Pesco Supply onderdeel van Duitse groothandel Famobra


Overname - De Utrechtse drankengroothandel Pesco Supply wordt overgenomen door de Duitse groothandel Famobra, onderdeel van het Deense familieconcern Fleggaard Holding. Met deze stap bundelen de partijen hun krachten op het gebied van bier, sterke drank en frisdranken, met een verwachte gezamenlijke jaaromzet van ruim 250 miljoen euro.

Pesco Supply, opgericht door Caspar Pessers, blijft opereren als zelfstandige onderneming met een eigen identiteit en lokaal management in Utrecht. De huidige business unit manager Maurits Slotboom treedt aan als algemeen directeur.

Volgens Slotboom biedt de overname grote kansen: “Famobra’s internationale netwerk en schaalgrootte versterken onze positie in de markt en openen nieuwe deuren voor groei.” Voor Famobra betekent de overname een uitbreiding van het logistieke netwerk en een stevigere voet aan de grond in de Benelux.

De samenwerking moet leiden tot een breder assortiment, nieuwe marktkansen en verdere professionalisering van de internationale drankendistributie.

Bron: Pesco Supply/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Heineken ziet omzet dalen mede door onderhandelingen

Bier - Bierbrouwer Heineken heeft in de eerste helft van dit jaar te maken gehad met tegenwind in bierverkoop. Hierdoor daalde de omzet met 5 procent naar 16,9 miljard euro. Niet alleen de sterkere euro drukte op de cijfers van de bierbrouwer, ook spanningen met grote afnemers, zoals in Nederland met supermarktketen Jumbo, speelden een rol.

Lees bericht

Bierbrouwers roepen politiek op tot beter beleid

Bier - De Nederlandse biersector roept politieke partijen op tot beter beleid. Volgens brancheorganisaties CRAFT is de branchevereniging voor onafhankelijke brouwerijen in Nederland en verenigt 180 brouwerijen. en CRAFT hebben brouwerijen dringend behoefte aan meer ruimte, minder regels en voorspelbaar fiscaal beleid.

Lees bericht



Bierconsumptie alcoholvrij stijgt met 35% op festivals

Bier – Alcoholvrij bier wint terrein in de Nederlandse festivalcultuur. Heineken meldt een stijging van 35% in de consumptie van 0.0 bier op festivals en evenementen ten opzichte van vorig jaar. Ook in concertzalen en poppodia is de vraag naar alcoholvrije varianten sterk toegenomen.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid