Picnic en Rabobank komen met eerste digitale betaalpas


Picnic, Rabobank en MaestroCard introduceren vandaag 'Picnic Pay'

Betaaltechnologie - Online supermarkt Picnic is vandaag een pilot gestart waarbij klanten hun vertrouwde Maestro-betaalpas kunnen gebruiken om snel en veilig online boodschappen te doen. Het is de eerste keer dat die mogelijkheid er is in Nederland.

De nieuwe betaalmethode is in samenwerking met Rabobank, Mastercard en Adyen ontwikkeld en wordt de komende weken getest onder enkele honderden klanten van de websuper. Daarna volgt de landelijke uitrol.

Om gebruik te kunnen maken van de betaalmethode moeten Picnic-klanten hun Maestro-betaalpas opslaan in hun Picnic-account. Daarna is het online afrekenen met één klik gedaan. Een duidelijke vereenvoudiging ten opzichte van andere online betaalmethodes zoals iDEAL. Met iDEAL zijn immers meerdere stappen via een bank-app of paslezer nodig om de betaling af te ronden. Het statiegeld wordt direct bij aflevering van d bestelling verrekend en pas dan van de betaalrekening afgeschreven.

Directe betalingen

“Klanten vinden het erg fijn als ze meteen hun bonnetje kunnen vergelijken met hun afschrift en dat kan nu direct na aflevering van de boodschappen”, aldus medeoprichter van Picnic Michiel Muller. “Met deze nieuwe betaalmethode die door proefklanten al is omgedoopt tot Picnic Pay is het voor ons ook mogelijk om direct geld terug te storten. Dus mocht het een keer voorkomen dat de bananen te bruin zijn, dan heeft de klant binnen enkele seconden het aankoopbedrag terug op zijn rekening.”, aldus Muller.

Stap voorwaarts

De nieuwe betaalmethode blijft niet exclusief voor Picnic en de Rabobank.  Bart Leurs, chief digital transformation officer bij Rabobank hoopt zelfs dat klanten van andere banken ook snel gebruik kunnen maken van de betaalmethode. Jan-Willem van der Schoot, country manager van Mastercard Nederland: "Omdat er in Nederland veel Maestro-betaalpassen in omloop zijn is het potentiële bereik en het gebruiksgemak van de digitale betaalpas enorm. Deze pilot met onze partners Picnic, Rabobank en Adyen is een nieuwe stap voorwaarts om het Nederlandse betaallandschap nog veiliger, sneller en gemakkelijker te maken.”

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Bill Gates investeert via zijn trust miljoenen in Picnic

Bezorgdienst - Online supermarkt Picnic heeft in een nieuwe financieringsronde € 600 miljoen opgehaald om zijn groei in Europa te versnellen. Bill Gates leidde via zijn Bill & Melinda Gates Foundation Trust leidde de financieringsronde, Ook de bestaande investeerders deden mee.

Lees bericht


Toekomstvisies centraal tijdens Rotterdams Upstream festival

Festival – Upstream is een meerdaags festival in Rotterdam, waar scale-up founders, investeerders, studenten, beleidsmakers en corporates met lef samenkomen om te praten over de grote veranderingen die de wereld zal moeten ondergaan. Het delen van visies van topondernemers op het terrein van circulariteit spelen een belangrijk rol tijdens het festival.

Lees bericht

PlantLab verviervoudigt Amsterdamse productielocatie

Indoor farming – PlantLab, de pionier in indoor farming, breidt zijn Nederlandse productielocatie fors uit. In Amsterdam is vanaf november bijna 15.000 vierkante meter beschikbaar voor de teelt van groente en kruiden, zoals tomaten, komkommer, basilicum en munt. Dat betekent dat de capaciteit van het bedrijf in de hoofdstad bijna vier keer zo groot wordt.

Lees bericht

Thuisbezorgd.nl introduceert Takeaway Pay Card

Thuisbezorging - Just Eat Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, lanceert vandaag een nieuw onderdeel van het Takeaway Pay programma: Takeaway Pay Card. De nieuwe betaalkaart is ontwikkeld in samenwerking met betaalplatform Adyen.

Lees bericht


Nederlander geeft vaker fooi na lockdown

Onderzoek – Meer driekwart van de consumenten (77%) wil net zo vaak of vaker uit eten of een drankje drinken als voor de pandemie. Vooral jongeren willen de horeca vaker bezoeken om de lockdown-periode in te halen (22%). In 31% van de bezoeken geeft de Nederlander ook nog eens extra fooi om de horeca te helpen, met een gemiddeld fooipercentage van 8,2% bij een goede...

Lees bericht

Beyond Meatballs voortaan verkrijgbaar in Nederland

Introductie - De plantaardige gehaktballetjes van Beyond Meat zijn vanaf nu ook verkrijgbaar in Nederland. De plantaardige gehaktballetjes worden lokaal geproduceerd en liggen bij 450 Albert Heijn-winkels in de schappen en zij verkrijgbaar bij ah.nl en via online supermarkt Picnic.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid