Pepsi MAX roept op tot nieuwe kersttradities


Campagne – Pepsi MAX gaat met een nieuwe campagne het kerstimago opfrissen. De campagne ‘Christmas Refreshed’ moet breken met de oude tradities, in dit bijzondere jaar.

Het merk heeft een brede campagne neergezet met jong Brits hiphoptalent en roept mensen op de feestdagen op een eigen manier te vieren en zelf nieuwe tradities te bedenken. De campagne moet het stof wegblazen van de traditionele geluiden van kerst. Dat gebeurt met de hulp van twee opkomende muziektalenten uit het Verenigd Koninkrijk: Kamakaze en TrueMendous.

Vernieuwing

In een tv-commercial geven de jonge rappers een eigen draai aan de kerstcampagne van het merk. Muziek maakt van oudsher deel uit van de merkbeleving van Pepsi MAX. Ook het zoeken naar vernieuwing hoort daar bij. De samenwerking met de twee opkomende hiphopsterren uit het Verenigd Koninkrijk past in die traditie.

Ondersteuning

De nieuwe Christmas Refreshed campagne wordt ondersteund door out-of-home-illustraties en digitale content die mensen moet aanzetten om kerst op te frissen. Het artwork daarvoor bevat de songteksten van de artiesten uit de commercial, samen met verwijzingen als ‘Time for a Christmas Refresh’ en ‘Out with the old, taste the bold’.

Ongewone kerst

Tanja Walther, Marketing Director Benelux voor Pepsi Beverages over de campagne: “Een ongewoon jaar vraagt om een ongewone kerst. Met de eerste kerstcampagne ooit voor Pepsi MAX in Nederland, willen we kersttradities uitdagen. We hebben het gevoel dat het tijd is om oude regels te vernieuwen, tradities aan te passen en kerst op je eigen manier te verfrissen.”

De Pepsi MAX Christmas Refreshed campagne is naast Nederland en het Verenigd Koninkrijk, ook te zien in een aantal andere Europese markten, waaronder Ierland en Scandinavië. Speciaal voor kerstmis is ook deze ludieke campagne bedacht.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Pepsi MAX introduceert ‘Challenge your taste’ campagne

Frisdrank – Pepsi Max start aankomende weken een nieuwe campagne: “Challenge your Taste”. Het merk gooide enkele jaren geleden het roer om door de focus volledig te richten op de suikervrije Pepsi MAX en de communicatie te richten op jongvolwassenen. Die strategie heeft het merk geen windeieren gelegd en zorgde voor een boost in omzet. Daarom nu een campagne die zich...

Lees bericht


7UP vervangt groene fles voor transparante versie

Frisdranken - Vrumona, bottelaar van 7UP in Nederland, vervangt met ingang van half februari de iconische groene fles van 7UP van glas en PET voor een transparante fles van ongekleurd PET. Reden van de omschakeling is een volgende stap naar een verdere circulaire economie.

Lees bericht


PepsiCo steunt Voedselbanken en Rode Kruis

Actie - PepsiCo steunt de COVID-19 hulpverlening in de Benelux een bijdrage van $700,000 van de PepsiCo Foundation. Het bedrag maakt onderdeel uit van een wereldwijde donatie van $45 miljoen.De donaties worden ingezet voor het verstrekken van voedzame maaltijden aan risicogroepen als onderdeel van het ‘Give Meals Give Hope’ initiatief, en voor het leveren van medische benodigdheden en het ondersteunen van...

Lees bericht



PepsiCo start Unwasted-box en gaat direct aan consument verkopen

Voedselverspilling – PepsiCo, het bedrijf achter diverse A-merken, start vandaag een initiatief tegen voedselverspilling met producten die tegen de houdbaarheidsdatum aanzitten en gaat deze rechtstreeks leveren aan de consument. Het gaat om snacks en ontbijtgranen, zoals Duyvis, Lay’s en Quaker, die in een zogenaamde Unwasted-box worden aangeboden.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid