Pickwick introduceert Finest Selection voor professionele markt


De lijn Finest Selection van Pickwick bestaat uit zeven geselecteerde blends, verpakt in piramidezakjes en een luxe verpakking

Introductie - Theemerk Pickwick breidt zijn assortiment uit met Finest Selection, een nieuwe premium theelijn gericht op de zakelijke markt. De introductie speelt in op de toenemende vraag naar kwaliteit en variatie binnen horeca, zorginstellingen, kantoren en hotels.

De lijn bestaat uit zeven geselecteerde blends, verpakt in piramidezakjes en een luxe verpakking. Daarmee wil Pickwick inspelen op de veranderende theecultuur in Nederland, waar thee – na water en koffie – tot de meest gedronken dranken behoort. Volgens recent onderzoek verlangt ruim zestig procent van de theedrinkers naar meer variatie, zowel op de werkvloer als in de horeca.

De Finest Selection omvat onder meer English Pure Leaf, Earl Grey met bergamot en korenbloem, Pure Sencha en Ginger met kurkuma en citroengras. De piramidevormige zakjes zorgen voor meer smaakontplooiing. De zichtbaarheid van de ingrediënten moet bijdragen aan een luxe beleving.

Rainforest Alliance

De blends zijn afkomstig van Rainforest Alliance-gecertificeerde plantages en worden ingekocht onder het Ethical Tea Partnership. Verpakkingen zijn volledig recyclebaar en de theezakjes geschikt voor industriële compostering.

Bron: JDE Peet’s/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Horecava en Wine Professional bundelen opnieuw de krachten

Vakbeurzen - Tijdens Horecava 2026 slaan Horecava en Wine Professional opnieuw de handen ineen. De grootste horecabeurs van Nederland en de vooraanstaande wijnbeurs van de Benelux presenteren samen Taste of Wine Professional met een programma dat wijn laat aansluiten bij het thema van dit jaar: Betaalbare luxe.

Lees bericht



Horecava 2026 draait om betaalbare luxe

Vakbeurzen - De komende editie van Horecava, van 12 tot en met 15 januari 2026 in RAI Amsterdam, staat voor een belangrijk deel in het teken van ‘betaalbare luxe’. De vakbeurs richt zich dit jaar vooral op hoe horecaondernemers hoogwaardige gastbeleving kunnen blijven bieden in een tijd van stijgende kosten, personeelstekorten en veranderende gastverwachtingen.

Lees bericht

Koreaanse keuken breekt definitief door

Onderzoek - Na K-pop en K-beauty is het nu K-Food dat Nederland in rap tempo verovert. De Koreaanse keuken is uitgegroeid van niche tot mainstream, volgens nieuw onderzoek van Motivaction. Uit de gegevens blijkt dat inmiddels 40% van de Nederlanders al eens een Koreaans gerecht geproefd. 10% van de mensen eet zelfs maandelijks een Koreaans gerecht.

Lees bericht


Startende horecaondernemers vaak te laat met btw-aangifte

Ondernemerschap - Startende ondernemers, waaronder veel horecabedrijven, dienen opvallend vaak hun btw-aangifte te laat in. Volgens de Belastingdienst kwam in 2024 10 procent van de btw-aangiften van alle startende ondernemers te laat binnen. Wie te laat indient of betaalt, riskeert een boete.

Lees bericht




© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid