PepsiCo steunt Voedselbanken en Rode Kruis


Actie - PepsiCo steunt de COVID-19 hulpverlening in de Benelux een bijdrage van $700,000 van de PepsiCo Foundation. Het bedrag maakt onderdeel uit van een wereldwijde donatie van $45 miljoen. De donaties worden ingezet voor het verstrekken van voedzame maaltijden aan risicogroepen als onderdeel van het ‘Give Meals Give Hope’ initiatief, en voor het leveren van medische benodigdheden en het ondersteunen van lokale gemeenschappen.

In Nederland werkt PepsiCo nauw samen met de Nederlandse Voedselbanken. Daarnaast is er een nieuwe samenwerking van start gegaan tussen PepsiCo en het Nederlandse Rode Kruis. Ook worden er in de komende weken nog een aantal lokale initiatieven uitgevoerd, door de eigen werknemers verzonnen. Om de Voedselbanken te kunnen ondersteunen in deze coronaperiode, biedt PepsiCo COVID-19 ondersteuning via cash donaties om Voedselbanken te helpen bij de aankoop van voedzame producten voor de voedselpakketten die zij aanbieden.

Frontlinie

Wim Destoop, General Manager, PepsiCo North West Europe: “De crisis rondom het coronavirus heeft iedereen in onze samenleving getroffen. Toch is deze verandering het meest acuut merkbaar voor de kwetsbaarste groepen in de samenleving, en voor degenen die zich in de frontlinie van deze crisis bevinden.” Pien de Ruig, bestuurslid communicatie bij de Nederlandse Voedselbanken: “We zijn erg onder de indruk van de donatie. Veel dank namens iedereen, vooral namens de 170 voedselbanken en niet in de laatste plaats namens onze klanten.”

Kwetsbaren

Een tweede samenwerkingsverband is opgezet met het Nederlandse Rode Kruis, dat zich volop inzet om hulp te verlenen aan de meest kwetsbaren in Nederland, en om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Dit omvat het steunen van een speciale hulplijn voor mensen die problemen ervaren met COVID-19, waar sinds 16 maart al 18.000 keer gebruik van is gemaakt; een bijdrage aan het “Let op Elkaar netwerk” om betrokken vrijwilligers te koppelen aan mensen die praktische en mentale hulp nodig hebben als gevolg van de quarantaine en de thuisisolatie en het inzamelen van persoonlijke beschermingsmiddelen voor zorgmedewerkers in de frontlinie van deze crisis.

Bron: PepsiCo/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Kersttruck en Rode Kruis centraal in kerstcampagne Coca-Cola

Campagne – In de nieuwe kerstcampagne van Coca-Cola in Nederland staan de kersttruck en het Rode Kruis centraal. De Coca-Cola kersttruck was de afgelopen twee jaar niet te zien door corona. Nu het samenzijn weer kan en mag, rijdt die weer. In de nieuwe wereldwijde campagne ‘Christmas Always Finds Its Way’ legt het frisdrankmerk ook weer de nadruk op het belang...

Lees bericht



Hieperdepiepers vervangt Lay’s Patatje Mayo en Frietje Satésaus

Introductie – Het was een consumentenactie gestoeld op een langdurige discussie of de langwerpig gesneden en gefrituurde aardappel nu patat heet of friet. Met de eerder dit jaar geïntroduceerde chipssmaken Patatje Mayo en Frietje Satésaus van producent PepsiCo wakkerde Lay’s de discussie hierover bij consumenten verder aan om consumenten op te roepen het debat te beslechten met het...

Lees bericht

Albert Heijn start samen met Voedselbank ontbijtactie

Actie – Omdat geen enkel kind zonder ontbijt naar school moet start Albert Heijn samen met de voedselbanken de landelijke actie “Op een lege maag kun je niet leren”. Klanten kunnen in de 550 winkels van AH ontbijtproducten kopen en deze doneren aan de Voedselbank. De actie loopt vanaf 29 augustus t/m 4 september.

Lees bericht


‘Sligro wint marktaandeel in Nederland en België’

Groothandel - “Jaar op jaar vergelijkingen zijn weinigzeggend in tijden van COVID-19, maar over de afgelopen twee jaar zien we dat we zowel in Nederland als België marktaandeel gewonnen hebben. Onze weerbaarheid als organisatie, vanuit een cultuur vol ondernemerschap en daadkracht, bleek ook in 2021 groot”, aldus CEO Koen Slippens bij de presentatie van de jaarcijfers.

Lees bericht

Kerst leidt tot hoogste weekomzet supers ooit

Supermarkten – In de week voor kerst rekenden de supermarkten gezamenlijk voor €1.06 miljard af. Dat is een groei van +3.7% ten opzichte van week 51 in 2020. Het betekende de hoogste weekomzet ooit voor supermarkten en de derde keer dat de grens van 1 miljard werd doorbroken.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid