Peijnenburg komt met betere koek

Introductie- Peijnenburg, het merk dat al generaties lang bekend staat om zijn koek, kondigt een herlancering aan. Deze herlancering markeert een nieuw tijdperk voor Peijnenburg: de revolutie naar betere koek.
Het merk heeft als doel jong en oud te verrassen met verbeterde, verantwoorde tussendoortjes en maakt dit concreet met een suikervermindering van 150 miljoen suikerklontjes tegen 2027. Hiermee wil het merk nog meer het verantwoorde tussendoortjes zijn voor ieder moment.
Betere koek
De herlancering markeert de start van een groter doel voor Peijnenburg. Jeroen Harks, General Manager bij Peijnenburg: “Tegen 2027 willen we 150 miljoen suikerklontjes hebben verminderd en 70 procent van ons assortiment volledig verantwoord hebben gemaakt.” De focus van de herlancering ligt daarom op de verbeterde koeken zonder toegevoegde suikers en koeken gemaakt van 100% volkoren. “Deze herlancering is een omvangrijk project voor ons. Het voelt als de start van een nieuw merk", verklaart Laura Simons, Senior Brand Manager bij Peijnenburg. “Samen met onze bakkers hebben we de recepten vernieuwd om het ideale tussendoortje te creëren op het gebied van smaak, betaalbaarheid en verantwoorde consumptie.”
Nutri-score A
Deze week herlanceert Peijnenburg Naturel, geen toegevoegde suikers. Een alternatief op het origineel, zonder toegevoegde suikers. Deze vezelrijke koek is ook verkrijgbaar in een volkoren variant, die een Nutri-score A heeft. De nieuwe varianten hebben een nieuwe receptuur. De verbeterde recepturen bevatten cichoreiwortelvezel en xylitol van natuurlijke oorsprong als vervanging voor suikerstroop.
Verpakkingen
Daarnaast zijn de verpakkingen qua uiterlijk veranderd. “Het bekende Peijnenburg Rood wordt iets lichter, voor een jongere, frissere uitstraling. Als eyecatcher zit er nu een groene band op met ‘geen toegevoegde suiker’ om de shopper maximaal op de verantwoorde keuze binnen het assortiment te attenderen”, aldus Simons.
Bron: Peijnenburg/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
PLNT introduceert plantaardige zalm en kip met Nutri-Score A
Introductie - PLNT, het merk van 100% plantaardige vlees- en visopvolgers, introduceert drie nieuwe producten: Kip Nuggets, Kip Tenders en Zalmfilet. Het merk speelt daarmee in op de belangrijkste trend in de voeding: gezondheid.
Lees berichtLotus Bakeries verwerft minderheidsbelang in Oot
Belang - Lotus Bakeries heeft, via het corporate venture fund FF2032, een minderheidsbelang genomen in het Nederlandse 'Direct-to-consumer' merk Oot. Het Belgische koekjesbedrijf heeft dit maandag bekend gemaakt.
Lees bericht