcs en Albron openen vernieuwde horecaconcepten

Leisure - Center Parcs De Vossemeren in Lommel is het eerste park waar de volledige horecalocaties zijn vernieuwd in het kader van de meerjarige samenwerking tussen Center Parcs en foodservicepartner Albron. Het vernieuwde aanbod is inmiddels in gebruik genomen en omvat diverse nieuwe restaurantformules, een vernieuwde supermarkt de Food Market en een nieuw bezorgconcept Allfoods delivery.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid