Picnic en Takeaway laten aantal banen het snelst groeien in Nederland


Maatschappelijk – Online supermarkt Picnic is qua banen de snelst groeiende organisatie van Nederland. Tweede werd de winnaar van vorig jaar Takeaway.com gevolgd door de winkelketens Rituals en Action. De winnaar staan vermeld in de Top 250 Groeibedrijven 2019. De lijst wordt samengesteld door het Erasmus Centre for Entrepreneurship (ECE), Rotterdam School of Management – Erasmus Universiteit (RSM) en nlgroeit en is gebaseerd op de groei in aantallen banen van 2015 tot 2018. In totaal kwamen er bij Picnic in 3 jaar 1.697 banen bij, een gemiddelde groei van 162% per jaar. Jitse Groen, oprichter van Takeaway.com en academisch directeur Prof. Dr. Justin Jansen reikten de Gouden Groeier uit aan mede-oprichter Michiel Muller tijdens het jaarlijkse evenement Business Boost Live in Ahoy Rotterdam. Top 250 Alle bedrijven gezamenlijk uit de top 250 creëerden in de periode van 2015 tot 2018 meer dan 40.000 banen. De top 10 alleen al zorgde voor 21.675 banen. De Top 250 Groeibedrijven onderscheidt zich van andere lijsten door zich te richten op de groei in aantal personeelsleden en omzet, in plaats van omzet alleen. Bron: @FoodClicks Maatschappelijk – Online supermarkt Picnic is qua banen de snelst groeiende organisatie van Nederland. Tweede werd de winnaar van vorig jaar Takeaway.com gevolgd door de winkelketens Rituals en Action. De winnaar staan vermeld in de Top 250 Groeibedrijven 2019. De lijst wordt samengesteld door het Erasmus Centre for Entrepreneurship (ECE), Rotterdam School of Management – Erasmus Universiteit (RSM) en nlgroeit en is gebaseerd op de groei in aantallen banen van 2015 tot 2018. In totaal kwamen er bij Picnic in 3 jaar 1.697 banen bij, een gemiddelde groei van 162% per jaar. Jitse Groen, oprichter van Takeaway.com en academisch directeur Prof. Dr. Justin Jansen reikten de Gouden Groeier uit aan mede-oprichter Michiel Muller tijdens het jaarlijkse evenement Business Boost Live in Ahoy Rotterdam. Top 250 Alle bedrijven gezamenlijk uit de top 250 creëerden in de periode van 2015 tot 2018 meer dan 40.000 banen. De top 10 alleen al zorgde voor 21.675 banen. De Top 250 Groeibedrijven onderscheidt zich van andere lijsten door zich te richten op de groei in aantal personeelsleden en omzet, in plaats van omzet alleen. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’

Analyse  – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.

Lees bericht

Caroline Oosterbaan nieuwe voorzitter RvC SPAR Holding

Benoeming - De raad van commissarissen van SPAR Nederland laat weten dat met ingang van 1 september Caroline Oosterbaan toetreedt als voorzitter van de Raad van Commissarissen van SPAR Holding B.V. Oosterbaan zal na een inwerkperiode de huidige voorzitter Saskia van Walsum opvolgen, die na 8 jaar vanwege de afloop van 2 benoemingstermijnen aftreedt.

Lees bericht

Verlies Picnic bijna verdubbeld door investeringen

Bezorging – Onlinesupermarkt Picnic heeft vorig jaar zijn verlies bijna verdubbeld. Het verlies van is vorig jaar gestegen van €114,7 mln naar €208,7 mln. Dat is vooral het gevolg van investeringen in de toekomstige groei van het bedrijf, zegt directeur Michiel Muller.

Lees bericht


Verkoop Fairtrade producten stijgt met 6%

Fairtrade - In 2022 steeg de verkoop van producten met het Fairtrade keurmerk op de Nederlandse markt met 6% ten opzichte van vorig jaar. In foodproducten was de stijging 8%. Als gevolg van deze volumestijging ontvingen boeren en arbeiders in Afrika, Latijns-Amerika en Azië een hogere Fairtrade premie. De premie lag in 2022 16% hoger dan het voorgaande jaar.

Lees bericht

‘Online supermarkten nemen de bezorgmarkt over’

Analyse - De populariteit voor online supermarkten is afgelopen jaar enorm gestegen. In één jaar zien de online supermarkten het zoekvolume naar hun bezorgservices 195% stijgen, terwijl de populariteit van de fysieke supermarkt met bijna 50% is gedaald. Dat blijkt uit het onderzoek naar online zoekgedrag dat het onderzoeksbureau RouteLogic heeft uitgevoerd.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid