PepsiCo steunt Voedselbanken en Rode Kruis


Actie - PepsiCo steunt de COVID-19 hulpverlening in de Benelux een bijdrage van $700,000 van de PepsiCo Foundation. Het bedrag maakt onderdeel uit van een wereldwijde donatie van $45 miljoen. De donaties worden ingezet voor het verstrekken van voedzame maaltijden aan risicogroepen als onderdeel van het ‘Give Meals Give Hope’ initiatief, en voor het leveren van medische benodigdheden en het ondersteunen van lokale gemeenschappen.

In Nederland werkt PepsiCo nauw samen met de Nederlandse Voedselbanken. Daarnaast is er een nieuwe samenwerking van start gegaan tussen PepsiCo en het Nederlandse Rode Kruis. Ook worden er in de komende weken nog een aantal lokale initiatieven uitgevoerd, door de eigen werknemers verzonnen. Om de Voedselbanken te kunnen ondersteunen in deze coronaperiode, biedt PepsiCo COVID-19 ondersteuning via cash donaties om Voedselbanken te helpen bij de aankoop van voedzame producten voor de voedselpakketten die zij aanbieden.

Frontlinie

Wim Destoop, General Manager, PepsiCo North West Europe: “De crisis rondom het coronavirus heeft iedereen in onze samenleving getroffen. Toch is deze verandering het meest acuut merkbaar voor de kwetsbaarste groepen in de samenleving, en voor degenen die zich in de frontlinie van deze crisis bevinden.” Pien de Ruig, bestuurslid communicatie bij de Nederlandse Voedselbanken: “We zijn erg onder de indruk van de donatie. Veel dank namens iedereen, vooral namens de 170 voedselbanken en niet in de laatste plaats namens onze klanten.”

Kwetsbaren

Een tweede samenwerkingsverband is opgezet met het Nederlandse Rode Kruis, dat zich volop inzet om hulp te verlenen aan de meest kwetsbaren in Nederland, en om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Dit omvat het steunen van een speciale hulplijn voor mensen die problemen ervaren met COVID-19, waar sinds 16 maart al 18.000 keer gebruik van is gemaakt; een bijdrage aan het “Let op Elkaar netwerk” om betrokken vrijwilligers te koppelen aan mensen die praktische en mentale hulp nodig hebben als gevolg van de quarantaine en de thuisisolatie en het inzamelen van persoonlijke beschermingsmiddelen voor zorgmedewerkers in de frontlinie van deze crisis.

Bron: PepsiCo/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nestlé en Rode Kruis zorgen voor goede start schooljaar

Actie - Geef elk kind een goede start van het schooljaar, zo luidt de boodschap van het Rode Kruis en Nestlé dit jaar. Tijdens de actie ‘Back to School’, die loopt van 30 augustus tot en met 19 september, doneert Nestlé bij elke aankoop van een Nestlé product bij Albert Heijn 10 cent aan het Rode Kruis.

Lees bericht


Pepsi Max lanceert nieuwe ‘challenge your taste’-campagne

Campagne - Pepsi MAX heeft zijn nieuwe campagne gelanceerd. Met de ‘Challenge Your Taste’ campagne wordt iedereen beloond die tegen normen, conventies en clichés durft in te gaan en continu op zoek is naar gedurfdere en betere smaakervaringen. De campagne wordt gestart met een nieuwe tv-commercial, die mensen meevoert in een multi-sensorische Pepsi Max smaakreis. 

Lees bericht

‘Het gaat goed met Pepsi, het merk groeit jaar op jaar’

Interview - Pepsi neemt in Nederland een bijzondere positie in. Eigenaar van het merk is PepsiCo, maar het bedrijf dat Pepsi distribueert is Vrumona. Dat heeft consequenties voor de manier waarop de marketing rondom het merk wordt gedaan. Zo doet PepsiCo alle ‘above-the-line’ communicatie en is Vrumona verantwoordelijk voor de ‘below-the-line’ activatie.

Lees bericht

‘s Werelds eerste Lay’s online pop-up restaurant

Actie – De introductie van Lay’s Iconic Restaurant Flavours krijgt een follow-up met de opening van ‘s Werelds eerste Lay’s online pop-up restaurant. Twee dagen lang kunnen geïnteresseerden de smaken thuis laten bezorgen Uber Eats. De actie start vandaag en loopt tot morgen en is alleen in Amsterdam.

Lees bericht


7UP start zomercampagne ‘Sociable Food Moments’

Campagne - 7UP komt met een nieuwe campagne. Het frisdrankmerk van PepsiCo, dat in Nederland door Vrumona wordt gedistribueerd, wil in de campagne laten zien dat bij het hebben van meer vrijheid na de lockdowns, veranderende regelgeving en social distancing, de frisse smaak 7UP Free goed past.

Lees bericht

Chipsmerk Lay’s introduceert 3 iconische restaurant-smaken

Introductie – Lay’s, het zoutjes- en chipsmerk van PepsiCo, komt met een drietal smaken, die gekoppeld zijn aan een drietal iconische fastservicerestaurants. Deze Restaurant Flavours-range moeten de restaurantervaring thuis nabootsen en het ‘niet uiteten kunnen gaan’ iets dragelijker maken, grapt het introductiebericht.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid