PepsiCo neemt energiedranken Rockstar Energy over


Foto bij: Website Rockstar

Overname – Pepsico, de Amerikaanse producent van frisdranken en snacks, neemt de producent van energiedrankjes Rockstar Energy over. De twee bedrijven werkten al samen op het gebied van distributie.

Met de overname zou een bedrag gemoeid zijn van 3,85 miljard dollar. De producten van het bedrijf worden verkocht in meer dan 30 landen. Rockstar Energy werd in 2001 opgericht.

Verwacht wordt dat de overname de komende maanden kan worden afgerond.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Pepsi Max lanceert nieuwe ‘challenge your taste’-campagne

Campagne - Pepsi MAX heeft zijn nieuwe campagne gelanceerd. Met de ‘Challenge Your Taste’ campagne wordt iedereen beloond die tegen normen, conventies en clichés durft in te gaan en continu op zoek is naar gedurfdere en betere smaakervaringen. De campagne wordt gestart met een nieuwe tv-commercial, die mensen meevoert in een multi-sensorische Pepsi Max smaakreis. 

Lees bericht


‘Het gaat goed met Pepsi, het merk groeit jaar op jaar’

Interview - Pepsi neemt in Nederland een bijzondere positie in. Eigenaar van het merk is PepsiCo, maar het bedrijf dat Pepsi distribueert is Vrumona. Dat heeft consequenties voor de manier waarop de marketing rondom het merk wordt gedaan. Zo doet PepsiCo alle ‘above-the-line’ communicatie en is Vrumona verantwoordelijk voor de ‘below-the-line’ activatie.

Lees bericht

‘s Werelds eerste Lay’s online pop-up restaurant

Actie – De introductie van Lay’s Iconic Restaurant Flavours krijgt een follow-up met de opening van ‘s Werelds eerste Lay’s online pop-up restaurant. Twee dagen lang kunnen geïnteresseerden de smaken thuis laten bezorgen Uber Eats. De actie start vandaag en loopt tot morgen en is alleen in Amsterdam.

Lees bericht

7UP start zomercampagne ‘Sociable Food Moments’

Campagne - 7UP komt met een nieuwe campagne. Het frisdrankmerk van PepsiCo, dat in Nederland door Vrumona wordt gedistribueerd, wil in de campagne laten zien dat bij het hebben van meer vrijheid na de lockdowns, veranderende regelgeving en social distancing, de frisse smaak 7UP Free goed past.

Lees bericht


Chipsmerk Lay’s introduceert 3 iconische restaurant-smaken

Introductie – Lay’s, het zoutjes- en chipsmerk van PepsiCo, komt met een drietal smaken, die gekoppeld zijn aan een drietal iconische fastservicerestaurants. Deze Restaurant Flavours-range moeten de restaurantervaring thuis nabootsen en het ‘niet uiteten kunnen gaan’ iets dragelijker maken, grapt het introductiebericht.

Lees bericht

7UP vervangt groene fles voor transparante versie

Frisdranken - Vrumona, bottelaar van 7UP in Nederland, vervangt met ingang van half februari de iconische groene fles van 7UP van glas en PET voor een transparante fles van ongekleurd PET. Reden van de omschakeling is een volgende stap naar een verdere circulaire economie.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid