PepsiCo neemt energiedranken Rockstar Energy over


Foto bij: Website Rockstar

Overname – Pepsico, de Amerikaanse producent van frisdranken en snacks, neemt de producent van energiedrankjes Rockstar Energy over. De twee bedrijven werkten al samen op het gebied van distributie.

Met de overname zou een bedrag gemoeid zijn van 3,85 miljard dollar. De producten van het bedrijf worden verkocht in meer dan 30 landen. Rockstar Energy werd in 2001 opgericht.

Verwacht wordt dat de overname de komende maanden kan worden afgerond.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

PepsiCo steunt Voedselbanken en Rode Kruis

Actie - PepsiCo steunt de COVID-19 hulpverlening in de Benelux een bijdrage van $700,000 van de PepsiCo Foundation. Het bedrag maakt onderdeel uit van een wereldwijde donatie van $45 miljoen.De donaties worden ingezet voor het verstrekken van voedzame maaltijden aan risicogroepen als onderdeel van het ‘Give Meals Give Hope’ initiatief, en voor het leveren van medische benodigdheden en het ondersteunen van...

Lees bericht

PepsiCo start Unwasted-box en gaat direct aan consument verkopen

Voedselverspilling – PepsiCo, het bedrijf achter diverse A-merken, start vandaag een initiatief tegen voedselverspilling met producten die tegen de houdbaarheidsdatum aanzitten en gaat deze rechtstreeks leveren aan de consument. Het gaat om snacks en ontbijtgranen, zoals Duyvis, Lay’s en Quaker, die in een zogenaamde Unwasted-box worden aangeboden.

Lees bericht

Ajax gaat nieuwe ‘functionele’ energiedrank schenken: Iconix Energy Drink

Energydrinks - Iconix Energy Drink, nieuwkomer op de markt voor energiedrankjes, heeft gelijk bij het lanceermoment een meerjarige samenwerking met de Amsterdamse voetbalclub Ajax weten te bemachtigen. De samenwerking van 9,5 jaar (tien seizoenen, red.) die beide partijen zijn overeen gekomen, moet duidelijk maken dat Iconix anders is dan andere energiedrankjes. Zo positioneert het zich nadrukkelijk als ‘functioneel alternatief voor de...

Lees bericht

Quality Time wil rendement verbeteren bij leisurebedrijven

Platform - Quality Time is in september als platform van start gegaan om outlets in het leisurekanaal te helpen meer rendement te halen uit hun Food & Beverage-verkopen. Basis vormt het sparen punten op producten van Mars, Pepsico en Haribo, waarmee vervolgens gratis producten van deze merken zijn te bestellen. Het bestellen van gratis producten op basis van een opgebouwde tegoed...

Lees bericht


Aldi stopt als eerste supermarkt met verkoop van energy drinks aan kinderen

Supermarkt – Aldi doet als eerste Nederlandse supermarkt de verkoop van energy drinks aan kinderen in de ban. Vanaf 1 oktober gaat de supermarkt drankjes niet meer verkopen aan kinderen die jonger zijn dan 14 jaar. In geval van twijfel over de leeftijd wordt kinderen gevraagd zich te legitimeren. Daarnaast gaat Aldi de klanten bij het winkelschap informeren over de mogelijke ongewenste effecten...

Lees bericht

Energydrinks op scholen steeds vaker in de ban

Schoolkantines - In steeds minder schoolkantines kunnen leerlingen energydrinks kopen. In sommige gevallen wordt de keuze om de energieke drankjes in de ban te doen gemaakt door de cateraar die de kantine beheert, maar steeds vaker zijn het de schoolbesturen die besluiten de drankjes niet meer aan te bieden. Dat blijkt uit een rondvraag van @FoodClicks langs de belangrijkste onderwijscateraars....

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid