Papa John’s wil meer aandacht voor vers en kwaliteit

Formulenieuws - Papa John’s Nederland ondergaat onder een nieuwe eigenaar een strategische rebranding en richt de focus op kwaliteit en versheid. Als onderdeel van deze koerswijziging opent de pizzaketen ook een nieuwe deegfabriek onder de rook van Amsterdam.
Papa John’s zoekt het onderscheid al jaren in het gebruik van verse en natuurlijke ingrediënten zonder conserveringsmiddelen. De tomatensaus wordt exclusief geproduceerd in Portugal, met tomaten die één keer per jaar geoogst worden om de maximale zoetheid en diepgang in smaak te verkrijgen. Ook de kazen, groenten en vleeswaren worden met zorg geselecteerd, en komen van Nederlandse bodem.
Met de nieuwe deegfabriek in de buurt van laat Papa John’s zien dat het deeg voor alle Nederlandse vestigingen vers en lokaal bereid wordt en moet de merkfilosofie: “Better Ingredients. Better Pizza.” Onderstrepen. Het deeg ondergaat een 72-uurs fermentatieproces, wat zorgt voor de smaak en textuur. Er worden in de deegfabriek ook nieuwe lokale en populaire internationale recepten ontwikkeld die aansluiten bij de smaakvoorkeuren van de Nederlander. “We willen Nederland laten zien dat Papa John’s meer is dan een pizzaketen – het is een merk dat staat voor ambacht, kwaliteit en een passie voor echt goed eten ,” aldus Moti Richter, CEO Papa John’s Nederland. “Met onze nieuwe strategie en de komst van onze eigen deegfabriek zetten we een nieuwe standaard in de markt.”
Merkuitstraling
Om de vernieuwde positionering kracht bij te zetten, introduceert Papa John’s binnenkort nieuwe verpakkingen met een fris en jeugdig ontwerp. Naast het verfijnen van recepten en ingrediënten, worden er ook nieuwe campagnes uitgerold om de merkbeleving naar een hoger niveau te tillen.
Uitbreiding
Naast de bestaande 14 vestigingen, waaronder A1-locaties in Amsterdam en Eindhoven, heeft Papa John’s Nederland ambitieuze plannen voor uitbreiding. De keten streeft ernaar zijn aanwezigheid te vergroten in grote steden zoals Rotterdam, Utrecht, Maastricht, Leiden, Breda, Arnhem en Zwolle. De bestaande vestigingen blijven in handen van de huidige franchisehouders, maar er zal een uitbreiding komen met nieuwe vestigingen, zowel eigendom van het bedrijf als met franchisehouders.
Bron: Papa John’s/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
60 Seconds to Napoli komt naar Nederland
Formulenieuws - De Italiaanse pizzaketen 60 Seconds to Napoli opent in het vierde kwartaal van 2025 zijn eerste Nederlandse vestiging. De locatie komt in The View – Kaapkwartier in Rotterdam, op de begane grond van het nieuwe vijfsterren Eurostars Rijnhaven Hotel.
Lees berichtBlond&Brown start franchiseformule met The Franchise Club
Franchise – Juicebar Blond&Brown, gevestigd in de Westfield Mall of the Netherlands, start met de uitrol van een franchiseformule. De uitbreiding gebeurt in samenwerking met The Franchise Club, een organisatie gespecialiseerd in franchiseontwikkeling.
Lees berichtAnne&Max bij beste 3 franchisegevers in Nederland
Formulenieuws - Franchiseformule Anne&Max is tijdens de uitreiking van de NFV Franchise Trofee 2025 uitgeroepen tot één van de drie beste franchisegevers van Nederland. De prijs wordt jaarlijks uitgereikt door de Nederlandse Franchise Vereniging (NFV) aan formules die zich onderscheiden in kwaliteit, samenwerking en toekomstvisie. Hizi Hair werd uiteindelijk de winnaar.
Lees berichtKipperij groeit explosief door uniek concept
Interview – Onlangs maakte Kipperij bekend samen te werken met Lekkerland voor de logistiek. De kipformule groeide zo snel dat de vorige logistieke partner het niet meer aankon. Lekkerland kan de groei wél faciliteren. Achter deze razendsnelle uitbreiding staat Maud Mol, de 28-jarige franchisegever van Kipperij. Haar ambitie? Binnen vijf jaar landelijke dekking. “Dat moet lukken, want eigenlijk hebben wij...
Lees berichtToetie & Bo Kidscafé wil groeien als franchiseformule
Horecaconcept - Toetie & Bo Kidscafé is een horecaplek waar kinderen welkom zijn en ouders zich kunnen ontspannen. Het horecaconcept telt nu nog alleen een locatie in Hoorn, maar gaat uitbreiden naar Purmerend. Initiatiefnemers Tamarah van Dijk en Elles Band achten de tijd nu rijp om verder uit te breiden met franchise.
Lees berichtAnyTyme opgetuigd voor verdere franchise-uitrol
Interview - Een nieuw logo, een eigentijdse uitstraling binnen en buiten, verpakkingen die in lijn zijn met de nieuwe uitstraling. Er is veel veranderd bij cafetariaformule AnyTyme. Maar de belangrijkste wijzigingen zijn misschien onzichtbaar. Aan de achterkant van het bedrijf zijn namelijk de inkoopcondities, de infrastructuur en de afspraken verbeterd en is er een organisatie opgetuigd waarmee de formule geschikt...
Lees bericht