PepsiCo maakt serieus werk van ‘duurzaamheid’


Industrie – PepsiCo gaat de komende tien jaar serieus werk maken van het verduurzamen van de productportfolio door onder meer het suikergehalte in een aantal producten fors te verminderen. Ten minste twee derde van de dranken zullen voor 2025 per 0,35 liter minder dan 100 calorieën bevatten uit toegevoegde suikers. PepsiCo Nederland voert – deels via partners - de bekende merken als 7UP, Cheetos, Doritos, Duyvis, Gatorade, Lay's, Mountain Dew, Naked, Pepsi, Quaker, Smiths en Snack a Jacks. Naast het verminderen van het zoet- en suikergehalte in bepaalde producten wil het bedrijf ook de aandacht richten op producten zonder of met weinig calorieën. De stappen maken onderdeel uit van een veel breder omvattend duurzaamheidsoffensief dat het bedrijf de komende jaren wil doorvoeren. Op basis van de meest recente voedingsrichtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en andere autoriteiten zal PepsiCo doorgaan met het gezonder en verantwoorder maken van de producten, ook om op die manier meer tegemoet te komen aan de wensen van de consument. Dit betekent verminderd gebruik van toegevoegde suikers, verzadigde vetten en natrium. Dagelijks nuttigen consumenten overal ter wereld, in ruim 200 landen en gebieden, meer dan een miljard keer PepsiCo-producten. Het bedrijf had in 2015 een netto-omzet van meer dan 63 miljard dollar. Het productportfolio biedt een breed scala aan voedingsmiddelen en dranken, waaronder 22 merken die elk een geschatte retailjaaromzet hebben van meer dan 1 miljard dollar. Bron: PepsiCo

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

PepsiCo steunt Voedselbanken en Rode Kruis

Actie - PepsiCo steunt de COVID-19 hulpverlening in de Benelux een bijdrage van $700,000 van de PepsiCo Foundation. Het bedrag maakt onderdeel uit van een wereldwijde donatie van $45 miljoen.De donaties worden ingezet voor het verstrekken van voedzame maaltijden aan risicogroepen als onderdeel van het ‘Give Meals Give Hope’ initiatief, en voor het leveren van medische benodigdheden en het ondersteunen van...

Lees bericht


PepsiCo start Unwasted-box en gaat direct aan consument verkopen

Voedselverspilling – PepsiCo, het bedrijf achter diverse A-merken, start vandaag een initiatief tegen voedselverspilling met producten die tegen de houdbaarheidsdatum aanzitten en gaat deze rechtstreeks leveren aan de consument. Het gaat om snacks en ontbijtgranen, zoals Duyvis, Lay’s en Quaker, die in een zogenaamde Unwasted-box worden aangeboden.

Lees bericht

Bidfood gaat verpakkingen verduurzamen

Groothandel – Bidfood wil binnen de verpakkingen verminderen en verduurzamen. De grossier start daarom op korte termijn met het aanpassen van de verpakkingen van het eigen private label assortiment. Tevens gaat het bedrijf in gesprek met haar leveranciers. Juist in die combinatie van eigen merken en merken van leveranciers zijn de grootste resultaten te realiseren, is ook de mening van Peter...

Lees bericht


Nieuw initiatief om Amsterdamse stadsdistributie horeca te verduurzamen

Verduurzaming – Een groep logistieke bedrijven heeft het initiatief genomen om de stadsdistributie voor horecabedrijven in de hoofdstad te verduurzamen. Onder de noemer ‘Last Mile Fresh’ willen de bedrijven het vervoer van artikelen bundelen en de bezorging gaan verzorgen met elektrische vrachtvoertuigen, zogenaamde  Levv’s. Horeca is met een aandeel tussen de 25 en 40 procent een van de belangrijkste vormen van stadsdistributie....

Lees bericht

Rabobank komt met Food Forward

Voedselprogramma – De Rabobank gaat programma’s opzetten om bedrijven helpen te versnellen met oplossingen voor de voedselproblematiek. De programma’s worden regionaal aangepakt. Gestart wordt er in Friesland. Het huidige voedselsysteem schiet in de ogen van de bank tekort om in de toekomst wereldwijd iedereen te kunnen voeden. In de keten van boer tot bord zijn daarom meer stappen nodig...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid