Pauwels Engineering nieuwe eigenaar Lovechock

Overname - Om de toekomstvisie van het bedrijf te versterken heeft Lovechock BV de krachten gebundeld met het Belgische familiebedrijf Pauwels Engineering NV. Door de fusie kan Lovechock, dat op een duurzame wijze chocolade maakt, sneller groeien.
Pauwels Engineering NV, een holdingmaatschappij via onder meer The Belgian Chocolate Group NV, heeft onlangs geïnvesteerd in een ‘only Vegan’ chocoladeproductiefaciliteit in Kroatië. Dankzij de ultramoderne machines binnen dit bedrijf kan Lovechock nieuwe producten produceren.
Pauwels Engineering neemt Lovechock voor 100 procent over, maar blijft een aparte onderneming. Ook zal het bedrijf in Amsterdam gevestigd blijven. De productievestiging verandert wel, omdat de locatie in Heerhugowaard (NL) wordt gesloten. Alle Lovechock-producten zullen voortaan worden geproduceerd door Belgian Gourmet (ook eigendom van Pauwels Engineering NV) in Kroatië. Alle door Belgian Gourmet vervaardigde producten, zowel merkproducten als merkloze producten, zullen door Lovechock worden vermarkt.
De nieuwe algemeen directeur van Lovechock wordt Adriaan Hoogmartens. Samen met Luc Laureys als operationeel manager van Belgian Gourmet en Franziska Rosario als marketing manager gaan zij het bedrijf leiden.
Bron: Pauwels Engineering/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Milka gaat samenwerking aan met Patissier Hidde de Brabander
Samenwerking – Milka spreekt van de grootste verandering in het merk sinds 25 jaar. Met een nieuwe merkcampagne en een aangepaste receptuur introduceert het chocolademerk de meest tedere chocolade ooit. Ter ere van deze vernieuwde formule ontwikkelt Milka samen met Meester Patissier Hidde de Brabander een recept voor de ‘Ultieme Milka Chocoladefondue’.
Lees berichtSamenwerking Ben&Jerry’s en Tony’s Chocolonely krijgt lovesongs
Samenwerking - Om de Love A-Fair compleet te maken tussen Tony’s Chocolonely en ijsmerk Ben & Jerry’s zijn er nu drie love songs, samen met rapper/zanger Faberyayo (Pepijn Lanen). In de liedjes maken ze hun liefde 100% openbaar, en roepen ze iedereen op om mee te doen aan de Chocolate Love A-Fair.
Lees berichtNestlé Internationaal maakt sterke groei door in 2021
Jaarcijfers - Voedingsconcern Nestlé heeft internationaal een sterk groei doorgemaakt in 2021. Dat blijkt uit de gepresenteerde jaarcijfers. Ook in Nederland presteerde het bedrijf goed. De categorieën koffie en dierenvoeding lieten een sterke groei zien, maar vooral ook in plantaardig eten en drinken deed het bedrijf het goed.
Lees berichtChips en zoutjes meest favoriete traktatie jongeren
Onderzoek – Chips en zoutjes waren de favoriete lekkernij voor jongeren van 18 tot 35 jaar in coronajaar 2021. Ongeveer een derde van deze groep trakteerde zichzelf het liefst met chips en zoutjes, gevolgd door chocolade.
Lees bericht‘Roomijs populairder bij Nederlanders dan softijs’
Onderzoek – Nederlanders zijn gek op ijs, maar sommige ijsvarianten hebben toch de voorkeur. Zo is roomijs (40%) de favoriete ijssoort is, gevolgd door een hoorntje softijs (30%) en op de derde plek sorbetijs (17%). Dit bleek uit onderzoek van maaltijdenplatform Deliveroo onder 1000 Nederlanders.
Lees berichtVerkade hernieuwt partnership met Fairtrade
Chocolade – Alle cacao in Verkade chocoladerepen is vanaf nu Fairtrade gecertificeerd. Dat heeft het chocolademerk bekendgemaakt. Met het partnership committeert het bedrijf zich aan het betalen van tenminste de Fairtrade minimumprijs voor de cacao en krijgen de Fairtrade boerencoöperaties een premie bovenop de minimumprijs.
Lees bericht