Penne Bolognese voortaan vega(n) bij NS-formule Julia’s
_1080_608_90.jpg)
Formulenieuws – NS-formule Julia’s gaat de Penne Bolognese vanaf deze week definitief vervangen voor de vegan-variant. Deze pasta heeft eerder in het assortiment gezeten en komt nu dus terug. De vegan saus op basis van tomaten, fijne groenten, peterselie en rucola zal voortaan zonder rundergehakt bereid worden, maar met eenn vleesvervanger.
Daarmee steekt Julia’s de authentieke klassieker in een nieuw, duurzaam jasje, zo laat NS Retail weten. Het gerecht draagt zo ook bij aan de doelstelling van het stationsbedrijf om met voldoende plantaardig aanbod de CO2-uitstoot te verminderen. De nieuwe variant is geschikt voor flexitariërs, vegetariërs en zonder kaas ook voor veganisten.
Vegan
De vega(n) bolognese variant was al eerder onderdeel van Julia’s assortiment, en bleek toen een groot succes. Door corona was deze pasta echter tijdelijk uit het assortiment maar tijdens de Nationale Week Zonder Vlees komt die weer terug. Door het rundergehakt in de bolognesesaus te vervangen voor een 100% plantaardige vleesvervanger gaat Julia’s voor een pasta met minder CO2-uitstoot, waterbesparing, zonder aan eiwitkwaliteit in te leveren.
Verduurzamen
Door de Penne Bolognese te vervangen door een vega(n) variant draagt Julia’s bij aan de verduurzaming van de retail op NS-stations. Deze stap is niet de eerste die Julia’s zet in de richting van het verduurzamen van hun assortiment. Zij bieden namelijk al langere tijd havermelk aan voor hun warme dranken als alternatief voor koemelk, zonder dat de klant hier een meerprijs voor hoeft te betalen. Daarbij zijn de pasta Arrabiata en Norma ook allebei vegan, mits de kaas achterwege blijft. Met dit soort vernieuwingen wil Julia’s de plantaardige optie net zo aantrekkelijk maken als de reguliere optie. Ze noemen het hun ‘fresh take on Italian’: authentiek en smaakvol Italiaans eten, maar met een eigentijdse twist. Julia’s vega(n) variant is in alle 16 vestigingen op NS-stations.
Bron: NS Retail/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Uber Eats: friet is favoriete snack, maar vegan groeit
Analyse - Bezorgdienst Uber Eats heeft een analyse gemaakt van de besteltrends in Nederland in 2024. De data geven een opvallend beeld van het eetgedrag van Nederlanders, waarin traditionele snacks nog altijd favoriet zijn, maar plantaardige alternatieven aan terrein winnen.
Lees berichtEfteling serveert voortaan uitsluitend vegan poffertjes
Attractiepark – In restaurant 't Poffertje in de Efteling worden sinds kort alleen nog vegan poffertjes geserveerd. Het attractiepark heeft de receptuur aangepast, waardoor het beslag volledig plantaardig is. Volgens een woordvoerder, in een reactie aan pretparkwebsite Looopings, is de wijziging onderdeel van de bredere duurzaamheidsambitie van het park.
Lees berichtPrivate labelbeurs PLMA toont opmars huismerken
Vakbeurzen - Dat huismerken in de lift zitten, was duidelijk te merken op de Private Label Manufacturers Association (PLMA), de grootste private labelbeurs ter wereld. Het was ook de grootste editie ooit in de RAI in Amsterdam. De beurs telde meer dan 30.000 bezoekers en 3.100 exposanten uit meer dan 70 landen. Belangrijkste trend? Toegevoegde proteïne. Geen product nieuw op de markt...
Lees berichtKoekjes van Koeckenbackers in de StationsHuiskamer van NS
Samenwerking – De StationsHuiskamer van NS Retail gaat een jaar lang de koecken van Koeckebackers verkopen. De aftrap van de samenwerking is vrijdag van start gegaan op station Driebergen-Zeist. Reizigers kregen daar een gratis koek aangeboden.
Lees berichtBijna kwart haalt bestelling bij koffie- of lunchketen af
Onderzoek - Bezoekers van koffie- of lunchketens halen bijna een kwart (24%) van de bestellingen af. Het vaakst bestaat de bestelling uit eten én drinken (47%). En Dunkin’ is populairder onder jongvolwassenen dan onder oudere leeftijdsgroepen.
Lees berichtCoffeelovers heeft meest loyale klanten
Onderzoek - Nederlanders bezochten het afgelopen jaar gemiddeld 2,7 keer een koffie- of lunchketen. En gemiddeld keert 84% van die bezoekers binnen een jaar ook weer terug bij de koffie- lunchketen. Bezoekers van Coffeelovers zijn het meest loyaal. Dit blijkt uit Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.
Lees bericht